• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Fyndade en Seamaster idag.
Ref 2990, caliber 267 från 1958.
Tyvärr fel visare och fel krona.
Men mysig ändå.

IMG_20201105_182432__01.jpg
Herre Jesus! Berätta mer!!! Det där är typ en av mina drömklockor!

Finns det mer att berätta. 😉
Sjukt fin tavla och helt ok Boett. 😀

Frågan är bara om man ska byta ut de blånerade visarna och isf till ranchero eller Seamaster visare.
Jakten på krona har börjat lite smått
Vet inte om jag vill veta, har med klockintresset insett att jag är en missunnsam peson 🙄😅

Stort grattis, den ser helt underbar ut! Hojta om du vill sälja eller byta, även om jag säkert inte har råd :D

Fram med läsglasen, här kommer små klockor!
Inte köp men övertagande:
De små Certinorna blir fler hos mig, nu med en från -61 och en från -54. Första 50-talaren och första zontavlan hos mig, en riktig liten godisbit (trots skav på tavlan).
Tack @ittam !
C4017BF8-3ECD-49F6-9038-70145CFE403E.jpeg

Lutar åt att det blir denna på kvällens gåsamiddag...
99DF0C60-6389-492D-BDBE-6BB45F9FCB59.jpeg
19FEFFE6-BA14-461F-832E-C1AEB36C5F77.jpeg

Fram med läsglasen, här kommer små klockor!
Inte köp men övertagande:
De små Certinorna blir fler hos mig, nu med en från -61 och en från -54. Första 50-talaren och första zontavlan hos mig, en riktig liten godisbit (trots skav på tavlan).
Tack @ittam !
C4017BF8-3ECD-49F6-9038-70145CFE403E.jpeg

Lutar åt att det blir denna på kvällens gåsamiddag...
99DF0C60-6389-492D-BDBE-6BB45F9FCB59.jpeg
19FEFFE6-BA14-461F-832E-C1AEB36C5F77.jpeg
Även små Certinor är Certinor, så vad gör man inte för att de ska komma till användning ;)
Och önskar dig en smaklig spis i kväll!
Edit: Tack för din fina gärning att sätta in en peng till BCF :heart:

Man ser ditt namn i notiserna och tänker spontant... Ebel!
...men icke då - här visar du att du är en man med många strängar på din lyra! ;)

Skämt åsido.
Precis som att jag är ganska svag för dina Ebels så är jag också svag för Polaris. Snyggt köp!
Hehe, jag har tydligen gjort ett visst avtryck gällande Ebel. Och det kommer sannolikt mer Ebel. Men denna är ju lika "tokig" i designen många Ebel - alltså gillar jag den. :)

Tillbaka
Topp