• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tidstypiskt helrätt, det här var verkligen läckra grejer för en ung kvinna i början av 70-talet - i äkta silver och allt :) ! Verket däremot ska du nog inte ha några större förhoppningar om :)
Är väl inget större fel på verket?
5E5BDE00-9515-4346-8D85-FA7F2FB37F0D.png
 
70-tal? Vad ser du för tell som indikerar det? Jag hade gissat bra mycket tidigare än så.
Mest intuitivt, minns damer som blev väldigt glada på 70-talet ifall sådant blev en dyrbar gåva. Men analytiskt lite: "Antichok", "17 rubis", kritvit tavla och visarnas form, länken...ALLT är tidigt 70-tal -och silver-bra, förutom urverket kan tänka. Det var tider där modet kallades "unisex", så jag släpper det där med att det är en damklocka.
Kul att få höra när du får hem den.
 
Av ren nyfikenhet; har du några referenser kring prisbilden på dessa när de kom? :)

Trollar du eller har du någon neuropsykiatrisk problematik man bör ta hänsyn till?
Ta den hänsyn som passar din personlighet, jag bryr mig inte förutom att jag blir skamsen över att du verkar inrikta dig mer på person än sakfrågor, dvs klockfrågor som det ju gäller här. Själv försöker jag bara välvilligast med begränsat förstånd men lång erfarenhet att delge vad jag tror att jag kan ha att tillföra. Anade inte att det fanns så ömma tår, det är bara att ge tillbaka ifall jag fortsätter.
-MEN skärpning! Diskussionen ska förstås föras i själva sakfrågorna och ifall jag skulle vara pajas eller ha neuropsykiatrisk defekt som du säger dig vilja ta hänsyn till, hör absolut inte hemma här. Inte för min personliga skull, men du riskerar att bli ett tungt sänke för den spontana och intressanta klockdiskussion som ofta uppkommer på vintage.
Satsa helhjärtat på sakkunskaperna som du har i stället för trams om vilken person det kan vara som säger dig emot. Det vinner både forumet, motsägarna MEN framför allt DU på! Jag vill kunna sticka ut hakan och få min erfarenhet/ev kunskap bekräftad alternativt motsagd i sak, det är på det sättet många av oss lär oss mer.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ta den hänsyn som passar din personlighet, jag bryr mig inte förutom att jag blir skamsen över att du verkar inrikta dig mer på person än sakfrågor, dvs klockfrågor som det ju gäller här. Själv försöker jag bara välvilligast med begränsat förstånd men lång erfarenhet att delge vad jag tror att jag kan ha att tillföra. Anade inte att det fanns så ömma tår, det är bara att ge tillbaka ifall jag fortsätter.
-MEN skärpning! Diskussionen ska förstås föras i själva sakfrågorna och ifall jag skulle vara pajas eller ha neuropsykiatrisk defekt som du säger dig vilja ta hänsyn till, hör absolut inte hemma här. Inte för min personliga skull, men du riskerar att bli ett tungt sänke för den spontana och intressanta klockdiskussion som ofta uppkommer på vintage.
Satsa helhjärtat på sakkunskaperna som du har i stället för trams om vilken person det kan vara som säger dig emot. Det vinner både forumet, motsägarna MEN framför allt DU på! Jag vill kunna sticka ut hakan och få min erfarenhet/ev kunskap bekräftad alternativt motsagd i sak, det är på det sättet många av oss lär oss mer.
Jag var helt allvarlig - är intresserad om du har det, då jag själv helt saknar referenser! :)
 
Jag var helt allvarlig - är intresserad om du har det, då jag själv helt saknar referenser! :)
Mitt inlägg var naturligtvis inte riktat till dig, utan svar på ett personangrepp från annan.
Svar: Nej, jag har inga prislistor från tiden, min egen (strängt personliga) uppfattning är att det inte alls såldes många sådana på den svenska marknaden, att det var nån vits att föra upp dem på lista. Vanligare i Frankrike, Italien o kanske Tyskland.
 
Topp