Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inte speciellt bra på tudor, men jag tycker den ser bra ut. Lite darrig text på insidan av boettlocket, men det kanske ska vara så.Javisst, här kommer lite bilder. Jag tycker att denna ser äkta ut, men ta ni en titt också. Det var tydligen gammalt arvegods till en trevlig herre. Han använde den inte för mycket då det var en "finklocka".
Ja, jag antar det. Jag tänkte också på det, men efter att tittat med 10x lupp så såg det mest inpräntat ut. Så det ska nog vara i sin ordning.Är inte speciellt bra på tudor, men jag tycker den ser bra ut. Lite darrig text på insidan av boettlocket, men det kanske ska vara så.
Härligt fynd en lemania 105, såg den i dagens vintage men visste inte att det var ett loppisfynd! Stort grattis!I söndags var det min tur att fynda rejält...
Ja, tack!eriksson850 skrev:Härligt fynd en lemania 105, såg den i dagens vintage men visste inte att det var ett loppisfynd! Stort grattis!
Otroligt vackert verk! (Och klocka)Ja, tack!
Här är en bild det otroligt vackra 2320 verket.
Fifan vad fint, grattis!I söndags var det min tur att fynda rejält... Har gått på moln sedan dess
Wooot, grymt! Grattis!Köpte denna härom dagen. En Tudor Prince Oysterdate, guld på stål. Det är alltid kul att fynda en fin automatare. Jag blev dock väldigt orolig över att det var en fake-klocka då priset var långt under marknadsvärde, men efter att ha öppnat upp den så hittar jag ref.nr. 74000 vilket daterar denna till 1970. Där satt även ett ETA 2824-2 och klockan håller tiden perfekt. Rolex-krona och Rolex-boett.
Grattis...asshole! Lyckades du på en Stockholmsloppis?!?I söndags var det min tur att fynda rejält... Har gått på moln sedan dess
Grymt!!!I söndags var det min tur att fynda rejält... Har gått på moln sedan dess
Nä. Den var så när den öppnades.Wemb skrev:Antar att du putsat urverket innan bilderna du lade upp på det...?
Nä. Den var så när den öppnades.[/QUOTE][QUOTE="Wemb"Antar att du putsat urverket innan bilderna du lade upp på det...?
Gillade verkligen verket, grattis!Ja, tack!
Här är en bild det otroligt vackra 2320 verket.
Ja, för min del var det riktigt bra pris, det vill jag lova. Säljaren trodde han tog i från tårna, men han visste nog inte vad han sålde@Chambre Noire och @CCB sjuka loppisfynd! Helt sjuka! Var det riktiga loppispriser på klockorna med?
Grymt. Måste gå börja gå oftare på loppis..!Köpte denna härom dagen. En Tudor Prince Oysterdate, guld på stål. Det är alltid kul att fynda en fin automatare. Jag blev dock väldigt orolig över att det var en fake-klocka då priset var långt under marknadsvärde, men efter att ha öppnat upp den så hittar jag ref.nr. 74000 vilket daterar denna till 1970. Där satt även ett ETA 2824-2 och klockan håller tiden perfekt. Rolex-krona och Rolex-boett.
Det är grymt! Dock ingen lopppis, Goodwill store. Tanken är att det som säljs ska gå till bättre behövande... Typ stadsmissionen.Läste ni om killen som köpte en LeCoultre Deep Sea från 1959 på loppis i staterna för 5.99 och sålde den för 35 000 dollar en vecka senare? Gör om det om ni kan
http://www.complex.com/style/2015/0...or-six-dollar-resells-for-35-thousand-dollars
Det är grymt! Dock ingen lopppis, Goodwill store. Tanken är att det som säljs ska gå till bättre behövande... Typ stadsmissionen.
Tänkte skriva samma sakStadsmissionen, Myrorna, Erikshjälpen och dylikt brukar väl ändå kallas loppis.
Hade jag ingen aning om faktiskt, alltid skiljt på loppmarknad och second-hand.Stadsmissionen, Myrorna, Erikshjälpen och dylikt brukar väl ändå kallas loppis.
Second-hand är loppis där man inte kan pruta ;pHade jag ingen aning om faktiskt, alltid skiljt på loppmarknad och second-hand.