• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
image.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Mörkblå chinos kan vara världens sämsta plagg. Två tvättar och byxans färg blir 9av10 ggr dassigare och fulare. Mörkblått funkar i stort sätt i alla material förutom just bomull. (Om du frågar mig)
Kanske jag ska vara försöksperson på incotex då om ingen kan dela med sig av sina egna erfarenheter kring just de :)

Jag rullar på Incotex. Mina håller sig utmärkt. Men som brukligt - jobbar med det, så värdera min åsikt.
 

san

Cartier
2-Faktor
Kanske jag ska vara försöksperson på incotex då om ingen kan dela med sig av sina egna erfarenheter kring just de :)

Jag kan inte påstå att jag har upplevt att färgen på mina Incotex har avtagit. Så länge du kalltvättar dem ut och in ska du inte ha några problem med att färgen inte håller.
 

hollow123

Rolex
Vad tycker du om den, hur känns den i tyg samt uppbyggnad?
Edmund är bara modellen/mönstret. Kan det vara 8515/Barberis S120?

Älskar modellen sitter som ett smäck, perfekt 46a :p

Style: 250 Quality: 8515 Color: 220

Singular får risa/rosa tygkvaliteten. Enda jag har att säga om den är att den fan så lätt blir smutsig eller lätt fläckig.
Såg att modellen edmund fanns i grått på OJ's hemsida, blir nog ett köp av en sådan också.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Älskar modellen sitter som ett smäck, perfekt 46a :p

Style: 250 Quality: 8515 Color: 220

Singular får risa/rosa tygkvaliteten. Enda jag har att säga om den är att den fan så lätt blir smutsig eller lätt fläckig.
Såg att modellen edmund fanns i grått på OJ's hemsida, blir nog ett köp av en sådan också.

Edmund/3050 är kalasbra - en modernare klassisk kostymkavaj med mjukare uppbyggnad. 8515-kvalitén är en strålande vara om man gillar lite mer formell, klädd känsla (och vill bära kostymen som just en kostym och inte lösa delar). Populär som uppsömnadsmodell i Single Piece-programmet!
 

Whedda

Rolex
Varför sån hype med instoppat, tycker det kan se skönt nonchalant ut utan att stoppa in med tex: jeans/oxford skjortor.

PS: Missförstå mig inte, älskar att stoppa in skjortan :)

Man skall såklart bära det man är bekväm i men fördelen med att stoppa in skjortan är att man balanserar upp intrycket mellan över och underkropp. Har man skjortan utanför byxorna tillsammans med kavaj blir lätt intrycket av väldigt korta ben i förhållande till överkropp.
 

kalufsen

Panerai
Man skall såklart bära det man är bekväm i men fördelen med att stoppa in skjortan är att man balanserar upp intrycket mellan över och underkropp. Har man skjortan utanför byxorna tillsammans med kavaj blir lätt intrycket av väldigt korta ben i förhållande till överkropp.
Det håller jag med om!
 

kalufsen

Panerai
Gammal fritidskavaj som jag kallar det från lindeberg med en ull och linne blanding, oxfordskjorta från rl, slitna jeans från Koi, skor från italigente och sub c! Ursäkta kass bild :)

image.jpg
 
Topp