• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Chagall

Cartier
Sprezzsöndag:

Kavaj: G.Abo
Slips: Berg And Berg
Skjorta: Finamore (MTM)
Näsduk: Etro
Klocka: JLC Master Control
v0I11fu.jpg

 

Chagall

Cartier
kul med K-jacket! material?

Tack!

Jag vet faktiskt inte, då lappen där det brukar stå på insidan av fickan inte finns kvar. Den är i någon grövre ull då den är rätt så varm, men på samma gång så väger den nästan inget och saknar all form av uppbyggnad! Kan tyvärr inte svara :(
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Tack!

Jag vet faktiskt inte, då lappen där det brukar stå på insidan av fickan inte finns kvar. Den är i någon grövre ull då den är rätt så varm, men på samma gång så väger den nästan inget och saknar all form av uppbyggnad! Kan tyvärr inte svara :(


hmm.. svårt. Skulle kunna vara en alpaca-blanding. Vet att även K-jackets görs i Pashmina men din ser för grov ut i strukturen. härligt mönster hur som!
 

kalufsen

Panerai
Vad säger expertisen om denna och hur bär man den bäst? För att citera Oscar Jacobson "Den dubbelknäppta blazern är mer relevant än någonsin våren 2015". Jag har testat den och diggar den stenhårt men är rädd att min dagliga klädsel kanske inte klickar med den. Dagligen använder jag jeans alternativt Ull Byxor som jag matchar med oxford skjortor, väldigt sällan kostymbyxor och Chinos.

Också, vad tycker ni generellt om OJ?, har själv aldrig testat de.

Tillägg: Det är ju en form av Mix and Match och det finns ett par kostymbyxor att köpa till om man nu vill ha hela kittet.

Oscar-Jacobson_Erik-Blazer_blue_30768515_215_front_normal.png
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Vad säger expertisen om denna och hur bär man den bäst? För att citera Oscar Jacobson "Den dubbelknäppta blazern är mer relevant än någonsin våren 2015". Jag har testat den och diggar den stenhårt men är rädd att min dagliga klädsel kanske inte klickar med den. Dagligen använder jag jeans alternativt Ull Byxor som jag matchar med oxford skjortor, väldigt sällan kostymbyxor och Chinos.

Också, vad tycker ni generellt om OJ?, har själv aldrig testat de.

Oscar-Jacobson_Erik-Blazer_blue_30768515_215_front_normal.png

Nu har jag inte blazern ovan men köper alla mina kostymer från OJ och är väldigt nöjd
Säkert olika för alla men jag tycker det är prisvärt, har även köpt en jacka och 2 blazer och nöjd där med
Tycker väl personligen att deras butik på åhlens har trevligast personal (om du bor i Sthlm)
 
  • Like
Reactions: ZQT

kalufsen

Panerai
Nu har jag inte blazern ovan men köper alla mina kostymer från OJ och är väldigt nöjd
Säkert olika för alla men jag tycker det är prisvärt, har även köpt en jacka och 2 blazer och nöjd där med
Tycker väl personligen att deras butik på åhlens har trevligast personal (om du bor i Sthlm)


Kul att höra, vad tycker du generellt om Dubbelknäppt? och hur skulle du matcha det?
 

Chagall

Cartier
Är det en väst av modell finagon från JS?

Jadu.. Minns ej. Köpte den hos Hans Allde förra våren. Den finns antagligen kvar!

Vad säger expertisen om denna och hur bär man den bäst? För att citera Oscar Jacobson "Den dubbelknäppta blazern är mer relevant än någonsin våren 2015". Jag har testat den och diggar den stenhårt men är rädd att min dagliga klädsel kanske inte klickar med den. Dagligen använder jag jeans alternativt Ull Byxor som jag matchar med oxford skjortor, väldigt sällan kostymbyxor och Chinos.

Också, vad tycker ni generellt om OJ?, har själv aldrig testat de.

Tillägg: Det är ju en form av Mix and Match och det finns ett par kostymbyxor att köpa till om man nu vill ha hela kittet.

Oscar-Jacobson_Erik-Blazer_blue_30768515_215_front_normal.png

Jag tycker den passar till både ullbyxor och jeans om du frågar mig! Jag skulle lätt kunna ha den med jeans och slips till exempel. Även om det funkar utan också. Bär den gärna uppknäppt också! Det ser lite härligt nonchalant ut. (tips är att ha något med lite grövre struktur isåfall, exempelvis http://bergbergstore.com/accessories/ties/handrolled-grenadine-garza-fina-silk-tie-bottle-green.html )
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Vad säger expertisen om denna och hur bär man den bäst? För att citera Oscar Jacobson "Den dubbelknäppta blazern är mer relevant än någonsin våren 2015". Jag har testat den och diggar den stenhårt men är rädd att min dagliga klädsel kanske inte klickar med den. Dagligen använder jag jeans alternativt Ull Byxor som jag matchar med oxford skjortor, väldigt sällan kostymbyxor och Chinos.

Också, vad tycker ni generellt om OJ?, har själv aldrig testat de.

Tillägg: Det är ju en form av Mix and Match och det finns ett par kostymbyxor att köpa till om man nu vill ha hela kittet.

Oscar-Jacobson_Erik-Blazer_blue_30768515_215_front_normal.png


står det något om kvalitén? vad är det för väv, gramvikt och Super-tal? är kavajen en del av en tunn sommarkostym skulle jag vara försiktig att använda den för sig.
 
Topp