Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt cool.En Siduna 'Commander' från igår! Härligt patinerad tavla och visare Ska försöka trycka dit sekundvisaren vid tillfälle.
Du kan säkert få dubbla pengen tillbaks!
Knep denna omegan precis på auktion, verkar gå bra! Ville egentligen ha en annan omega seamaster, men den sprang iväg..
Verkar gå bra, lite puts och jag får tillbaka pengen på tradera? (100kr)
Så länge man inte ser spännet så passar den ju utmärkt! Skulle tippa på 90-tal på länken. Snyggt hur som helst!Kvällens fynd!
En certina länk som iaf jag tycker görs sig helt ok på min DS, samt ett pansarkedja i silver (oj klockrelaterat men den fanns med på bilden).
Det låter rimligt, TackSå länge man inte ser spännet så passar den ju utmärkt! Skulle tippa på 90-tal på länken. Snyggt hur som helst!
Bra fynd! Det är ju dock mer åt Certina DS-hållet än dressare.Tidig lördag morgonfynd...
Roamer Searock i superbra skick.
Trevlig storlek, 37-38 mm och typisk 70-talsdesign.
Kan vara en "dressare" värt att behålla.
Bra fynd! Det är ju dock mer åt Certina DS-hållet än dressare.
Haha! Allt är ju relativt.Sant nog, är ingen riktig dressare, men när åtta av tio i lådan är dykare kallar man allt utan vridring för dressare
Bra fynd! Det är ju dock mer åt Certina DS-hållet än dressare.
Grymt bra!Får i och för sig tacka för denna kommentaren
"Ingen dressare" gör ju att man inte är begränsad till svart eller brunt läder...
(Kvarstår bara att ställa datumen)
Får nog isf även kosta på den en service och sekundhjul då pivoten på det verkar saknas.Ett utav uren från dagens tur. Saknar dock sekundvisaren . Men det borde gå att pilla dit en någon gång. För övrigt går den riktigt fint. 29,5mm så det är ett snärtigt ur.
Ja den gör ju det, får se om det blir en service framöver. Men för 30 spänn så är jag nöjd. Galet snygga visare tycker jag. Funderar på vad djupstämplingen 53 innebär...? Någon som vet?Får nog isf även kosta på den en service och sekundhjul då pivoten på det verkar saknas.
Känner du dig nöjd med dem?Dagens fynd! Kan någon upplysa mig om hur kul fynden är?
lite polering av plexit så är den som ny... eller?Seiko från 1969. Risig men jag kunde inte låta bli...
Nja... Den är nog en potentiell reservdelsdonator och inte mer. Men den kostade inte så mycket. Kan ta plats i bra att ha-lådan och bli kvar där utan att det gör så mycket.lite polering av plexit så är den som ny... eller?
Känner du dig nöjd med dem?
Med lite bättre bilder på fram och baksidan av klockorna så är det lättare att se vad du köpt.Jag tyckte det var kul fynd, om än damklockor(förutom zenithen). Tror väl frun uppskattar de mer efter armband osv är bytta.
Men var väl mer nyfiken på om någon visste vad jag hade fyndat, vet inget om modellerna direkt.
Med lite bättre bilder på fram och baksidan av klockorna så är det lättare att se vad du köpt.
Omega i guld?Det har du så rätt i, var för nyfiken i stunden och laddade upp en lite väl skabbig mobilbild. Ska lösa det
Är i var fall en certina quartz, en omega automat och en zenith.
Delar är i guld, eller plätterade. Tyvärr inte helt i guld. Hoppas få upp bilder om en liten stund, ska springa andra ärenden till lokala urmakaren nuOmega i guld?
Haha den var cool på sitt unika sätt den länkenIdag blev det en trevlig Mimo (100kr) från en bakluckeloppis som jag trillade in på oplanerat och vid stängning. Min första raggarlänk också. Postar i sporturstråden efter cleanup.