• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Crosspostad från Seikotråden men tror den här kan bli fin med lite kärlek, nöjd över att länken är original!
IMG_20180401_220807.jpg

20180407_161435.jpg
Plockade upp en sherpa från auktionshuset i grannbyn idag. Såldes som ej funktionstestad och få bilder. Går fint när jag testar den, datumkomplikation funkar bra. Kompressorboett men hittar ingen märkning om vattentålighet. Ska få nytt glas och kanske en försiktig rengöring av tim och minutvusare. Skulle vara kul med passande stållänk till...

Efter lite kärlek
20180407_190956.jpg

20180407_161435.jpg
Plockade upp en sherpa från auktionshuset i grannbyn idag. Såldes som ej funktionstestad och få bilder. Går fint när jag testar den, datumkomplikation funkar bra. Kompressorboett men hittar ingen märkning om vattentålighet. Ska få nytt glas och kanske en försiktig rengöring av tim och minutvusare. Skulle vara kul med passande stållänk till...

Efter lite kärlek
20180407_190956.jpg
Grattis! Riktigt fin :)

Budade på denna för en tid sen, inte heller helt olik. :)
D6E01A5B-8617-42D5-B760-74B2EB61B180.png
7A75E6EA-D678-4AFB-BAEB-5D77A19EF4C3.png
55D248A7-E727-464F-BB12-212067250726.png

Jeg så godt auktionen og holdt mig væk... Seiko i so-so skick, kedelig Zenith og nogenlunde pæn DS med fel lænke. Ikke ligefrem et vildt godt køb, synes jeg :)

Jeg har i øvrigt like handlet et Seiko med en (no-name) lænke, der er nærmest magen til den på DS'eren i auktionen, dog 18mm end links. Tror at udformningen er relativ normal for sen-tredser lænker.

Jeg så godt auktionen og holdt mig væk... Seiko i so-so skick, kedelig Zenith og nogenlunde pæn DS med fel lænke. Ikke ligefrem et vildt godt køb, synes jeg :)

Jeg har i øvrigt like handlet et Seiko med en (no-name) lænke, der er nærmest magen til den på DS'eren i auktionen, dog 18mm end links. Tror at udformningen er relativ normal for sen-tredser lænker.
Vi får väl se ifall det var ett kasst köp eller inte ;) inte världens bästa kanske men hoopas på inte allt för dåligt.

Tillbaka
Topp