• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jadu.. Minns ej. Köpte den hos Hans Allde förra våren. Den finns antagligen kvar!



Jag tycker den passar till både ullbyxor och jeans om du frågar mig! Jag skulle lätt kunna ha den med jeans och slips till exempel. Även om det funkar utan också. Bär den gärna uppknäppt också! Det ser lite härligt nonchalant ut. (tips är att ha något med lite grövre struktur isåfall, exempelvis http://bergbergstore.com/accessories/ties/handrolled-grenadine-garza-fina-silk-tie-bottle-green.html )

Jeans och slips? :depressed:
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Visa en bild när du kör det!


hade inga roliga helkroppsbilder men här är en bild där jag vet att jag bar ett par väl ingångna LVC 505 med lite högre midja och mer normal fotvidd. Tillsammans med en grövre chukka kan slips absolut göra sig väl till lite mer informella tillfällen med.

IMG_2785.JPG


här är även en bild från en docka jag klädde på mitt gamla jobb.

IMG_1887.JPG
 
Apråpå det där med fina klockor på butikspersonal som jag ifrågasatte för en tid sedan så fick jag äta upp det när jag var i storstan för några veckor sedan. Såg bl.a.. en tjej som jobbade i Boss butiken på Åhléns som rockade en TT Sub :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
hade inga roliga helkroppsbilder men här är en bild där jag vet att jag bar ett par väl ingångna LVC 505 med lite högre midja och mer normal fotvidd. Tillsammans med en grövre chukka kan slips absolut göra sig väl till lite mer informella tillfällen med.

IMG_2785.JPG


här är även en bild från en docka jag klädde på mitt gamla jobb.

IMG_1887.JPG

Vetefan om jag tycker det funkar men det är ju bara min åsikt
 

kalufsen

Panerai
nu står det bara på hemsidan att det är ett barberis-tyg. hade varit intressant med lite mer info om kvalitén för att kunna avgöra potentiella användningsområden.
Vet faktiskt inte, nämns inte på deras hemsida! Men blazern kändes väldigt tunn och skön, dock kanske det inte säger så mycket!
 

kalufsen

Panerai
Behöver du verkligen fråga det?


Finns ju mängder av alternativ och jag tolkade Jakobz svar först som att jeans inte var ett alternativ, men han kanske syftade just på Jeans-Slips kombo.

Utöver det så vet jag inte varför du svarar så spydigt, ställt en fråga och är man inte intresserad av att svara så behöver man inte.
 

Ponlarsson

Panerai
Jag vet inte, jag ställer mig skeptisk till en kostymkavaj utan tillhörande byxor. Oftast är ju tyget ganska slätt och utan struktur vilket gör att det syns att det är en "utbruten" kavaj.
 

kalufsen

Panerai
Jag vet inte, jag ställer mig skeptisk till en kostymkavaj utan tillhörande byxor. Oftast är ju tyget ganska slätt och utan struktur vilket gör att det syns att det är en "utbruten" kavaj.

Håller med till vis del och det är därför jag frågar, dock går den under "Blazer" och matchande byxor finns att köpa till för att göra den till en kostym.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Kul att höra, vad tycker du generellt om Dubbelknäppt? och hur skulle du matcha det?

Sorry sent svar, matcha till en GT!

Jag gillar dubbelknäppt.. På andra :)
jag har inte hittat en modell jag tycker har suttit bra på mig, sen om det beror på att julmaten sitter kvar vill jag inte gissa :)
Det jag har lite svårt för med dubbelkäppt är just när den inte är knäppt, tycker det ser sådär ut då
Skulle jag matcha så är det nog till ett par grövre byxor på hösten alt något ljust casual på våren/sommaren (inte jeans utan mer chinos)
Men finns säkert klädregler jag inte känner till eller bryr mig om här :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Jag tycker den passar till både ullbyxor och jeans om du frågar mig! Jag skulle lätt kunna ha den med jeans och slips till exempel. Även om det funkar utan också. Bär den gärna uppknäppt också! Det ser lite härligt nonchalant ut. (tips är att ha något med lite grövre struktur isåfall, exempelvis http://bergbergstore.com/accessories/ties/handrolled-grenadine-garza-fina-silk-tie-bottle-green.html )

Uppknäppt dubbelknäppt kavva? Tror inte du ser vidare härligt nonchalant ut i det alltså
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Finns ju mängder av alternativ och jag tolkade Jakobz svar först som att jeans inte var ett alternativ, men han kanske syftade just på Jeans-Slips kombo.

Utöver det så vet jag inte varför du svarar så spydigt, ställt en fråga och är man inte intresserad av att svara så behöver man inte.

Ber om ursäkt om det lät spydigt.

Syftade på att just kombon jeans av olika slag med slips inte är 100% i mina ögon... Annars har jag ett par jeans i garderoben som alla andra. Men kanske inte till slips då ;)
 

Chagall

Cartier
Crocs till kostym då?

Ifall man kan få det att se bra ut, ja! Även om jag själv aldrig skulle ha det. Man får välja sammanhang lite också.
Know the rules but have the confidence to break them som det så klyschigt heter gäller dock ej att fladdra dubbelknäppta kavajer öppna. Om du inte vill se ut som en flöjt dvs
Jag tror inte du är rätt person att bedöma det, men då ser jag med glädje ut som en "flöjt"!
 
Topp