Du kan tacka mig för det fyndet! Såg den på erikshjälpen för några dagar sedan men hoppade den då den inte riktigt är min kopp av te fast hade den haft vridning hade jag köpt den ändå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan tacka mig för det fyndet! Såg den på erikshjälpen för några dagar sedan men hoppade den då den inte riktigt är min kopp av te fast hade den haft vridning hade jag köpt den ändå
Det tackar jag för, bjuder på en pilsner på nästa GtgDu kan tacka mig för det fyndet! Såg den på erikshjälpen för några dagar sedan men hoppade den då den inte riktigt är min kopp av te fast hade den haft vridning hade jag köpt den ändå
Med tanke på hur lite du betalat har kan du ju ge dig själv en rätt bra budget att köpa en donatorklocka för. 20 mm curved ends i bra skick är väl en tusing? Du har som jag ser det 750 kr att spendera innan klockan kostat pengar öht. Det lär inte riktigt räcka till en donator med ful tavla och verk som inte går, men det här kan bli billigt när du är klar.Attans då är det bara att börja leta
Jamen precis, jag har egentligen tjänat 750 spänn! Så resonerar iaf min sambo under klädreanMed tanke på hur lite du betalat har kan du ju ge dig själv en rätt bra budget att köpa en donatorklocka för. 20 mm curved ends i bra skick är väl en tusing? Du har som jag ser det 750 kr att spendera innan klockan kostat pengar öht. Det lär inte riktigt räcka till en donator med ful tavla och verk som inte går, men det här kan bli billigt när du är klar.
Den ska jag def kolla upp, många tack!
Det är tyvärr inte samma vridring som på den du köpte. Men det dyker upp vrak lite då och då så det bör inte vara omöjligt att hitta rätt ringDen ska jag def kolla upp, många tack!
Vridring blir väl lite småsvårt, annars får du svarva till en bred glasring vintage Milgauss-style
Om du vill ha någon lite tillfällig ring kanske någon seiko ring kan passa, typ till 7s26. Någon kanske vet dimensionerna? Denna är ju dock moddad men slående lik din.
Där ser man, får leta vidare, tack för info.Det är tyvärr inte samma vridring som på den du köpte. Men det dyker upp vrak lite då och då så det bör inte vara omöjligt att hitta rätt ring
Vridring blir väl lite småsvårt, annars får du svarva till en bred glasring vintage Milgauss-style
Ja man kanske skulle testa nån kul moddning, tack för kul tips!Om du vill ha någon lite tillfällig ring kanske någon seiko ring kan passa, typ till 7s26. Någon kanske vet dimensionerna? Denna är ju dock moddad men slående lik din.
Bild från bayen.
Om den passar skulle nog den släta mod-glasringen till SKX se grym ut!Ja man kanske skulle testa nån kul moddning, tack för kul tips!
Eska är inte kattskit heller!Så sjukt nöjd med senaste köpet. Jag har haft koll på Ogival Fisk klockor hela året och väntat på en snygg till rätt pris. Så dök den här loten upp för ett par hundralappar. Jag är fiskenörd (speciellt flugfiske) så en Ogival Fisk är ju ett måste!
Nä det var en trevlig bonus, bra patina på den också.Eska är inte kattskit heller!
Lagonda Pie Pan - Nästa hype?Dessa såg jag som ett fynd, mycket roliga..
Visst är det Sekondan ifrån Kaplans? Grattis så här i efterhand. Låg med bud på den men bestämde mig för att släppa den för annat.Alltid lika kul med något nytt. Hämtades ut i dag.
Jo, det är den. Vid sidan av glaset var den kanonfin.Visst är det Sekondan ifrån Kaplans? Grattis så här i efterhand. Låg med bud på den men bestämde mig för att släppa den för annat.
...Det var väl det jag tyckte. Blev rätt prisvärd.Jo, det är den. Vid sidan av glaset var den kanonfin.
Det gör det alltid......Det var väl det jag tyckte. Blev rätt prisvärd.
Men det kommer nya roliga klockor.
Ja, den är väldigt rolig den tavlan, lite "fläckig" bara.Lagonda Pie Pan - Nästa hype?
Edit: Tycker alltså den är ball, försöker inte göra ner fyndet!
Ingen aning men den mögliga gråa Elgin (?) såg spännande ut tycker jag!Klickade hem en liten lot i natt. Kan ni gissa vilket ur det var som lockade mest?
Helbros? Vulcainen?Klickade hem en liten lot i natt. Kan ni gissa vilket ur det var som lockade mest?
Instämmer!Ingen aning men den mögliga gråa Elgin (?) såg spännande ut tycker jag!
Jag skymtar en Poljot alarm....mumsKlickade hem en liten lot i natt. Kan ni gissa vilket ur det var som lockade mest?
Ja den är fin, riktigt bra design på den också. De brukar ofta va lite mer fulsnygga, denna är mest snyggJag skymtar en Poljot alarm....mums