• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Jag skulle inte köpa något förrän till sommaren bestämde jag mig för. Klickade precis hem denna.
3CB74031-8909-492F-8CA8-EA7D805D0AE5.png
Wow, coool! 31-32mm?

Wow, coool! 31-32mm?
Ska vara 30mm tror jag, men är inte säker. Lär bli svårt att vänja sig vid när jag är van vid Doxa! ;)
Mkt bra! Eugene Meylan bumper?
Japp, det var därför jag ville ha den! En av världens första automatiska verk som jag förstår det? Ska se om det går att få liv i den, verkar inte vara i perfekt skick direkt, finns det någon Glycine-expert här som kan serva denna tro?

Glömde ju nästan att jag klickade hem den här i helgen också! Vet inte hur vintage den är, men gissar på 80-tal! Hoppas den tickar igång med nytt batteri!
Behöver hitta nån lösning för bandet också... Kanske skära till ett gummi? Eller kanske modifiera nån noname-länk?
266338087_bed0bd76-72bd-4324-877b-f1102525bcd6.jpg

Glömde ju nästan att jag klickade hem den här i helgen också! Vet inte hur vintage den är, men gissar på 80-tal! Hoppas den tickar igång med nytt batteri!
Behöver hitta nån lösning för bandet också... Kanske skära till ett gummi? Eller kanske modifiera nån noname-länk?
266338087_bed0bd76-72bd-4324-877b-f1102525bcd6.jpg
Frän, en oysterliknande länk hade ju varit grymt på den!

Denna kom for nogle dage sidan

14k "Cushion" shape case Omega signed boett
Cal. 26.5 SOB T1
cirka 1934/35
ca. 30 mm. utan/krona

Er inte sikker på hvilken reference det er, men den eneste jeg kan finde er modellen "Euroos" som har samme facon på boetten

Har aldrig set så mange servicemarkeringer i boett, en af urmakerene "HE" har serviceret klockan fra sidste halvdel af 1930 tallet til omkring 1970 :)

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
53672-6faa6daa62322f65ee8962b4e2c20e15.jpg

På posten idag, sämre annonsbild får man leta efter. Får se hur det blir efter lite rengöring av boett och verk!
Annons:
266022623_a43b640a-ed7c-4545-945d-6570d5f0883b.jpg

Hemma:
IMG_20180219_173716-01.jpeg
Var rätt sugen att bjuda på denna. Skoj att bjuda på auktioner med kassa bilder och se vad man får hem!
När det gäller fejkklockor så finns det ofta en anledning till att bilderna är lite suddiga och ljuset lite dåligt - men många gånger när det gäller vintagedinkor på Tradera så är det nog ofta att de inte kan/orkar ta bättre bilder.

Var rätt sugen att bjuda på denna. Skoj att bjuda på auktioner med kassa bilder och se vad man får hem!
När det gäller fejkklockor så finns det ofta en anledning till att bilderna är lite suddiga och ljuset lite dåligt - men många gånger när det gäller vintagedinkor på Tradera så är det nog ofta att de inte kan/orkar ta bättre bilder.
Reflekterade inte ens över att den kunde vara fejk faktiskt när jag budade. Men det är helt klart något som man borde vara vaksam på. Tror när jag tänker efter att jag aldrig hört om just denna modell i fejksammanhang så det spelade nog in att jag inte reflekterade över det. Får se hur lyckat det här köpet blir till slut med lite tlc, tycker den är riktigt härligt sliten och det var trots allt en väldig billig peng den gick för :)

Reflekterade inte ens över att den kunde vara fejk faktiskt när jag budade. Men det är helt klart något som man borde vara vaksam på. Tror när jag tänker efter att jag aldrig hört om just denna modell i fejksammanhang så det spelade nog in att jag inte reflekterade över det. Får se hur lyckat det här köpet blir till slut med lite tlc, tycker den är riktigt härligt sliten och det var trots allt en väldig billig peng den gick för :)

Sorry, jag som kanske inte var så tydlig.
Menade att om man ser nån som tar rejält skräpiga bilder på en modern Rolex/Omega/Breitling så bör man dra öronen åt sig.
I fallet med gamla Tissoter så handlar det nog mer om att man inte vill/orkar.
Bra för oss!

Sorry, jag som kanske inte var så tydlig.
Menade att om man ser nån som tar rejält skräpiga bilder på en modern Rolex/Omega/Breitling så bör man dra öronen åt sig.
I fallet med gamla Tissoter så handlar det nog mer om att man inte vill/orkar.
Bra för oss!
Fram för fler trötta fotografer!
Ialla fall när de säljar vintage Tissot, Certina och andra gamla trevliga klockor! :)

Tack @Martin Lovasz @Aurum och @eriksson850 ! :)
Det verkar hur som inte vara till min World timer som är från början av 50. Lite fundersam där då den är graverad 54 men känns äldre pga Greenwich ist för London. Tänkte köpa ett Extract from the archives om det inte är allt för dyrt :) Då kan jag kanske också fråga om vad det är för spänne som hör till ;)
Har du fått något svar från Tissot ang vilket spänne som ska sitta på den? Hittade ett Tropicspänne likt det som Eriksson850 hade, fast med den gamla Tissottexten, om du eller någon annan är intresserad?

Denna kom for nogle dage sidan

14k "Cushion" shape case Omega signed boett
Cal. 26.5 SOB T1
cirka 1934/35
ca. 30 mm. utan/krona

Er inte sikker på hvilken reference det er, men den eneste jeg kan finde er modellen "Euroos" som har samme facon på boetten

Har aldrig set så mange servicemarkeringer i boett, en af urmakerene "HE" har serviceret klockan fra sidste halvdel af 1930 tallet til omkring 1970 :)

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
53672-6faa6daa62322f65ee8962b4e2c20e15.jpg
Har den modellen i stål! Tyvärr med den tråkigaste tavlan.
9AFBE46F-0CBF-469C-9B0A-71E82AEEBB79.jpeg

Tillbaka
Topp