• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Javisst, här kommer lite bilder. Jag tycker att denna ser äkta ut, men ta ni en titt också. Det var tydligen gammalt arvegods till en trevlig herre. Han använde den inte för mycket då det var en "finklocka".
Är inte speciellt bra på tudor, men jag tycker den ser bra ut. Lite darrig text på insidan av boettlocket, men det kanske ska vara så. :)

I söndags var det min tur att fynda rejält... Har gått på moln sedan dess
_MG_1392.jpg

Köpte denna härom dagen. En Tudor Prince Oysterdate, guld på stål. Det är alltid kul att fynda en fin automatare. Jag blev dock väldigt orolig över att det var en fake-klocka då priset var långt under marknadsvärde, men efter att ha öppnat upp den så hittar jag ref.nr. 74000 vilket daterar denna till 1970. Där satt även ett ETA 2824-2 och klockan håller tiden perfekt. Rolex-krona och Rolex-boett.

Tudor.jpg
Wooot, grymt! Grattis!

• Like
Reactions: CCB
Finns en inskription på baklocket, som för övrigt är till Omega Seamaster...
694K14. Nån som kanske vet vad det kan betyda? Service märkning?
_MG_1399b.jpg

Nån som har koll på när den kan vara tillverkad? Serienummer på verket är iaf 1.3xx.xxx.
Lite udda är att det inte står 105 på tavlan.

Köpte denna härom dagen. En Tudor Prince Oysterdate, guld på stål. Det är alltid kul att fynda en fin automatare. Jag blev dock väldigt orolig över att det var en fake-klocka då priset var långt under marknadsvärde, men efter att ha öppnat upp den så hittar jag ref.nr. 74000 vilket daterar denna till 1970. Där satt även ett ETA 2824-2 och klockan håller tiden perfekt. Rolex-krona och Rolex-boett.

Tudor.jpg
Grymt. Måste gå börja gå oftare på loppis..!

Tillbaka
Topp