• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Martin Lovasz

Audemars
Att fynda handlar inte bara om pris utan vad man får tag i.
1000425.jpg

Inte varje dag man får hem signerad kronor. Säljaren visste inte vilka märken det var så billigt blev det.

Längst upp till vänster har vi en Edox krona. Edox är vad jag vet det enda märket som inte blev uppköpta av någon så är fortfarande ett familjeföretag och gör klockor än idag och deras mest kända modell är Delfin. Dyklr upp då och då och kostar inte så mycket.

Längst ned till vänster har vi en Zenith guld krona och så här såg loggan ut från 70-talet och inte helt lätt att hitta dem i guld. Räkna med att betala minst 500-600kr och förmodligen mer då det är en i guld.

Längst upp i mitten har vi en Ricoh krona (försök få tag i en sådan ni!). Nu kan man alltid köpa en billig klocka och stjäla kronan och inte alla Richo hade logga på kronan.

Längst ner i mitten en Citizen krona. Är inte så dyra och samma här som för Richo att man kan alltid köpa en klocka och ta den från den.

Och längst till högen en Roamer krona och samma här att de inte är helt lätt att få tag i. Kanske inte lika dyra som Zenith men vissa modeller är riktigt dyra.
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Att fynda handlar inte bara om pris utan vad man får tag i.
1000425.jpg

Inte varje dag man får hem signerad kronor. Säljaren visste inte vilka märken det var så billigt blev det.

Längst upp till vänster har vi en Edox krona. Edox är vad jag vet det enda märket som inte blev uppköpta av någon så är fortfarande ett familjeföretag och gör klockor än idag och deras mest kända modell är Delfin. Dyklr upp då och då och kostar inte så mycket.

Längst ned till vänster har vi en Zenith guld krona och så här såg loggan ut från 70-talet och inte helt lätt att hitta dem i guld. Räkna med att betala minst 500-600kr och förmodligen mer då det är en i guld.

Längst upp i mitten har vi en Ricoh krona (försök få tag i en sådan ni!). Nu kan man alltid köpa en billig klocka och stjäla kronan och inte alla Richo hade logga på kronan.

Längst ner i mitten en Citizen krona. Är inte så dyra och samma här som för Richo att man kan alltid köpa en klocka och ta den från den.

Och längst till högen en Roamer krona och samma här att de inte är helt lätt att få tag i. Kanske inte lika dyra som Zenith men vissa modeller är riktigt dyra.
Edox Delfin är grymma och sjukt mycket bang for the buck, känns det som!
Här är min som rusar och stannar spontant. Ska försöka få ordning på den till sommaren. 127kr på tratten!
DED3BABB-159C-487C-914B-D9E6208296C6.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Att fynda handlar inte bara om pris utan vad man får tag i.
1000425.jpg

Inte varje dag man får hem signerad kronor. Säljaren visste inte vilka märken det var så billigt blev det.

Längst upp till vänster har vi en Edox krona. Edox är vad jag vet det enda märket som inte blev uppköpta av någon så är fortfarande ett familjeföretag och gör klockor än idag och deras mest kända modell är Delfin. Dyklr upp då och då och kostar inte så mycket.

Längst ned till vänster har vi en Zenith guld krona och så här såg loggan ut från 70-talet och inte helt lätt att hitta dem i guld. Räkna med att betala minst 500-600kr och förmodligen mer då det är en i guld.

Längst upp i mitten har vi en Ricoh krona (försök få tag i en sådan ni!). Nu kan man alltid köpa en billig klocka och stjäla kronan och inte alla Richo hade logga på kronan.

Längst ner i mitten en Citizen krona. Är inte så dyra och samma här som för Richo att man kan alltid köpa en klocka och ta den från den.

Och längst till högen en Roamer krona och samma här att de inte är helt lätt att få tag i. Kanske inte lika dyra som Zenith men vissa modeller är riktigt dyra.

Hehe, där satt man lite med fingret på avtryckarknappen när det närmade sig klubbslag.
Föll väl lite grann på att jag inte hade klockor som matchade någon av kronorna. Nån gång måste man ju sluta köpa för köpandets skull. ;)
 

Psykel

Patek

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Fick tag på denna igår. Enligt tidigare ägare 50tal och orginal band.
Jag var tyst och tyckte annat.
Daterade via Verknr den till ca 1938. Det gör den till min äldsta klocka i samlingen.
Tyvärr verkar ena ledande bandhornparet utbytt under årens lopp. Men det är väl inte helt ovanligt att 80 åringar bytt höft?

IMG_20180324_122900.jpg
IMG_20180324_122933.jpg
IMG_20180324_123045.jpg
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Fick tag på denna igår. Enligt tidigare ägare 50tal och orginal band.
Jag var tyst och tyckte annat.
Daterade via Verknr mer den till ca 1938. Det gör den till min äldsta klocka i samlingen.
Tyvärr verkar ena ledande bandhornparet utbytt under årens lopp. Men det är väl inte helt ovanligt att 80 åringar bytt höft?

IMG_20180324_122900.jpg
IMG_20180324_122933.jpg
IMG_20180324_123045.jpg
Riktigt tuff, grattis! :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Har ju slutat med bang for the buck (och tycker det gått ganska bra), men denna var för fin för att motstå :D
57C62E4C-EDAB-41F2-9155-A9013EA9597C.jpeg
Ok, nu borde jag sluta köpa billiga grejer från auktionshus. Inte som att jag inte vet vad kostnaderna är, men glömmer att bry mig när jag köper en klocka för 400+avg...

Men, 790kr landade det på, fraktat till service...

Sä, nu var det sagt, men är iofs ändå nöjd med att ha en så fin Visodate med zontavla så det var värt det, om än lite surt ;)
 

Fadershan

Patek
T
Ok, nu borde jag sluta köpa billiga grejer från auktionshus. Inte som att jag inte vet vad kostnaderna är, men glömmer att bry mig när jag köper en klocka för 400+avg...

Men, 790kr landade det på, fraktat till service...

Sä, nu var det sagt, men är iofs ändå nöjd med att ha en så fin Visodate med zontavla så det var värt det, om än lite surt ;)
Tcker den är fin och förtjänar att hoppa igång, bra räddat!

I övrigt kanske jag ska starta "Dagens ofynd tråden" Då min Senaste tids Traderaroulette inte gått ngt vidare :)
 
Topp