Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror det är så att de första (manuella och automatiska?) helt saknar sköldpaddan. Andra kan säkerligen ge ett mer definitivt svar..
Tack, har nu hittat Certina DS-tråden! Hade ju varit bra att kolla innan jag klickade hem den, men jag gör som jag brukar och köper för att lära mig mer;-) Ännu en kul tråd att följa!Tror det är så att de första (manuella och automatiska?) helt saknar sköldpaddan. Andra kan säkerligen ge ett mer definitivt svar..
Man blir ju lite besviken när någon aktivt väljer att dölja slitage på tavla med visare.. Man såg visserligen lite fläckar på bilden.. I övrigt en trevlig klocka dock.En Ernest Borel duo. Tycker dessa är väldigt fina
Lite radiumbrännMan blir ju lite besviken när någon aktivt väljer att dölja slitage på tavla med visare.. Man såg visserligen lite fläckar på bilden.. I övrigt en trevlig klocka dock.
Ja så är det nog. Har inget emot radiumbränna men ser gärna att man får infon vid köp och inte efteråt.Lite radiumbränn
Väldigt trevlig! Kul detalj med 50 och 55s särskilt markeradeMan blir ju lite besviken när någon aktivt väljer att dölja slitage på tavla med visare.. Man såg visserligen lite fläckar på bilden.. I övrigt en trevlig klocka dock.
Tack! Ja det är en väldigt kul detaljVäldigt trevlig! Kul detalj med 50 och 55s särskilt markerade
Skulle polerat glaset innan annonsenPolerat upp dagens catch!
Med tiden kommer den blir finSkulle polerat glaset innan annonsen
Kommer bli fin!
Sjukt nöjd med min första DS! Mycket finare än i annonsen. Tror det är den första versionen med 25-36-urverket, men inte patent pending. Postar lite fler bilder i DS-tråden ikväll!Handlar inte så ofta på Blocket, men kunde inte låta bli att plocka hem min första Certina DS. Bör väl vara den allra första manuella varianten, eller?
Riktigt mysig i solen!Dagens fynd jag sprang på Edit: den är från 1940 enligt serienummertabeller online!
Pantbanken?Galenskaperna fortsätter! Pantbanksjakten har gett resultat på sistone. Idag en Eberhard Extra Fort. Stor guldkronograf från tidigt 50-tal med ett kul urverk. Är en monopusher där den nedre knappen används för att låsa kronografen så man inte råkar stänga av den av misstag. Säljaren trodde att nedre knappen inte fungerade, men den ska skjutas åt sidan om jag fattat det rätt. Verket heter 14000 och utvecklades av Eberhard själva. Ska bli kul att få hem!
Ja, Pantbanken Sverige! Förra kronograf-köpet var på SefinaPantbanken?
Jag behöver åtminstone ett band Så jag tänker att du kanske kan avvara ett, lovar att du får köpa tillbaka det när du sitter där med din 16e klocka och saknar ett bandBlev några 20mm NOS Beads of Rice idag dags att jaga klockor att sätta dem på.
Så om någon sitter på lite billigare men fina vintage-klockor med bandbredd 20mm hojta till
Lite off topic i denna tråden att sälja men hoppas jag klarar mig Jag kan tänka mig sälja några av dem. Tror inte jag behöver exakt alla Tänkte skapa en säljpost med några senare men du kan skriva ett PM om du är intresserad.Jag behöver åtminstone ett band Så jag tänker att du kanske kan avvara ett, lovar att du får köpa tillbaka det när du sitter där med din 16e klocka och saknar ett band
Så det var där den landade... Kul. Hade lite span på den. Men köpte i samma veva istället en liite nyare Ebel av @Hr_ProosKanske var lite snabb här, boetten kanske lite väl blank? Kul klocka iaf