• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

En 565-stukad Svalan med laxtavla i superskick. :)
IMG_2620.jpeg
En svala gör faktiskt sommar 👌!

Jag träffar ju inte alltid rätt i min iver att buda hem en till Borgel, men nu tror jag äntligen en Borgel-Recta är på väg hem! En 12.24 som använder samma boett som Patek till sin 2508 om jag inte är helt ute och cyklar! Rätt läcker koppar-färgad tavla också. Lite i partiet som nog hamnar i klocksumpen också;-)
IMG_6013.jpeg
IMG_6011.jpeg
IMG_6012.jpeg

Jag träffar ju inte alltid rätt i min iver att buda hem en till Borgel, men nu tror jag äntligen en Borgel-Recta är på väg hem! En 12.24 som använder samma boett som Patek till sin 2508 om jag inte är helt ute och cyklar! Rätt läcker koppar-färgad tavla också. Lite i partiet som nog hamnar i klocksumpen också;-)
IMG_6013.jpeg
IMG_6011.jpeg
IMG_6012.jpeg
När du säger likadan menar du liknande? Tyckte inte de såg så lika ut?

Senast ändrad:
De har lite olika proportioner om inte mina ögon är felkalibrerade idag. Ska de ha samma diameter enligt internet?
Du brukar ha bra ögon för proportioner! Har sett lite olika mått beskrivna för 2508; 33, 35 och någon enstaka 34 också. Lite lätt förvirrande;-) Jag tror inte Rectan är mer än 33, men vi får se när den landar! 565 finns ju också i flera olika storlekar (minst 28, 33 och 35), men vad jag vet använde Patek bara 35!

Jag är sån att jag inte tänker två gånger innan köp och idag blev det den här.
Tyckte den kändes charmig, Homers är enkla klockor men väldigt stabila.
Men när jag promenerade därifrån kände jag att den här tavlan och boetten hör nog inte ihop.
Inte så vanligt med guld visare och index i stålklockor trots att det är stiligt.
Boetten är ju dessutom en vattentät med stor krona och skruvat boettlock och då brukade det vid den här tiden vara noterat på tavlan.
Jo, efter någon minuts googlande stod det klart att det är en bastard och tavlan borde sitta i en guldpläterad och enklare boett.
Men ingen större skada skedd, ibland blir det ju tvärtom och man upptäcker efteråt att man gjort ett ovanligt bra köp.

IMG_5111.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp