Eller en Oyster Perpetual, grym på nitad oysterlänk.Håller med, köp en Airking, Oysterdate eller annan med 19mm luggar. Borde kunna gå att få till ett vettigt pris om dom kommer utan länk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller en Oyster Perpetual, grym på nitad oysterlänk.Håller med, köp en Airking, Oysterdate eller annan med 19mm luggar. Borde kunna gå att få till ett vettigt pris om dom kommer utan länk.
Givetvis! Bättre än Oysterdate, tillochmed! Finns ju Oyster Precision också, den manuella varianten. Borde gå att få ännu billigare.Eller en Oyster Perpetual, grym på nitad oysterlänk.
För att den ska vara värd något så bör den ha daytona-ends. Dvs 71/71N för en nitad länk. Denna var väl också från 1960? Långt innan daytonas.
Köp en matchande klocka nu när du har länken. Halvkasst att utnyttja ångerrätt bara för att man inte gör läxan innan man budar. Inte som auktionshuset eller säljaren gjort fel.
Håller med, köp en Airking, Oysterdate eller annan med 19mm luggar. Borde kunna gå att få till ett vettigt pris om dom kommer utan länk.
Det finns ju en säljare också. Auktionshuset mäklar bara produkter.Vilka rättigheter skulle auktionshuset vara villigt att frånsäga sig för att vara snäll mot dig? Slarvigt, ja. Men vi gör alla misstag. Returnera tycker jag.
Det finns ju en säljare också. Auktionshuset mäklar bara produkter.
Vilka rättigheter tänker du på då? Jag tycker bara att man genomför affärer när man väl lagt sina bud. Blir snabbt hopplöst om folk hela tiden ångrar sig.Jag ser inte vad det har med saken att göra. Skulle säljaren avsäga sig sina rättigheter för att vara snäll? Alla parter i affären accepterar de handelsvillkor som reglerar affären.
Jag ser inte vad det har med saken att göra. Skulle säljaren avsäga sig sina rättigheter för att vara snäll? Alla parter i affären accepterar de handelsvillkor som reglerar affären.
I detta fall så var väl inte varan felaktigt beskriven?Ifall varan är felaktigt beskriven har du rätt att reklamera. Ångerrätten är just det - en rätt att ångra köpet och det finns inga kriterier på skäl. Under vilka omständigheter är det moraliskt att utnyttja ångerrätten då?
Att däremot sätta det i system är ju en annan femma - då försöker man ju medvetet utnyttja systemet på ett sätt som det inte var ämnat för.
I detta fall så var väl inte varan felaktigt beskriven?
Det är ju fantastiskt kul att buda på saker om man inte vet om man budar mot någon som sedan är villig att genonföra köpet. Fantastiskt enkelt för tex säljare att trissa priset om de så önskar. Eller bara tramshattar som inte kan saker och sedan läser på i efterhand eller har turen att någon berättar för dem hur dum de varit. I min värld så är bud bindande men jag antar att ångerrätten är tvingad via distansköpslagen eller något annat? Jag får helt enkelt trösta mig med att jag inte handlar på ställen där detta kan åberopas.
Jag tror att de allra flesta någon gång budat med huvet lite under armen. Om än som dumskalle så tror jag att de flesta också står för det och genomför köpet.
Han menar, och jag håller med om, att jag har varit en klantröv och får stå mitt kast. Man ska inte nyttja ångerrätten bara för att man själv är just en klantröv.Ok, om jag förstår dig rätt så tycker du ångerrätten är moraliskt fel i princip, inte just denna situation?
Jag vet inte, jag tycker om spelreglerna inte funkar så måste man ändra på dem..
Ångerrätt klingar väl inte superbra med ett auktionsförfarande i mina ögon. Rimligare att ha samma regler som på en slagauktion. Köparen får helt enkelt göra lite research innan man lägger ett bud.Ok, om jag förstår dig rätt så tycker du ångerrätten är moraliskt fel i princip, inte just denna situation?
Jag vet inte, jag tycker om spelreglerna inte funkar så måste man ändra på dem..
Han menar, och jag håller med om, att jag har varit en klantröv och får stå mitt kast. Man ska inte nyttja ångerrätten bara för att man själv är just en klantröv.
Som @Per sade kom ångrrätten på onlineauktioner nyligen till då man likställde det med distansköp typ webbshop. Dock håller jag med om att det är rimligare att likställa med påplatsauktion. Man har samma möjligheter till inspektion på förhand.Ok, men när ska man nyttja ångerrätten?
Som @Per sade kom ångrrätten på onlineauktioner nyligen till då man likställde det med distansköp typ webbshop. Dock håller jag med om att det är rimligare att likställa med påplatsauktion. Man har samma möjligheter till inspektion på förhand.
Så man ska nyttja ångerrätten när man köper på distans, ej på auktion. Gvs skillnad på reklamation om ngt är fel
Blandar inte ihop.Fast reklamationsrätten och ångerrätten är två olika saker som ni blandar ihop. Ångerrätten ger dig rätt ångra köpet oavsett anledning, finns inget krav på att det ska finnas något fel på varan som det gör vid reklamering.
Blandar inte ihop.
Tror vi kan släppa detta nu. Jag har 100% juridisk rätt att ångra, men ångerrätten på onlineauktioner är orimlig och bör inte nyttjas pga eget slarv - vilket var fallet här.
Jag vill själv ha en välfungerande auktionsmarknad och då bör jag inte själv bidra till en ofungerande dito,vilket den blir om folk bjuder lättvindigt och sedan ångrar sig.
You win some and you loose some - thats life.
Sedan ska vi väl säga att det nog inte är så att länk+spänne är värdelöst bara för att länken var 19mm bred, så har ju inte torskat 7.5k...
Kan alltid sätta länken på en billig Skin Diver (typ den jag fyndade förra veckan)
Omega Flightmaster 145.026 cal. 911
Sjukt bra fynd! Lite avisKänner att jag börjar få ett omvänt problem... Istället för ”vilket band ska jag ha på klockan” blir det ”vilken klocka ska jag ha till bandet”!
NOS 16mm grönt hajläder för 32kr på tratten! Echt hai!
Bra köp!!Känner att jag börjar få ett omvänt problem... Istället för ”vilket band ska jag ha på klockan” blir det ”vilken klocka ska jag ha till bandet”!
NOS 16mm grönt hajläder för 32kr på tratten! Echt hai!