• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Jag är ganska mycket traditionalist gällande klädsel och då klassisk sådan. Men visst kan jag se utrymme för förbättringar men att bära dubbelknäppt kavaj oknäppt är även enligt mig en styggelse.

Såg det senaste bäras av F. Lindström i på deras föreställning och nej, det blir inte bra det är bara en väldans massa tyg som fladdrar omkring.
 

Chagall

Cartier
Det är nu vår i luften, så idag för bli sista dagen för denna pjäs:

Kavaj: Caruso
Slips: Berg And Berg
Skjorta: Morris Heritage
Näsduk: Etro
image.jpg

image.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ber om ursäkt om det lät spydigt.

Syftade på att just kombon jeans av olika slag med slips inte är 100% i mina ögon... Annars har jag ett par jeans i garderoben som alla andra. Men kanske inte till slips då ;)
I sak håller jag med, väldigt svårt för slirre till jeans

Ska man dock köra jeans o slips så tror jag en virkad variant kan funka, och då kanske till en ullväst under kavajen
 
Jeans och slips kan fungera om man kör med otvättade slimmade jeans och slips av modell virkad, ull, grenadine eller dylika material samt gärna tweed eller annat grövre kavajmaterial. Alltså inte tunn ull och sidenslips till ett par stentvättadd baggyjeans :)
 

Chagall

Cartier
Från igår. Min version av den mycket omtalade kombinationen jeans, tillsammans med skjorta och slips:

Kavaj: Boglioli K Jacket
Jeans: Edwin (Väldigt prisvärda. Selvage och kostar mindre än ett par Levis. Tips!
Slips: Drakes
Skor: Carmina
Näsduk: Finamore
Skjorta: Morris Heritage
Klocka: JLC

image.jpg
 
Topp