Psykel
Pandion
Du köpte den för bandet, va?Kunde inte motstå..
Aldrig bytt annat än plexiglas förr, ska bli kul att testa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du köpte den för bandet, va?Kunde inte motstå..
Aldrig bytt annat än plexiglas förr, ska bli kul att testa
ObviouslyDu köpte den för bandet, va?
Tissoten kan bli spektakulär med nytt glas! Ser riktigt bra ut!Sherpan har jag nyligen visat i tråden men har även en stilig tissot. Båda behöver nytt glas, någon i Östergötland som kan byta?
Indeed fynd!Dessa båda kvalificerar sig faktiskt till fynd, båda två.
Omegan är något av en petriskål och Helvetian närmast en blinkfyr.
Jaga rätt i ett lämpligt tropic till den senare, bara.
Grymma båda två men St Petri särskilt.Dessa båda kvalificerar sig faktiskt till fynd, båda två.
Omegan är något av en petriskål och Helvetian närmast en blinkfyr.
Jaga rätt i ett lämpligt tropic till den senare, bara.
Snyggt fångat! Härlig tavlaVeckans nykomlingar, 1/3.
LIP från 40-/50-talet. 33mm, 18mm luggar. Lite sprickor i glaset kl 5-6 och 8. Tickade igång lätt och har iallafall ingen spektakulär tidavvikelse än så länge. Diggar zontavlan, och oversize-sekunden!
Sitter tillfälligt på perlon, men ska testa flexlänk. Plockade direkt av bandet den kom på, eftersom jag känner att det nog ska sparas till nåt roligare - den kom på ett riktigt fint NOS grisläder! 18mm, men hoppades lite på att det skulle vara 17 så jag kunde sätta det på Reverson per rekommendation/order från @Aurum.
Riktigt schysst! Både klocka och band!Veckans nykomlingar, 1/3.
LIP från 40-/50-talet. 33mm, 18mm luggar. Lite sprickor i glaset kl 5-6 och 8. Tickade igång lätt och har iallafall ingen spektakulär tidavvikelse än så länge. Diggar zontavlan, och oversize-sekunden!
Sitter tillfälligt på perlon, men ska testa flexlänk. Plockade direkt av bandet den kom på, eftersom jag känner att det nog ska sparas till nåt roligare - den kom på ett riktigt fint NOS grisläder! 18mm, men hoppades lite på att det skulle vara 17 så jag kunde sätta det på Reverson per rekommendation/order från @Aurum.
Snyggt fångat! Härlig tavla
Tack! Tror det blev ett rätt bra pris. Under 300!Riktigt schysst! Både klocka och band!
Nä men shit. Vikken nedrans fyndare du e!Tack! Tror det blev ett rätt bra pris. Under 300!
Borde få hem Movadon i morgon.
Bandet ser ju riktigt härligt ut, kom ihåg att smörja in det med något bara. Ser ut att vara rätt torrt.Veckans nykomlingar, 1/3.
Tror det är lugnt. Känns mjukt och smidigt!Bandet ser ju riktigt härligt ut, kom ihåg att smörja in det med något bara. Ser ut att vara rätt torrt.
Movadon är ju blytung!Ibland blir det julafton!
Movadon är smått magisk! Ringen i utkanten av indexen är spegelblank!
Roamern hade en intressant länk! Flexlänk, men med en konstruktion som påminner om klassiska Bonklip! Den kommer sitta på nån annan klocka snart!
Det var passande att jag fick hem båda på min 5000-inläggsdag!
Nu återstår bara ett problem... Vilken bär jag i morgon?
Ibland blir det julafton!
Movadon är smått magisk! Ringen i utkanten av indexen är spegelblank!
Roamern hade en intressant länk! Flexlänk, men med en konstruktion som påminner om klassiska Bonklip! Den kommer sitta på nån annan klocka snart!
Det var passande att jag fick hem båda på min 5000-inläggsdag!
Nu återstår bara ett problem... Vilken bär jag i morgon?
Den är grym! Verkar bära ungefär som min Birka med liknande boett. Movadon är en halv mm mindre och har 16mm luggar jämfört med Birkan 17. Movadon har dock 1mm större tavla och är längre lug-lug. Tycker den funkar på länken den kom på, men den var lite för kort för min handled. Ska se om jag kan sätta den på nån större klocka.Movadon är ju blytung!
Tycker den var rätt läcker! Tyvärr har Roamern inga borrade luggar och länken har ingen cutout för bandstiften... Så den sitter där den sitter! Får väl bända lite och knäcka stiften...Hehe, exakt en sån länk (eller ja, två faktiskt) fick jag hem i en skrotlåda för nån vecka sen.
Den enda hade fjädrat färdigt, men den andra är riktigt fräsch. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men ändå...
Ser ut som du kan komma åt stiften ovanifrån på Roamern?Den är grym! Verkar bära ungefär som min Birka med liknande boett. Movadon är en halv mm mindre och har 16mm luggar jämfört med Birkan 17. Movadon har dock 1mm större tavla och är längre lug-lug. Tycker den funkar på länken den kom på, men den var lite för kort för min handled. Ska se om jag kan sätta den på nån större klocka.
Tycker den var rätt läcker! Tyvärr har Roamern inga borrade luggar och länken har ingen cutout för bandstiften... Så den sitter där den sitter! Får väl bända lite och knäcka stiften...
Pillar lite, men tror att pricken över moset är att det sitter stift utan axlar...Ser ut som du kan komma åt stiften ovanifrån på Roamern?
Borde gå att få in en smal avbitartång mellan bandhorn och länken i värsta fall?Pillar lite, men tror att pricken över moset är att det sitter stift utan axlar...
Ja det ska det vara, men du borde se hjorten bakom låset.Dagens fynd blir även denna gång en Tissot med GF-länk. För visst gjorde de väl även dessa?
Yes, inga bilder på just den biten, men har svårt att tro att det skulle va på något annat sätt.Ja det ska det vara, men du borde se hjorten bakom låset.
Ok, jag trodde att du hade fått hem den. Men ja ganska säker på att det är gf.Yes, inga bilder på just den biten, men har svårt att tro att det skulle va på något annat sätt.
Med lite tålamod kan man komma långt! Synd bara att jag inte har så mycket av det, så fick nöja mig med våld istället. Knäckte stiften (som mycket riktigt var av typen utan axlar) utan åverkan på varken klocka eller länk! 35mm med 16mm luggar är lite udda, men den får sitta på nato så länge!Borde gå att få in en smal avbitartång mellan bandhorn och länken i värsta fall?