Inget fynd men kul ändå - inte sett så många DS med guldindex och stålcase.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!den är riktigt fin,hade koll på den med men glömde av tiden!Inget fynd men kul ändå - inte sett så många DS med guldindex och stålcase.
Tack! Blev ganska dyr, men slår man ut priserna på mina två DS:ar har jag fått två riktiga coolingar för småpengar.Grattis!den är riktigt fin,hade koll på den med men glömde av tiden!
Grattis!den är riktigt fin,hade koll på den med men glömde av tiden!
+1, DS är fint det. Vet inte om jag tycker att det blev så himla dyrt, fin!Tack! Blev ganska dyr, men slår man ut priserna på mina två DS:ar har jag fått två riktiga coolingar för småpengar.
Kanske inte, i jämförelse med vanliga automatiska ds:ar så blev den ju åt det dyra hållet - men den är inte så vanlig kanske.+1, DS är fint det. Vet inte om jag tycker att det blev så himla dyrt, fin!
Svar på din fråga i hemslöjdsdelen . Glaset ser inte ut att vara rätt . Skulle gissa att det är ett vanligt generic glas det där . Vad heter modellen .Kan kanske kallas fynd, 270:- Seiko Sportsmatic -63.
Tyvärr är det där troligen nyproducerade klockor från Indien, så kallade Mumbai-specials. Kanske inte ens Seiko/Citizenverk i dem - men har du lite tur så är det det.Fick hem dessa från Tradera idag!
Ajdå, alla är vi nybörjare i början. Tur att de inte kostade mer än några hundra styck. Hur kan jag undersöka om de är äkta?Tyvärr är det där troligen nyproducerade klockor från Indien, så kallade Mumbai-specials. Kanske inte ens Seiko/Citizenverk i dem - men har du lite tur så är det det.
Öppna baklocket.Ajdå, alla är vi nybörjare i början. Tur att de inte kostade mer än några hundra styck. Hur kan jag undersöka om de är äkta?
Här kommer "the moment of truth"Öppna baklocket.
Ser inte loggan lite off ut?
Skulle tro att det är byggen med äkta urverk. Seiko 7s26a t ex lanserades 1996 och den ser så billigt ut för en klocka så ny.
Ger lite Indien-vibbar, typ denna: https://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557Fick hem dessa från Tradera idag!
Framgår inte det av budhistoriken?
Köp-nu - finns ingen budhistorik att tillgå.Framgår inte det av budhistoriken?
Aha, fattar. Känns inte orimligt att tro att den hamnar på forumetKöp-nu - finns ingen budhistorik att tillgå.
Står inte 7s26 på bakboetten. På insidan av locket står det Sazo 7/17, ser ut att vara handskrivet. Låter som jag kanske inte gjort mitt livs fynd, är ju väldigt lik den på bilden.Ger lite Indien-vibbar, typ denna: https://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-MEN-039-S-SEIKO-5-AUTOMATIC-DAY-amp-DATE-WRIST-WATCH-IN-EXCELLENT-CONDITION-/401478145462?hash=item5d79f655b6:g:EloAAOSws0JaXztB&nma=true&si=%2Fd8wW3D59SiD6Xej3AEbY0fgrR8%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
kolla om 7s26 står på bakboetten, hoppas du inte gav mer än 150:- lr nått, men som jag brukar säga, är man nöjd själv så är det väl okej.
Tyvärr finns det ju några på Tratten som säljer såna, inköp 100:- sålt 3-500:- säljer man 20 st blir det ju lite förtjänst.Står inte 7s26 på bakboetten. På insidan av locket står det Sazo 7/17, ser ut att vara handskrivet. Låter som jag kanske inte gjort mitt livs fynd, är ju väldigt lik den på bilden.
Tyvärr finns det ju några på Tratten som säljer såna, inköp 100:- sålt 3-500:- säljer man 20 st blir det ju lite förtjänst.
Googla på numret på bakboetten, ska se ut typ: 7009-7885, så kan du lista ut hur klockan egentligen ska se ut
Du kan ju försöka att kontakta säljaren och häva köpet, men det går att göra bra köp på Tradera, bara man kollar runt lite innan och läser på, även om det inte är något plåster på såren är du inte ensam om det här.Det står 7009-3131 A2 och snabb googling ger många klockor på eBay som sålts för 10 pund typ, dock stor variation på urtavlorna. Har gjort några trevliga köp här på KS så håller mig här istället. Tack för svaren!
Tjusig! Solid eller pläterad?Fick hem den här idag, tänkt som en examenspresent till min syster. Grym tavla, tyvärr så har någon putsat indexen och skadat patinan något...
Hon gillar bling så funderar på att fixa en passande länk, mesh i guld kanske?
Inte solid dessvärre, guld på stålTjusig! Solid eller pläterad?
Nämen wow, cool. Hör av dig ifall du hittar en annan dinka till systern du tycker passar bättreFick hem den här idag, tänkt som en examenspresent till min syster. Grym tavla, tyvärr så har någon putsat indexen och skadat patinan något...
Hon gillar bling så funderar på att fixa en passande länk, mesh i guld kanske?