Wow, coool! 31-32mm?Jag skulle inte köpa något förrän till sommaren bestämde jag mig för. Klickade precis hem denna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow, coool! 31-32mm?Jag skulle inte köpa något förrän till sommaren bestämde jag mig för. Klickade precis hem denna.
Mkt bra! Eugene Meylan bumper?Jag skulle inte köpa något förrän till sommaren bestämde jag mig för. Klickade precis hem denna.
Ska vara 30mm tror jag, men är inte säker. Lär bli svårt att vänja sig vid när jag är van vid Doxa!Wow, coool! 31-32mm?
Japp, det var därför jag ville ha den! En av världens första automatiska verk som jag förstår det? Ska se om det går att få liv i den, verkar inte vara i perfekt skick direkt, finns det någon Glycine-expert här som kan serva denna tro?Mkt bra! Eugene Meylan bumper?
Kool, blev avundsjuk igen... har en men den är i lite för dåligt skick. Ser mysig ut!Jag skulle inte köpa något förrän till sommaren bestämde jag mig för. Klickade precis hem denna.
Verkligen, ska bli spännande att få hem den!Kool, blev avundsjuk igen... har en men den är i lite för dåligt skick. Ser mysig ut!
Frän, en oysterliknande länk hade ju varit grymt på den!Glömde ju nästan att jag klickade hem den här i helgen också! Vet inte hur vintage den är, men gissar på 80-tal! Hoppas den tickar igång med nytt batteri!
Behöver hitta nån lösning för bandet också... Kanske skära till ett gummi? Eller kanske modifiera nån noname-länk?
Misstänker att det är vad som suttit där som original! Får tråla tratten och se om jag hittar nån passande! Eller om jag kan modifiera nåt jag har liggande.Frän, en oysterliknande länk hade ju varit grymt på den!
Är det före och efter, eller var det bara en hemskt dålig bild?På posten idag, sämre annonsbild får man leta efter. Får se hur det blir efter lite rengöring av boett och verk!
Annons:
Hemma:
Hemskt dålig bild. Har inte rört klockan mer än att kassera bandstiften!Är det före och efter, eller var det bara en hemskt dålig bild?
Var rätt sugen att bjuda på denna. Skoj att bjuda på auktioner med kassa bilder och se vad man får hem!På posten idag, sämre annonsbild får man leta efter. Får se hur det blir efter lite rengöring av boett och verk!
Annons:
Hemma:
Ge mig!!!!!!Köpte en mindre samling bl.a denna. Går igång och nollställer stannar efter en stund. Rätt bra skick !
Reflekterade inte ens över att den kunde vara fejk faktiskt när jag budade. Men det är helt klart något som man borde vara vaksam på. Tror när jag tänker efter att jag aldrig hört om just denna modell i fejksammanhang så det spelade nog in att jag inte reflekterade över det. Får se hur lyckat det här köpet blir till slut med lite tlc, tycker den är riktigt härligt sliten och det var trots allt en väldig billig peng den gick förVar rätt sugen att bjuda på denna. Skoj att bjuda på auktioner med kassa bilder och se vad man får hem!
När det gäller fejkklockor så finns det ofta en anledning till att bilderna är lite suddiga och ljuset lite dåligt - men många gånger när det gäller vintagedinkor på Tradera så är det nog ofta att de inte kan/orkar ta bättre bilder.
Reflekterade inte ens över att den kunde vara fejk faktiskt när jag budade. Men det är helt klart något som man borde vara vaksam på. Tror när jag tänker efter att jag aldrig hört om just denna modell i fejksammanhang så det spelade nog in att jag inte reflekterade över det. Får se hur lyckat det här köpet blir till slut med lite tlc, tycker den är riktigt härligt sliten och det var trots allt en väldig billig peng den gick för
Fram för fler trötta fotografer!Sorry, jag som kanske inte var så tydlig.
Menade att om man ser nån som tar rejält skräpiga bilder på en modern Rolex/Omega/Breitling så bör man dra öronen åt sig.
I fallet med gamla Tissoter så handlar det nog mer om att man inte vill/orkar.
Bra för oss!
Har du fått något svar från Tissot ang vilket spänne som ska sitta på den? Hittade ett Tropicspänne likt det som Eriksson850 hade, fast med den gamla Tissottexten, om du eller någon annan är intresserad?Tack @Martin Lovasz @Aurum och @eriksson850 !
Det verkar hur som inte vara till min World timer som är från början av 50. Lite fundersam där då den är graverad 54 men känns äldre pga Greenwich ist för London. Tänkte köpa ett Extract from the archives om det inte är allt för dyrt Då kan jag kanske också fråga om vad det är för spänne som hör till
Grattis! Den kan jag ta över när du tröttnarFan det gick visst inte så bra för mig att sluta köpa billigt mög...
Men denna var Sweet
Kan du lägga upp bild?Har du fått något svar från Tissot ang vilket spänne som ska sitta på den? Hittade ett Tropicspänne likt det som Eriksson850 hade, fast med den gamla Tissottexten, om du eller någon annan är intresserad?
Om jag tröttnar, men du lär få vänta...Grattis! Den kan jag ta över när du tröttnar
Har den modellen i stål! Tyvärr med den tråkigaste tavlan.Denna kom for nogle dage sidan
14k "Cushion" shape case Omega signed boett
Cal. 26.5 SOB T1
cirka 1934/35
ca. 30 mm. utan/krona
Er inte sikker på hvilken reference det er, men den eneste jeg kan finde er modellen "Euroos" som har samme facon på boetten
Har aldrig set så mange servicemarkeringer i boett, en af urmakerene "HE" har serviceret klockan fra sidste halvdel af 1930 tallet til omkring 1970
Innermåttet är ca 14 mm.Kan du lägga upp bild?
Vet tyvärr inte hur det ska se ut men köper gärna spännet om det med skaplig sannolikhet är korrekt för min klocka
Har den modellen i stål! Tyvärr med den tråkigaste tavlan.
Pm skickatInnermåttet är ca 14 mm.
Har ett ETA 2790-2 i min Atlantic, liknar det, men jag kan ha fel!Få se om den här går att få lite ordning på. Visst är den sliten men jag gillar boettformen. ETA-verk?
Bra försök ! Mvh ;-)!Ge mig!!!!!!
Inget försök, bara ett desperat skrik :/Bra försök ! Mvh ;-)!
Noterar detta besvärliga läge, och förmedlar mitt bästa tips ! Tro att det ordnar sig !!! visualiseringens kraft!!! ;-) . Hjälper kanske inte men är gratis!!!Inget försök, bara ett desperat skrik :/