Psykel
Pandion
Spännande! Vill du dela med dig av detaljer innan den kommer hem? Gissar på att det handlar om solitt guld, med tanke på "äntligen"?Äntligen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande! Vill du dela med dig av detaljer innan den kommer hem? Gissar på att det handlar om solitt guld, med tanke på "äntligen"?Äntligen!
9k guld, men det duger för mig!Spännande! Vill du dela med dig av detaljer innan den kommer hem? Gissar på att det handlar om solitt guld, med tanke på "äntligen"?
Ser riktigt fin ut!Äntligen köpstopp..
Tjusigt! Rotary, eller tar jag fel på loggan?9k guld, men det duger för mig!
Vet inte, faktiskt! Loggan har använts av Waltham också.Tjusigt! Rotary, eller tar jag fel på loggan?
väldigt många som använt den loggan. Cortebert t ex. Kan det inte vara ett Cortebertverk?Vet inte, faktiskt! Loggan har använts av Waltham också.
väldigt många som använt den loggan. Cortebert t ex. Kan det inte vara ett Cortebertverk?
nej det är inte det verket.Det ser ut som ett urverk från alpina/gruen.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Alpina_835SS
Ball!Gårdagens kaplans köp. Kul beater.
Cool!Senaste köpet, min första rolex, galet nöjd
Från 1957, strax pensionär! 34mm är den i diameter, men måste säga att den känns större på armen.Cool!
Hur gammal? Hur stor?
Länken (och, enligt vissa säkert hela klockan) är ju en acquired taste av rang - men jag gillar'n!Ebel Discovery Diver’s ref. 983913. En riktigt tidig dessutom.
Håller med, jag har jäkligt svårt för de flesta modellerna av Ebel men den där var lite rolig.Länken (och, enligt vissa säkert hela klockan) är ju en acquired taste av rang - men jag gillar'n!
Tavla, visare och bezel är ju riktigt roliga.
Länken (och, enligt vissa säkert hela klockan) är ju en acquired taste av rang - men jag gillar'n!
Tavla, visare och bezel är ju riktigt roliga.
Acquired taste - absolut, jag håller med! Det har tagit mig ganska många år att förstå storheten i Ebel och trilla dit. Ni måste verkligen prova Ebel från tidiga 80-talet.Håller med, jag har jäkligt svårt för de flesta modellerna av Ebel men den där var lite rolig.
Tröttnar du på Certina Sport'en har jag plats över i lådanKöpta vid lite olika tillfällen, men Posten kraftsamlade och dumpade av alla samtidigt.
En del ”bara för att-köp”, men gillar verkligen Dural (trots skräpboett) och Certina Sport.
Det noterar jag i min lilla bok.Tröttnar du på Certina Sport'en har jag plats över i lådan
Certina Sport i stål måste vara ovanliga! Grattis till den (och resten)!Köpta vid lite olika tillfällen, men Posten kraftsamlade och dumpade av alla samtidigt.
En del ”bara för att-köp”, men gillar verkligen Dural (trots skräpboett) och Certina Sport.
Urk, så bra! Gillar det "alternativa hårkorset" som skapas av guillochen. Har en liknande effekt på min Zodiak Olympos, fast "bara" med borstning i tavlan.Adderat en till Guilloche till samlingen
Håller med, tycker guilloche eller chevron eller vad man brukar kalla denna struktur nästan är ännu roligare än våffla tex. Händer mer i tavlan i ljuset när de olika zonerna beter sig olikaUrk, så bra! Gillar det "alternativa hårkorset" som skapas av guillochen. Har en liknande effekt på min Zodiak Olympos, fast "bara" med borstning i tavlan.
Tror inte jag har en enda klocka med strukturerad tavla utöver borstning/sunburst. Måste handlas!Håller med, tycker guilloche eller chevron eller vad man brukar kalla denna struktur nästan är ännu roligare än våffla tex. Händer mer i tavlan i ljuset när de olika zonerna beter sig olika