Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Edox Delfin är grymma och sjukt mycket bang for the buck, känns det som!Att fynda handlar inte bara om pris utan vad man får tag i.
Inte varje dag man får hem signerad kronor. Säljaren visste inte vilka märken det var så billigt blev det.
Längst upp till vänster har vi en Edox krona. Edox är vad jag vet det enda märket som inte blev uppköpta av någon så är fortfarande ett familjeföretag och gör klockor än idag och deras mest kända modell är Delfin. Dyklr upp då och då och kostar inte så mycket.
Längst ned till vänster har vi en Zenith guld krona och så här såg loggan ut från 70-talet och inte helt lätt att hitta dem i guld. Räkna med att betala minst 500-600kr och förmodligen mer då det är en i guld.
Längst upp i mitten har vi en Ricoh krona (försök få tag i en sådan ni!). Nu kan man alltid köpa en billig klocka och stjäla kronan och inte alla Richo hade logga på kronan.
Längst ner i mitten en Citizen krona. Är inte så dyra och samma här som för Richo att man kan alltid köpa en klocka och ta den från den.
Och längst till högen en Roamer krona och samma här att de inte är helt lätt att få tag i. Kanske inte lika dyra som Zenith men vissa modeller är riktigt dyra.
Att fynda handlar inte bara om pris utan vad man får tag i.
Inte varje dag man får hem signerad kronor. Säljaren visste inte vilka märken det var så billigt blev det.
Längst upp till vänster har vi en Edox krona. Edox är vad jag vet det enda märket som inte blev uppköpta av någon så är fortfarande ett familjeföretag och gör klockor än idag och deras mest kända modell är Delfin. Dyklr upp då och då och kostar inte så mycket.
Längst ned till vänster har vi en Zenith guld krona och så här såg loggan ut från 70-talet och inte helt lätt att hitta dem i guld. Räkna med att betala minst 500-600kr och förmodligen mer då det är en i guld.
Längst upp i mitten har vi en Ricoh krona (försök få tag i en sådan ni!). Nu kan man alltid köpa en billig klocka och stjäla kronan och inte alla Richo hade logga på kronan.
Längst ner i mitten en Citizen krona. Är inte så dyra och samma här som för Richo att man kan alltid köpa en klocka och ta den från den.
Och längst till högen en Roamer krona och samma här att de inte är helt lätt att få tag i. Kanske inte lika dyra som Zenith men vissa modeller är riktigt dyra.
Fynd eller scam? vad tror ni?
https://www.tradera.com/item/190120...etual-cosmograph-automatic-i-jattefint-skick-
Tror dom där passar bättre i tråden om knasiga annonser i allmänna delen! Här flashar vi nyköpen!Den här säljaren verkar inte ha så bra koll på sig själv och det han säljer.
Vad är det som är rätt, vad är fel, vad är korrekt och vad är det som säljs egentligen... ?! ;-)
https://www.tradera.com/item/190120/305345222/rolex-datejust-16233-i-fint-skick?
https://www.tradera.com/item/190120/305184056/rolex-datejust-16233-i-fint-skick
Riktigt tuff, grattis!Fick tag på denna igår. Enligt tidigare ägare 50tal och orginal band.
Jag var tyst och tyckte annat.
Daterade via Verknr mer den till ca 1938. Det gör den till min äldsta klocka i samlingen.
Tyvärr verkar ena ledande bandhornparet utbytt under årens lopp. Men det är väl inte helt ovanligt att 80 åringar bytt höft?
Fin!Har ju slutat med bang for the buck (och tycker det gått ganska bra), men denna var för fin för att motstå
Verkligen! Har hänt att klockan funkar när de säger att den inte gör det. Dock går den till service direkt nuFin!
Alltid lite småspännande att se om de fungerar när de beskrivits som defekta
Ok, nu borde jag sluta köpa billiga grejer från auktionshus. Inte som att jag inte vet vad kostnaderna är, men glömmer att bry mig när jag köper en klocka för 400+avg...Har ju slutat med bang for the buck (och tycker det gått ganska bra), men denna var för fin för att motstå
Tcker den är fin och förtjänar att hoppa igång, bra räddat!Ok, nu borde jag sluta köpa billiga grejer från auktionshus. Inte som att jag inte vet vad kostnaderna är, men glömmer att bry mig när jag köper en klocka för 400+avg...
Men, 790kr landade det på, fraktat till service...
Sä, nu var det sagt, men är iofs ändå nöjd med att ha en så fin Visodate med zontavla så det var värt det, om än lite surt
orkar inte med dig..haha snyggt fångat!Ups...
En omgang relume er vist nødvendig... Heldigvis var den ikke så dyr
orkar inte med dig..haha snyggt fångat!
Tittade på den också! Jättefin! Jag undrade va det va för orangea märken på den. Är det färg?Har ju slutat med bang for the buck (och tycker det gått ganska bra), men denna var för fin för att motstå
Smuts av ngt slag tror jagTittade på den också! Jättefin! Jag undrade va det va för orangea märken på den. Är det färg?
Cappucini-DS fullbordar min trippel i automatiska DS-ettor. Helgfynd!Klippte denna idag! Går säkert som min nyanlända veteranmoped men coola var de båda imho
Det är ju helg så upp med ere helgfynd nu!
Schysst låg i min lista oxå men har handlat så mkt så lät bliCappucini-DS fullbordar min trippel i automatiska DS-ettor. Helgfynd!
Säkert smuts, min arbetskamrat satt också och högg lite på den.Smuts av ngt slag tror jag
Grattis!Lyckades äntligen fånga en sån här 1000m-dykare till ok pris. Cert också tror jag vilket är kul.
Grattis! Jag bjöd på den också! Grym patina!Klippte denna idag! Går säkert som min nyanlända veteranmoped men coola var de båda imho
Det är ju helg så upp med ere helgfynd nu!