• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Boris Balkan

Fark you!
Från igår. Min version av den mycket omtalade kombinationen jeans, tillsammans med skjorta och slips:

Kavaj: Boglioli K Jacket
Jeans: Edwin (Väldigt prisvärda. Selvage och kostar mindre än ett par Levis. Tips!
Slips: Drakes
Skor: Carmina
Näsduk: Finamore
Skjorta: Morris Heritage
Klocka: JLC

image.jpg

Ser bra ut. Byt ut jeansen mot ett par mörkblå chinos så kommer det se mycket bra ut.
 

carlanton

Audemars
En blandning mellan noragi, kavaj och arbetarskjorta i linne och bomull från Engineered Garments. Scarf samt militärbrallor utanför bild också från EG. Nato från Singular!
Bild 2015-04-03 kl. 13.20 #3.jpg
 

Boris Balkan

Fark you!
Mörkblå chinos kan vara världens sämsta plagg. Två tvättar och byxans färg blir 9av10 ggr dassigare och fulare. Mörkblått funkar i stort sätt i alla material förutom just bomull. (Om du frågar mig)

Det ligger onekligen något i det du säger men ska vi applicera den praktiska dimensionen så tycker iaf jag det blir för tråkigt. :D
 

kalufsen

Panerai
Mörkblå chinos kan vara världens sämsta plagg. Två tvättar och byxans färg blir 9av10 ggr dassigare och fulare. Mörkblått funkar i stort sätt i alla material förutom just bomull. (Om du frågar mig)
Håller med dig, men är detta applicerbart på alla chinos och märken oavsett kvalitet? Tänkte köpa ett par incotex,
 

Randel

Cartier
Mörkblå chinos kan vara världens sämsta plagg. Två tvättar och byxans färg blir 9av10 ggr dassigare och fulare. Mörkblått funkar i stort sätt i alla material förutom just bomull. (Om du frågar mig)


Ja, visst är det jäkligt irriterande? Jag köpte ett par mörkblå shorts av "chinos"-typen i somras och efter ett par tvättar blev de bleka och såg för jäkliga ut :arghh:
 
Vad gäller blå chinos, har jag valt att köra på det lite mer bleka hållet (tvättad look heter dwt nog tom) redan från början tycker det fungerar helt ok även om det inte blir lika strikt och sobert.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Nu vet jag inte hur det exakt fungerar
Men skulle blå chinos hålla bättre om man lämnar in på kemtvätt istället?
 
Topp