Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt bra! Kikade på den själv, men glömde vilken sida.
Det kan inte vara nån slags spindelväv då?Fyndat hår/mögel på en gammal Edox. Aldrig stött på ett så "fint" arm-mög.
Det är en riktigt klurig pjäs. 33 mm exklusive den absurt feta kronan och tät till 20 ATM. Ska rengöra den nitade länken efter kvällsskiftet så får det bli någon fin bild imorgonDet kan inte vara nån slags spindelväv då?
Trevlig boettform! Kan vi få en tavelshot?
Spännande! Min Edox är också 20 atm-klassad med fet krona. 36mm dock.Det är en riktigt klurig pjäs. 33 mm exklusive den absurt feta kronan och tät till 20 ATM. Ska rengöra den nitade länken efter kvällsskiftet så får det bli någon fin bild imorgon
Ser rätt trevlig ut! Stål?Vet inte om det är ett fynd alls, men billigare än två luncher klassar jag ändå som ett fynd. Billig mina att gå på annars i alla fall
Det tror jag?Ser rätt trevlig ut! Stål?
Det ser ut att vara en kromad boett (även kallad "fulmetall" om man vill vara lite taskig). Syns på att lite mässing börjar kika fram längst ut på bandhornen.
Trevlig trots det och absolut priset av en lunch eller två!
Det ser ut att vara en kromad boett (även kallad "fulmetall" om man vill vara lite taskig). Syns på att lite mässing börjar kika fram längst ut på bandhornen.
Trevlig trots det och absolut priset av en lunch eller två!
Står det ”stainless steel back” eller ”fond acier” på baklocket så betyder det att boetten är i ett annat material.Bra öga, såg det inte själv innan!
Indexet satt visst, var en rejäl repa i glaset som genererar en skugga i ljus som såg ut som indexet.Får väl ge mig på med papper imorgon och se om jag kan få bort den.
Ja, huvudsaken är ju att du tycker om den!Står stainless Steel back så den är kromad helt klart. Jag gillar den dock ändå, ja utom kronan då men den blir det till att försöka byta.
Sådär dåDet kan inte vara nån slags spindelväv då?
Trevlig boettform! Kan vi få en tavelshot?
Sjukt läcker! Vad är det för modellnamn som gömmer sig bakom visarna?Sådär då
HF-boett? Riktigt fin!Sådär då
Det fantastiska namnet "KINGSTAR", nästan lika fränt som alla de Japanska modellnamnen man är van att se från 60/70-talet.Sjukt läcker! Vad är det för modellnamn som gömmer sig bakom visarna?
Ingen aning faktiskt men ser onekligen ut såHF-boett? Riktigt fin!
Så nu har jag fått hem länkarna och konstatera att det inte är några rebrandade GF-länkar Har filat till ändlänkarna lite gran för att testa på en DS. Blev ok men inte 100% passform (var ju inte gjorda för DS hellerJag gör inte många fynd men dessa kanske var och snudda på den titeln. 5st i mitt tycke sjukt coola nos Nivada länkar! Japp, visst är de lika Certina DS gf länken?
Oj, ett fynd helt klart!Köpte denna på eBay på vinst och förlust men det som dök upp var över förväntan. Ändlänkarna fjädrar från 18-20mm vilket är riktigt användbart och det är rätt fin kvalitet på den också. Helt klart värt en femhundring.