Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha, hag har också en sjukdom, måste äga en Seiko turtle i varje färg innan jag dör. Just nu har jag bara en blå, men svart är på g.Budade hem denna Lanco idag. Jag har en sjukdom där jag försöker buda hem alla Lancoklockor jag hittar på tradera.
Budade hem denna Lanco idag. Jag har en sjukdom där jag försöker buda hem alla Lancoklockor jag hittar på tradera.
Förmodligen inte lika smittsamt som Corona.
Skämt åsido - tycker att det finns ganska många trevliga Lancos. Även om de verka ha blandat och givit lite med kvaliteten.
Ser ren o fin ut!Bästa jag kan fixa tills den dimper ned i brevlådan.
Gränsfall på vintage, kanske.
Shit, ibland är till och med postnord snabba: fick den idag och ska precis lämna in på batteribyte.Gränsfall på vintage, kanske.
Vad är det för årgång?Shit, ibland är till och med postnord snabba: fick den idag och ska precis lämna in på batteribyte.
Kikar på den när jag hämtar ut den från batteribytet; men vill minnas att numret var 92xxxx så det borde väl vara 89, då?Vad är det för årgång?
Låter troligt. Ser trevlig ut!Kikar på den när jag hämtar ut den från batteribytet; men vill minnas att numret var 92xxxx så det borde väl vara 89, då?
Tack!Låter troligt. Ser trevlig ut!
Bild på urverket.Ser ren o fin ut!
Fin! Visst är det en Taubert-boett?Den här lille gynnaren, med betoning på liten, kan gå för 29 mm, kom i en liten lot, har aldrig hört om märket Comet, känns välgjord, rostfri boett, dammskydd, Eta 811 verk, Swiss på tavlan, synd att den inte var lite större, men den går o håller tiden, det blev nog ingen kometkarriär i a f.
Du har nog alldeles rätt, F B med en nyckel under, Patent o ett Schweiziskt kors där under, betyder väl Francois Borgel, som togs över av Taubert o Fils, ännu mer synd att den inte är lite större.Fin! Visst är det en Taubert-boett?
Eller så fick du ännu mer för var jag gissar var en rätt blygsam slant. Tycker man får väldigt mycket kvalitet för pengarna i den här storleken. Är iallafall inte förvånad att min misstanke stämde. Tror den tiokantiga bakboetten var patentskyddad när den där tillverkades. Serienumret mellan bandhornen känns också typiskt för Taubert, liksom den tjocka kronhalsen i vilken jag tror du kan hitta en korkpackning.Du har nog alldeles rätt, F B med en nyckel under, Patent o ett Schweiziskt kors där under, betyder väl Francois Borgel, som togs över av Taubert o Fils, ännu mer synd att den inte är lite större.
Ännu lite konstigare med en sån välgjord boett till en vad jag tycker totalt okänt märke på tavlan, man kan väl säga att jag betalade en 50-lapp för denEller så fick du ännu mer för var jag gissar var en rätt blygsam slant. Tycker man får väldigt mycket kvalitet för pengarna i den här storleken. Är iallafall inte förvånad att min misstanke stämde. Tror den tiokantiga bakboetten var patentskyddad när den där tillverkades. Serienumret mellan bandhornen känns också typiskt för Taubert, liksom den tjocka kronhalsen i vilken jag tror du kan hitta en korkpackning.
Cool boett på Certinan!Påfyllning i lådorna
Cyma,Tissot,Svalan och en Certina Kim.
Ja, det fick du onekligen i kvadrat.
Vilken underbar liten klocka!
Köpte den för tavlan.
Men coolt även med swing lugs och clamshell.
Däremot lite väl liten. Chansade på att den kanske kunde vara någon millimeter över trettio, men den var precis under.
Köpte den för tavlan.
Däremot lite väl liten. Chansade på att den kanske kunde vara någon millimeter över trettio, men den var precis under.
Köpte den för tavlan.
Nice! Verkligen syskon!Nice, jeg har nesten en slik selv
Asgrym! PM:a om du inte grejar storleken!
Köpte den för tavlan.