Den där keleken kan man ju kanske få erbjudas att köpaOoooooooooooooops!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där keleken kan man ju kanske få erbjudas att köpaOoooooooooooooops!
Jäklar vilket parti! Många godbitar. Främsta raden med Kelek, Record, Tissot Pointerdate och Lemania hade jag kunnat ta hand om direkt!Ooooooooooooooops!
Kelek var kärlekOoooooooooooooops!
Den där keleken kan man ju kanske få erbjudas att köpa
Jäklar vilket parti! Många godbitar. Främsta raden med Kelek, Record, Tissot Pointerdate och Lemania hade jag kunnat ta hand om direkt!
Kelek var riktigt fin. Väldigt trevlig Big eye tavla. Tyvärr verkar kronograf funktionen jävlas.Kelek var kärlek
Borde vara ett 7730-verk i Kelek och finns det ju iaf delar att tillgå om det skulle behövas.Kelek var riktigt fin. Väldigt trevlig Big eye tavla. Tyvärr verkar kronograf funktionen jävlas.
Återstår om Kelek är kärlek för mig. Eller om den får lämna.
Pointerdate var det stora målet för mig i lotten.
Sen var det många trevliga till som "följde med"
Oj, mycket trevligt i den högen, pointerdaten, recorden och keleken tycker jag ändå sticker ut lite. Synd ralcon såg lite ledsen ut däruppe, men hojta gärna till om den ska säljas...Ooooooooooooooops!
Wow, härligt köp! Hojta gärna till om du vill sälja Birka och City BravurOoooooooooooooops!
Tackar! Har använt den någon dag nu och är jäkligt trevlig med den tunna boetten. Hade varit kul att se bild på dinTrevligt kap !! Har samma ref, men i stål. Läcker tunnis med sina inskurna sifferstreck. Grattis !!
Blev lite paff när jag trodde att jag fått hem den lilla Tissoten. Auktionsfirman hade skickat ett engelskt spindelur från 1781 istället Kul att hålla i en stund innan retur. Tänk, från före franska revolutionen….Två Tissot Antimagnetique på samma dag men i helt olika delar av landet (Luleå och Sjöbo). En stor (35mm) och en liten skitig sak på Bonklip. Ska bli spännande att kolla närmare på! Kolla nian på den stora
Den där Kelek-/Dugena-modellen kallas ibland Deepstar pga likheten(?) med Aquastar Deepstar: https://www.watchuseek.com/threads/sold-dugena-deepstar-vintage-chronograph-valjoux-7733.5324107/Ooooooooooooooops!
Tycker den ser bra ut. Tror bilden luras lite. Kul köp!Kanske var lite snabb här, boetten kanske lite väl blank? Kul klocka iaf
NiceKanske var lite snabb här, boetten kanske lite väl blank? Kul klocka iaf
Ser belagd ut, skulle inte bli förvånad om den typ är rodinerad.En till Junp Hour, denna gång i ”sterling”. Aldrig sett sånq här skador på silver, är det mån slags beläggning tro? @Strindberg @Aurum
Men med silver i botten? Oroar mig för krom och fejkmärkning.Ser belagd ut, skulle inte bli förvånad om den typ är rodinerad.
Men med silver i botten? Oroar mig för krom och fejkmärkning.
Tror aldrig jag sett silver som grund men utesluter verkligen inte att så är fallet ändå.Men med silver i botten? Oroar mig för krom och fejkmärkning.
Rodinerat silver är inte superovanligt idag, men det var inte vanligt dåförtiden. Tänkte mest på stämplarna, 0.925 och den lilla till höger.Tror aldrig jag sett silver som grund men utesluter verkligen inte att så är fallet ändå.
Idag är det typ alltid belagt ja.Rodinerat silver är inte superovanligt idag, men det var inte vanligt dåförtiden. Tänkte mest på stämplarna, 0.925 och den lilla till höger.
Blev lite paff när jag trodde att jag fått hem den lilla Tissoten. Auktionsfirman hade skickat ett engelskt spindelur från 1781 istället Kul att hålla i en stund innan retur. Tänk, från före franska revolutionen….
Fick hem en som var rätt till slut! Fin patina, snygga bandhorn, jumbo-storlek (nåja, för att vara Tissot AM; modiga 35mm), och på gammal Eulit. Ska titta inuti och putsa lite!
Någons tumavtryck på tavlan kl 7?Fick hem en som var rätt till slut! Fin patina, snygga bandhorn, jumbo-storlek (nåja, för att vara Tissot AM; modiga 35mm), och på gammal Eulit. Ska titta inuti och putsa lite!
Får väl titta i fingeravtrycksregistret för fumliga urmakareNågons tumavtryck på tavlan kl 7?
Syns bara på bilden, så jag hade inte ens sett det förrän du påpekade! Kameran är bra på att avslöja detaljerFår väl titta i fingeravtrycksregistret för fumliga urmakare
Tror nog den är legit, Eagle 7, kolla upp om siffrorna på tavlan och bakboetten stämmer överens, står det Japan Made längst ner då ska man dra öronen åt sig.Köpte den här Citizen för en billig peng. Jag hoppas jag har lärt mig läxan då jag tidigare gått på en Indien-nit.
Tror det är så att de första (manuella och automatiska?) helt saknar sköldpaddan. Andra kan säkerligen ge ett mer definitivt svar..Handlar inte så ofta på Blocket, men kunde inte låta bli att plocka hem min första Certina DS. Bör väl vara den allra första manuella varianten, eller?