• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

hejsam

Patek
2-Faktor
Äntligen medlem efter ex antal år! Kronometern Sthlm fick mig att bli. Följde klockan. Har läst att det kan vara Breitlingurverk i dessa kronometer Stockholm. Har själv dålig koll, vad är det för urverk i detta, från annonsen? Tänkte på slutpriset..
Jag vet inte vad det är för verk tyvärr, har inte efterforskat så mycket.
Det stämmer som @Psykel skriver att Kronometer Stockholm var ombrandade Breitling. Dock vet jag inte om alla KS var det eller bara vissa modeller som också återfanns hos Breitling, tänker på Breitling top time och liknande.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Heuer Kentucky
24A4BBF4-AA6C-4826-9158-29D3B14C14DE.jpeg
4A87EEDA-0F7C-4137-B371-D40F9CAFE9C5.jpeg
Tack @PR1973!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag vet inte vad det är för verk tyvärr, har inte efterforskat så mycket.
Det stämmer som @Psykel skriver att Kronometer Stockholm var ombrandade Breitling. Dock vet jag inte om alla KS var det eller bara vissa modeller som också återfanns hos Breitling, tänker på Breitling top time och liknande.
Tror inte den aktuella är en Breitling? Kan iofs ha fel men de brukar ha Breitlings referensnummer på boettlocket.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Fick denna hem idag, ska bli julklapp till en lyckligt ovetande fru så skvallra inte nu! 😛
Har letat men inte hittat någonting om Silvana och dykare för damer på nätet men det en riktig liten läckerbit, klockan alltså! 😆
Ni som kan Silvana får gärna träda fram och berätta mera om modellen! 🤗

Klockan är i ett helt galet NOS-skick med datum, rörlig dykarbezel och tom skruvad krona, så en kommer att funka perfekt som vardags-, fin- och jobbklocka.
Även det äkta Tropic-bandet med curved ends är NOS och fortfarande efter snart 50 år supermjukt och följsamt...det kunde verkligen göra gummi förut! 👍

IMG_6057.jpg
IMG_6054.jpg
IMG_6056.jpg
IMG_6052.jpg
IMG_6055.jpg
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Tror inte den aktuella är en Breitling? Kan iofs ha fel men de brukar ha Breitlings referensnummer på boettlocket.
Ja precis, det var min fundering också. Ifall alla kronometer Stockholm har Breitling koppling eller bara vissa.

Boettlocket på min ser ut såhär, vet inte hur Breitlings referensnummer brukar se ut.
0FB382D2-195F-453C-9363-0662AF31B101.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Inte alla KS är Breitling nej. Breitlings referensnummer brukar väl vara tresiffrigt. Det du ser där lär vara ett serienummer.
Aa förlåt jag som har tröttmössadetta är såklart serienumret.

Har inte klockan vid mig men tror inte det var någon märkning på insidan heller förutom acier inoxydable. Har de Kronometer Stockholm med Breitling koppling alltid 3-siffriga referensnummer på baklocket?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aa förlåt jag som har tröttmössadetta är såklart serienumret.

Har inte klockan vid mig men tror inte det var någon märkning på insidan heller förutom acier inoxydable. Har de Kronometer Stockholm med Breitling koppling alltid 3-siffriga referensnummer på baklocket?
Vet som sagt inte, men hittar du ingen Breitling som ser ut som denna har du ju ditt svar där direkt.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag vet inte vad det är för verk tyvärr, har inte efterforskat så mycket.
Det stämmer som @Psykel skriver att Kronometer Stockholm var ombrandade Breitling. Dock vet jag inte om alla KS var det eller bara vissa modeller som också återfanns hos Breitling, tänker på Breitling top time och liknande.

Många Breitling-kronografer hade ju Venus-verk på den tiden, har haft en Cadette med V188 t ex. Det som sitter i Kronometer Sthlm påminner om ett Venus 150. Trots att det inte är spot on så är det exempelvis samma stilisering av kronografbryggan (finns likadana med Breitling-logo). Kanske något att gå på..
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
5C8E2261-C867-4671-8777-F8FD0E12722A.jpeg


Hämtade ut i fredags.
Hade en sån här när jag var ganska ny i samlandet, men släppte lite för lättvindigt.
Har inte letat direkt aktivt efter en, men när jag nu ramlade över en så kunde jag så klart inte låta bli.
Tycker verkligen att den är svincool. Sen är det också trevligt att ha lite japansk fägring i skåpet. :)
 

Pictor

Audemars
Stort grattis !! Måste kännas härligt med ett återseende. Snygg balans i hela uret ! (Anders Forsbergs Citisen cronometer).
 
Topp