• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Dåså! Ett stycke massiv jäkla JLC hemplockad! 35mm och (självklart) 17mm luggar. Hade turligt nog ett extra grisband i rätt storlek liggandes, sitter ett identiskt på min Reverso. Index och visare glittrar rejält! Glaset var en smula repigt, men gav det en omgång Autosol och nu ser det bra ut!
AE4196EA-1851-4A01-9C09-3EA58E4985CE.jpeg

Dåså! Ett stycke massiv jäkla JLC hemplockad! 35mm och (självklart) 17mm luggar. Hade turligt nog ett extra grisband i rätt storlek liggandes, sitter ett identiskt på min Reverso. Index och visare glittrar rejält! Glaset var en smula repigt, men gav det en omgång Autosol och nu ser det bra ut!
Bravo!

Sjukt bra! Ett riktigt fynd!

Snyggt! Och grattis

Ja det är set ju alltid i Sverige.
Och funderar på att nyttja ångerrätten men det känns fel. Jag var klantig - inte auktionshuset...

Ska fundera lite till.
19mm är ju även de gamla Daytona.
@Per , finns det inte en efterfrågan på dessa med tanke på hypen av vintage sportrolex? De stora handlarna kanske skulle vara intresserade?

19mm är ju även de gamla Daytona.
@Per , finns det inte en efterfrågan på dessa med tanke på hypen av vintage sportrolex? De stora handlarna kanske skulle vara intresserade?
Ja gamla daytonas har det.
Gjort samma tabbe en annan gång och den var inte särskilt lättsåld, och då betydligt billigare än denna

För att den ska vara värd något så bör den ha daytona-ends. Dvs 71/71N för en nitad länk. Denna var väl också från 1960? Långt innan daytonas.

Köp en matchande klocka nu när du har länken. Halvkasst att utnyttja ångerrätt bara för att man inte gör läxan innan man budar. Inte som auktionshuset eller säljaren gjort fel.

För att den ska vara värd något så bör den ha daytona-ends. Dvs 71/71N för en nitad länk. Denna var väl också från 1960? Långt innan daytonas.

Köp en matchande klocka nu när du har länken. Halvkasst att utnyttja ångerrätt bara för att man inte gör läxan innan man budar. Inte som auktionshuset eller säljaren gjort fel.
Håller med, köp en Airking, Oysterdate eller annan med 19mm luggar. Borde kunna gå att få till ett vettigt pris om dom kommer utan länk.

Tillbaka
Topp