Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg länk!Crosspostad från Seikotråden men tror den här kan bli fin med lite kärlek, nöjd över att länken är original!
Tack! Vet du, jag visste det för när jag hade den i minneslistan tänkte jag på några eventuella konkurrenter härifrån och du var på första plats i min annalysGrattis! Jag bjöd på den också! Grym patina!
Hoppas den är så grym som jag tror!Tack! Vet du, jag visste det för när jag hade den i minneslistan tänkte jag på några eventuella konkurrenter härifrån och du var på första plats i min annalys
Grattis! Den från auctionet?Dagens (eller ja, köpte den för nån vecka sedan men den kom fram först idag)
Inte en Indien -kopia tack och lov. (Har iofs inte öppnat baklocket än...)
JappGrattis! Den från auctionet?
Fy tusan, så läcker! Stort grattis! Maj 1984 noteras på baklocket.Kunde inte låta bli denna länge. Haft span på den ett bra tag. Men nu blev det affär. Min födelsedagspresent till mig själv.
I princip NOS Seiko 7a28-6000 Bishop från 80talet i orginalask.
Tackar. Den är så ful så den blir snygg.Fy tusan, så läcker! Stort grattis! Maj 1984 noteras på baklocket.
Ibland har man tur!Tackar. Den är så ful så den blir snygg.
Legat i butik sen 1984 dessutom.
Grattis! Riktigt finPlockade upp en sherpa från auktionshuset i grannbyn idag. Såldes som ej funktionstestad och få bilder. Går fint när jag testar den, datumkomplikation funkar bra. Kompressorboett men hittar ingen märkning om vattentålighet. Ska få nytt glas och kanske en försiktig rengöring av tim och minutvusare. Skulle vara kul med passande stållänk till...
Efter lite kärlek
Passar den DS kan jag tänka mig att köpa en!Jag gör inte många fynd men dessa kanske var och snudda på den titeln. 5st i mitt tycke sjukt coola nos Nivada länkar! Japp, visst är de lika Certina DS gf länken?
De är 19mm så jag har tänkt att de lär bli perfekta för ds då de är typ 18.5 så några drag med filen och voila!Passar den DS kan jag tänka mig att köpa en!
Fila på klockans bandhorn? Så du inte förstör länken.....De är 19mm så jag har tänkt att de lär bli perfekta för ds då de är typ 18.5 så några drag med filen och voila!
Hahaha nää.. var jag så otydlig?Fila på klockans bandhorn? Så du inte förstör länken.....
De är 19mm så jag har tänkt att de lär bli perfekta för ds då de är typ 18.5 så några drag med filen och voila!
Jag gör inte många fynd men dessa kanske var och snudda på den titeln. 5st i mitt tycke sjukt coola nos Nivada länkar! Japp, visst är de lika Certina DS gf länken?
Budade på denna för en tid sen, inte heller helt olik.De ligner virkeligt meget Eterna 5-Star lænken:
Jag gör inte många fynd men dessa kanske var och snudda på den titeln. 5st i mitt tycke sjukt coola nos Nivada länkar! Japp, visst är de lika Certina DS gf länken?
+1Passar den DS kan jag tänka mig att köpa en!
Nä jag förstod.... egentligen!!!!Hahaha nää.. var jag så otydlig?
Budade på denna för en tid sen, inte heller helt olik.
Vi får väl se ifall det var ett kasst köp eller inte inte världens bästa kanske men hoopas på inte allt för dåligt.Jeg så godt auktionen og holdt mig væk... Seiko i so-so skick, kedelig Zenith og nogenlunde pæn DS med fel lænke. Ikke ligefrem et vildt godt køb, synes jeg
Jeg har i øvrigt like handlet et Seiko med en (no-name) lænke, der er nærmest magen til den på DS'eren i auktionen, dog 18mm end links. Tror at udformningen er relativ normal for sen-tredser lænker.
Grattis!Kollade på den med men lät bli den för en trevlig Lever istället.Jahapp, det där med att satsa på kvalitet... Vattentät och stötdämpad Drott för 75kr.
Jahapp, det där med att satsa på kvalitet... Vattentät och stötdämpad Drott för 75kr.