• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

amida.png

Hittade denna Amida Digitrend i en låda på en lokal loppis idag. Inte nyskick men rolig klocka (relativt ovanlig?) som fungerar.

//Martin

Någon som vill prova att identifiera denna? Ska öppna den ikväll men alla gissningar välkomna :)
Det syns ett svagt E på tavlan men i övrigt har texten försvunnit, kanske i samband med en taveltvätt?
IMG_20180908_163322.jpg

Efter denna tråd gav man sig ut på en hel del loppisar, men allt jag hittade vart endast skräp rent ut sagt. Bor själv i storstad och har således endast gått på loppisar i stan, så är det utanför stadens gränser man lättare hittar fynden? Antar det också är bra att ha koll på diverse evenemang på facebook för ev. loppisar kanske? Alla tips mottages! :)

Efter denna tråd gav man sig ut på en hel del loppisar, men allt jag hittade vart endast skräp rent ut sagt. Bor själv i storstad och har således endast gått på loppisar i stan, så är det utanför stadens gränser man lättare hittar fynden? Antar det också är bra att ha koll på diverse evenemang på facebook för ev. loppisar kanske? Alla tips mottages! :)
Det är rejält svårt att hitta några fynd. Bakluckeloppis och andra loppisträffar är ofta bra. Oftast i mindre städer som det arrangeras loppisdagar i parker etc på sommaren. Sen är det större chans i ladugårdsloppisar på landsbygden. Enda chansen i större städer är på röda korset, myrorna Erikshjälpen osv. Sen gäller det ju att ligga i, gå till samma loppisar/butiker flera gånger i veckan och hoppas på att man är först till kvarn ifall de fått in något nytt.

Under samma tur hittade jag den här Belindan super-automatic. Inte heller jättemärkvärdig men även här helstål och ett riktigt trevligt eta 2472 verk som går finfint. Blev precis klar med städningen, tyvärr några sprickor i glaset men 80kr var den allt värd.
Före fix.
Superfin, och röd sekund! :)
Ja den är stilren tycker jag, den röda är absolut trevlig!

Under samma tur hittade jag den här Belindan super-automatic. Inte heller jättemärkvärdig men även här helstål och ett riktigt trevligt eta 2472 verk som går finfint,. Blev precis klar med städningen, tyvärr några sprickor i glaset men 80kr var den allt värd.

20180913_160637.jpg

20180913_164731.jpg
Kul! Jag gillar sånna 200m icke-dykare, typ Edox Delfin, Eterna Kon-Tiki och liknande.

Tillbaka
Topp