Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Veckans loppis fynd blev en chronograph, automat & lite annat för ca 400kr?!
Coolt!Veckans loppis fynd blev en chronograph, automat & lite annat för ca 400kr?!
Mitt första guldfynd(?), ser ut som äkta en guldstämpel iaf
Försökte googla på Vinéta men hittade ingen direkt info, kanske någon här som vet vad det kan vara?
Den tickade igång direkt och ser ganska okej ut i skicket så bara ett svart läder som saknas
Kul info! Halv svenskt alltså, får man fråga var du hittade infon? Jag googlade i 1,5 utan att hitta något om att det var ett "svenskt märke".Den verkar absolut vara tillverkad i solid guld och klockan ser ut att vara i ett enastående skick! Grattis
Vineta var tydligen ett svenskt "private label" dvs klockor tillverkade i Schweiz åt ett svenskt företag.
Edit: Är ena bandhornet böjt? Missade det när jag kikade på bilderna, guld är ganska mjukt så det borde gå att böja tillbaka om man är försiktig.
Kul info! Halv svenskt alltså, får man fråga var du hittade infon? Jag googlade i 1,5 utan att hitta något om att det var ett "svenskt märke".
Ja, bandhornet var böjt och precis som du sa var det lätt att böja tillbaka. Hur gammal kan den vara?? 60tal kanske?
Snyggt! Även den lilla vattentäta Genia? är riktigt kool. Om den bara varit större så...Dagens skörd! Liten Certina i 18k, Longines Flagship och en svarttavlad Seiko är väl de som är värda att nämna samt att allt kostade 200kr!
Dagens skörd! Liten Certina i 18k, Longines Flagship och en svarttavlad Seiko är väl de som är värda att nämna samt att allt kostade 200kr!
Artbestämning swatchur. Är det värt något? (Köpt för 32kr i snålaste Småland)
Äh om du gillade den och köpte den för 32 och den sedan är värd någon hundring, så var det väl ett bra pris?! Eller köper du enbart för att göra pengar?Den fungerar bra men bandet är ganska slitet.
Synd med priset
Var där igår. Hittade tyvärr inga klockfynd, men ganska mycket annat "skräp"Någon som varit på
Loppisen i Solvalla, något att se där alls?
Hittade du den på en loppis?!Köpte denna härom dagen. En Tudor Prince Oysterdate, guld på stål. Det är alltid kul att fynda en fin automatare. Jag blev dock väldigt orolig över att det var en fake-klocka då priset var långt under marknadsvärde, men efter att ha öppnat upp den så hittar jag ref.nr. 74000 vilket daterar denna till 1970. Där satt även ett ETA 2824-2 och klockan håller tiden perfekt. Rolex-krona och Rolex-boett.
Ja, på en polsk loppis. Jag tvivlar på att jag hade hittat en sådan i Sverige, men inget är omöjligt.Hittade du den på en loppis?!
Kul fynd om den är kosher, har du någon bild på verket?Ja, på en polsk loppis. Jag tvivlar på att jag hade hittat en sådan i Sverige, men inget är omöjligt.
Javisst, här kommer lite bilder. Jag tycker att denna ser äkta ut, men ta ni en titt också. Det var tydligen gammalt arvegods till en trevlig herre. Han använde den inte för mycket då det var en "finklocka".Kul fynd om den är kosher, har du någon bild på verket?
Köpte denna härom dagen. En Tudor Prince Oysterdate, guld på stål. Det är alltid kul att fynda en fin automatare. Jag blev dock väldigt orolig över att det var en fake-klocka då priset var långt under marknadsvärde, men efter att ha öppnat upp den så hittar jag ref.nr. 74000 vilket daterar denna till 1970. Där satt även ett ETA 2824-2 och klockan håller tiden perfekt. Rolex-krona och Rolex-boett.
Köpte denna härom dagen. En Tudor Prince Oysterdate, guld på stål. Det är alltid kul att fynda en fin automatare. Jag blev dock väldigt orolig över att det var en fake-klocka då priset var långt under marknadsvärde, men efter att ha öppnat upp den så hittar jag ref.nr. 74000 vilket daterar denna till 1970. Där satt även ett ETA 2824-2 och klockan håller tiden perfekt. Rolex-krona och Rolex-boett.