Kul, grattis!Ska bli kul att få hem! Kommer nog bli en riktig pärla efter glasbyte och service.
Komplement till den med zon-tavla jag redan har.
Har en med svart och en med vit tavla, riktigt bra klockor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul, grattis!Ska bli kul att få hem! Kommer nog bli en riktig pärla efter glasbyte och service.
Komplement till den med zon-tavla jag redan har.
Fyndade 35mm Kvalitetsboett!
Vilken läcker! Var fyndar man sådant?
Grattis, hade själv gladeligen betalat 5k för en servad kronograf om det inte var jag själv som sålde den..Fyndade stålchrono för lite över service-kostnad
Tack! Underligt att den gick så lågt verkligen.. Blev väldigt förvånad då mitt autobud låg en bra bit över det. Får hoppas det inte svider allt för mycket och lovar att den kommer tas hand om väl precis som hugex.Grattis, hade själv gladeligen betalat 5k för en servad kronograf om det inte var jag själv som sålde den..
Känns ju roligare att någon annan får ta över den som kanske använder den regelbundet men min egen värdering har ju uppenbart varit helt fel.Tack! Underligt att den gick så lågt verkligen.. Blev väldigt förvånad då mitt autobud låg en bra bit över det. Får hoppas det inte svider allt för mycket och lovar att den kommer tas hand om väl precis som hugex.
Det är väldigt synd att dessa äldre kronografer inte är så uppskattade. Visserligen jättebra för mig som samlar på sådana. Men som du säger, jämfört med vad man får för 5300 kr från omega eller annat känt märke i vintage-väg så tycker jag definitivt att den gick på tok för lågt. Ibland får man till grymma köp ibland inteKänns ju roligare att någon annan får ta över den som kanske använder den regelbundet men min egen värdering har ju uppenbart varit helt fel.
Vintage kronografer från icke kända märken verkar vara rätt kalla, servad kronograf i stål och 37mm för samma pengar som de flesta dåliga exemplar av opoulära Omega modeller brukar säljas för säger ju allt.
Har för mig jag betalde typ 4500kr för den när den var ett vrak så det var inget bra köp direkt
Noname kan bli dyrt när detaljerna är rätt.Det är väldigt synd att dessa äldre kronografer inte är så uppskattade. Visserligen jättebra för mig som samlar på sådana. Men som du säger, jämfört med vad man får för 5300 kr från omega eller annat känt märke i vintage-väg så tycker jag definitivt att den gick på tok för lågt. Ibland får man till grymma köp ibland inte
Ja det är sant. Vissa sticker iväg ordentligt. Tycker dock att de mer vanliga noname ofta är undervärderadeNoname kan bli dyrt när detaljerna är rätt.
Spanade in den, såg fin ut.Glad att @Sthlm-Nicklas glömde tipsa om denna som blev ett riktigt fint köp
Tack håller med! Verkar som att prickarna på tavlan är löst skräp så det var sköntSpanade in den, såg fin ut.
Tror det! Alltid gillat din!!Fin! Likadan som min?
18k länk på din? Vad kostade den?Tror det! Alltid gillat din!!
Nä skräplänk. Minns ej ska kolla18k länk på din? Vad kostade den?
4800 ink frakt18k länk på din? Vad kostade den?
Kul att den gick till forumet Njut av klockanFick hem denna idag, oklart vem som är tillverkaren. Någon som har en gissning?
Bra köp, jag tokfyndade ju fullset för typ 4k men lite förvånad att de inte är dyrare ändå. Men kanske sålde på lite obskyrd auktion?4800 ink frakt
Kul att den gick till forumet Njut av klockan
Är väl guldvärdet typ? Borde kanske kosta lite mer då de ser ut att vara i bra skick och från erkänd tillverkare. Jag skulle tro att designen faktiskt är det som inte tilltalar så många, vilket är bra för er som gillar denBra köp, jag tokfyndade ju fullset för typ 4k men lite förvånad att de inte är dyrare ändå. Men kanske sålde på lite obskyrd auktion?
Tycker en väldesignad och elegant 18k från erkänd tillverkare i riktigt bra skick borde kosta mer men det kanske bara är min åsikt!
Jag skulle förvänta mig att en 18k klocka i fint skick från 50 eller 60-talet av erkänt märke som Movado eller liknande borde kosta en bra bit över guldvärdet. 4k får man ju knappt en dito i stål för?Är väl guldvärdet typ? Borde kanske kosta lite mer då de ser ut att vara i bra skick och från erkänd tillverkare. Jag skulle tro att designen faktiskt är det som inte tilltalar så många, vilket är bra för er som gillar den
Välkommen till guldvärlden. Historiskt sett har oförskämt mycket legat vid guldvärdet.Jag skulle förvänta mig att en 18k klocka i fint skick från 50 eller 60-talet av erkänt märke som Movado eller liknande borde kosta en bra bit över guldvärdet. 4k får man ju knappt en dito i stål för?
Lite trist att se en sån här auktion då, https://www.ebay.co.uk/itm/Eska-Chr...=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557Känns ju roligare att någon annan får ta över den som kanske använder den regelbundet men min egen värdering har ju uppenbart varit helt fel.
Vintage kronografer från icke kända märken verkar vara rätt kalla, servad kronograf i stål och 37mm för samma pengar som de flesta dåliga exemplar av opoulära Omega modeller brukar säljas för säger ju allt.
Har för mig jag betalde typ 4500kr för den när den var ett vrak så det var inget bra köp direkt