Aa den är riktigt trevlig, lite tunnare men fortfarande dressad!
Fresco?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aa den är riktigt trevlig, lite tunnare men fortfarande dressad!
Från igår. Min version av den mycket omtalade kombinationen jeans, tillsammans med skjorta och slips:
Kavaj: Boglioli K Jacket
Jeans: Edwin (Väldigt prisvärda. Selvage och kostar mindre än ett par Levis. Tips!
Slips: Drakes
Skor: Carmina
Näsduk: Finamore
Skjorta: Morris Heritage
Klocka: JLC
![]()
Fresco?
Hänger inte med i bransch-jargongen men det är Oscar Jacobsons Einar, 100% ull. Säljs som kavaj+byxa men funkar som kostym.
Distinkt och strukturerad men glesvävd ullkvalitet, genomskinlig mot ljus?
På galge, ja. På kroppen, inte det minsta.
Hur lyder domen? hehe
Jag har det ibland också. Tycker båda funkar!Ser bra ut. Byt ut jeansen mot ett par mörkblå chinos så kommer det se mycket bra ut.
Cleant! Vad är det för klocka? Tudor? Sub?
Ser bra ut. Byt ut jeansen mot ett par mörkblå chinos så kommer det se mycket bra ut.
Mörkblå chinos kan vara världens sämsta plagg. Två tvättar och byxans färg blir 9av10 ggr dassigare och fulare. Mörkblått funkar i stort sätt i alla material förutom just bomull. (Om du frågar mig)
Håller med dig, men är detta applicerbart på alla chinos och märken oavsett kvalitet? Tänkte köpa ett par incotex,Mörkblå chinos kan vara världens sämsta plagg. Två tvättar och byxans färg blir 9av10 ggr dassigare och fulare. Mörkblått funkar i stort sätt i alla material förutom just bomull. (Om du frågar mig)
Cleant! Vad är det för klocka? Tudor? Sub?
Håller med dig, men är detta applicerbart på alla chinos och märken oavsett kvalitet? Tänkte köpa ett par incotex,
Det ligger onekligen något i det du säger men ska vi applicera den praktiska dimensionen så tycker iaf jag det blir för tråkigt.![]()
Snarare tråkigt med byxor som tappar användningsförmågan efter bara 2-3 ggr användning...
Kanske jag ska vara försöksperson på incotex då om ingen kan dela med sig av sina egna erfarenheter kring just deJag tycket det. Prövat en jävla massa blåa chinos utan goda resultat. Dock inte just incotex. Satsa på linne, ull eller denim om du verkligen vill ha ett par blå byxor.
Varför sån hype med instoppat, tycker det kan se skönt nonchalant ut utan att stoppa in med tex: jeans/oxford skjortor.Stoppa in skjortan, annars var det kanonbra.
Där överdrev du iofs en del eller så köper du skit?
Jag har aldrig sett ett par m.blå chinos som Hållit färgen bra. Tyvärr!
Då har jag två par välsignade av klädgudarna.
Mörkblå chinos kan vara världens sämsta plagg. Två tvättar och byxans färg blir 9av10 ggr dassigare och fulare. Mörkblått funkar i stort sätt i alla material förutom just bomull. (Om du frågar mig)
När man har tröja över ser det ut som en liten kjol som tittar fram. Tycker jag.Varför sån hype med instoppat, tycker det kan se skönt nonchalant ut utan att stoppa in med tex: jeans/oxford skjortor.
PS: Missförstå mig inte, älskar att stoppa in skjortan![]()
Då har jag två par välsignade av klädgudarna.
När man har tröja över ser det ut som en liten kjol som tittar fram. Tycker jag.