Sebastard
Diamant
Stämmer bra. Mäter 35mm. Fint case och bakboett. Får den dock inte att gå. Får se om jag orkar få liv i den eller passa den vidare.Fin Lemania! Är det en super compressor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer bra. Mäter 35mm. Fint case och bakboett. Får den dock inte att gå. Får se om jag orkar få liv i den eller passa den vidare.Fin Lemania! Är det en super compressor?
En svala gör faktiskt sommarEn 565-stukad Svalan med laxtavla i superskick.
![]()
När du säger likadan menar du liknande? Tyckte inte de såg så lika ut?Jag träffar ju inte alltid rätt i min iver att buda hem en till Borgel, men nu tror jag äntligen en Borgel-Recta är på väg hem! En 12.24 som använder samma boett som Patek till sin 2508 om jag inte är helt ute och cyklar! Rätt läcker koppar-färgad tavla också. Lite i partiet som nog hamnar i klocksumpen också;-)![]()
![]()
![]()
Jag har ju aldrig haft en sådan Patek i min hand, men jag tror faktiskt att Recta och Patek köpte exakt samma boett från FB. Här kommer två profilbilder (lånade på nätet) på Recta och PP. Jag kan förstås ha fel!Mör du säger likadan menar du liknande? Tyckte inte de såg så lika ut?
Påminner helt klart om varandra i profil. Ska bli kul att se mer av den när du får den.Jag har ju aldrig haft en sådan Patek i min hand, men jag tror faktiskt att Recta och Patek köpte exakt samma boett från FB. Här kommer två profilbilder (lånade på nätet) på Recta och PP. Jag kan förstås ha fel!![]()
![]()
Ja, ska bli skoj! Här kommer en till Recta mer rakt från sidan. Det är förstås PP:n som är överst i förra inlägget och även här!Påminner helt klart om varandra i profil. Ska bli kul att se mer av den när du får den.
De har lite olika proportioner om inte mina ögon är felkalibrerade idag. Ska de ha samma diameter enligt internet?Ja, ska bli skoj! Här kommer en till Recta mer rakt från sidan. Det är förstås PP:n som är överst i förra inlägget och även här!![]()
![]()
Du brukar ha bra ögon för proportioner! Har sett lite olika mått beskrivna för 2508; 33, 35 och någon enstaka 34 också. Lite lätt förvirrande;-) Jag tror inte Rectan är mer än 33, men vi får se när den landar! 565 finns ju också i flera olika storlekar (minst 28, 33 och 35), men vad jag vet använde Patek bara 35!De har lite olika proportioner om inte mina ögon är felkalibrerade idag. Ska de ha samma diameter enligt internet?
Den här dök upp idag, så NOS som det kan bli!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är redan öppet, endast för privata visningar!När öppnar ditt museum då?![]()