• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Strindberg

Patek
2-Faktor
Krosspost från retro-digitråden.
Känns som årets sommarklocka för min del!
Edit: Har inte tagit emot den än men försöker hitta lite info om den. Har ingen ref och har inte lyckats googla fram något men enligt utsago är det 70tal och länken ska vara original. Nån som har koll?
Screenshot_20180417-065509.png
Fet länk!
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
När man ser en intressant klocka i en lott med en allt eller inget deal. Då är det väl bara köpa allt. ;) Så nu är det bara få igång den av intresse. Som var en av få som stod still. Frågan är ju vad man ska göra med övriga 12...

IMG_20180306_130523.jpg

Update.
Nu är Candino i Brevet 503.305 "Monnin" Boett repad/servad och i ordning. Kan nu absolut klassas som fynd.
Dessa 3 på bild är de jag valt att behålla.
Alla med sin charm.
Övriga har fått nya hem. Några ur är som tur är kvar här på KS. Så man kan se bild på dom ibland.
IMG_20180425_181041.jpg
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Blir lite bakvänt detta, men va tusan!
Hittade den här, nedramlad bakom en byrå utanför fikarummet!
Cyma väckarklocka i mässing för synskadade, läcker, gedigen liten sak!
Tror jag köper den själv om den får vara kvar till halv två!
0B1C2104-BD71-488D-8BF0-C3FEBC5EC903.jpeg
 

Husse

Patek
Uppdate.
Nu är Candino i Brevet 503.305 "Monnin" Boett repad/servad och i ordning. Kan nu absolut klassas som fynd.
Dessa 3 på bild är de jag valt att behålla.
Alla med sin charm.
Övriga har fått nya hem. Några ur är som tur är kvar här på KS. Så man kan se bild på dom ibland.
IMG_20180425_181041.jpg
Visst är det klockor kvar här på KS!
Tissoten är på spa, Certinan är hos skräddaren för lite nya kläder!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är de inte? Vad är ca värdet på dän här? Jag köpte den tillsamans med Olman för 1200 med banden och kändes som om det var lite högt....
Kan erbjuda samma så kan du behålla allt utom Eternan... Beror på skick och färg på tavlan. Men med bra svart tavla är vi väl på 10'. Vad just denna skulle vara värd vet jag inte men betydligt mer än vad du gav iaf.
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Kan erbjuda samma så kan du behålla allt utom Eternan... Beror på skick och färg på tavlan. Men med bra svart tavla är vi väl på 10'. Vad just denna skulle vara värd vet jag inte men betydligt mer än vad du gav iaf.

Hey, vad kul! Första gång jag gjort en bra affär på chansning då :D
Sitter förästen ett 1274 verk i den.

_1293597863.jpg
 
Topp