• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Psykel

Patek
Äntligen! :D

99990B94-015B-4891-8720-F02DEBD505A9.png
Spännande! Vill du dela med dig av detaljer innan den kommer hem? Gissar på att det handlar om solitt guld, med tanke på "äntligen"?
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Länken (och, enligt vissa säkert hela klockan) är ju en acquired taste av rang - men jag gillar'n!
Tavla, visare och bezel är ju riktigt roliga.

Håller med, jag har jäkligt svårt för de flesta modellerna av Ebel men den där var lite rolig. :)
Acquired taste - absolut, jag håller med! Det har tagit mig ganska många år att förstå storheten i Ebel och trilla dit. Ni måste verkligen prova Ebel från tidiga 80-talet.

Jag ska exponera er för Ebel alla dagar i veckan tills ni trillar dit! ;)

Bjuder på en suddig bild på den coola bezeln...
0446D3F7-4E30-45E8-850C-9A794E67F020.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Urk, så bra! Gillar det "alternativa hårkorset" som skapas av guillochen. Har en liknande effekt på min Zodiak Olympos, fast "bara" med borstning i tavlan.
Håller med, tycker guilloche eller chevron eller vad man brukar kalla denna struktur nästan är ännu roligare än våffla tex. Händer mer i tavlan i ljuset när de olika zonerna beter sig olika :)
 
Topp