B62
Silver
Stort grattisI söndags var det min tur att fynda rejält... Har gått på moln sedan dess
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattisI söndags var det min tur att fynda rejält... Har gått på moln sedan dess
I söndags var det min tur att fynda rejält... Har gått på moln sedan dess
Kronografen (Olma?) ser ut att vara nästan likadan som min Lauridiam!Veckans loppis fynd blev en chronograph, automat & lite annat för ca 400kr?!
Köpte denna härom dagen. En Tudor Prince Oysterdate, guld på stål. Det är alltid kul att fynda en fin automatare. Jag blev dock väldigt orolig över att det var en fake-klocka då priset var långt under marknadsvärde, men efter att ha öppnat upp den så hittar jag ref.nr. 74000 vilket daterar denna till 1970. Där satt även ett ETA 2824-2 och klockan håller tiden perfekt. Rolex-krona och Rolex-boett.
Bra fyndat! Men varför står det Winberg?Dagens fynd 10kr.
Bra fråga!Bra fyndat! Men varför står det Winberg?
Mäktigt! Vad är det mest för prylar?Inte loppis fynd men ändå fynd!
Läge att öppna urmakeri!Inte loppis fynd men ändå fynd!
Kille som har såld de sa att två till såna åkte till tipen! fult med glas och urtavlor till Rolex!
Kan va nån månadslön där med lite flyt. Grattis!
Tack! Hoppas jag! Man vet aldrig! Vill hå en GMT insert har jag redan.Kan va nån månadslön där med lite flyt. Grattis!
Igen Seiko för 100kr
Igen Seiko för 100kr
Bra fyndat! Fungerar den?Igen Seiko för 100kr
Tyvärr går inte Seiko klockan men den går nog fixa till då det ser fint ut!Bra fyndat! Fungerar den?
Bara Skåne loppisarVar går ni på loppis egentligen, Norrland?
Tyvärr går inte Seiko klockan men den går nog fixa till då det ser fint ut!
Kolla med @Minuteman om han har tid att serva den!
Bra fynd oavsett om det är damstorlek eller ej.Universal Geneva Polerouter automatic med skruvad krona och i ett bra & fungerande skick, dock i lady-storlek för 10kr!
Ja, jag har varit mycket på loppisar den senaste tiden, jag hittar en del klockor men inget i kvalitet med vad som hittas ovan. Gäller att springa runt mycket, du kommer väl gå på 10 skitloppisar för en bra, så har det varit för mig iaf. Som jag även nämnt tidigare så är det säljarna sälja som ställer ut och är där tidigt som springer runt och köper alla fina klockor som finns. Gäller att vara i tid.Många fina fynd! Men håller med alla som frågar vars ni besöker loppisar?
Nu har jag väl inte varit på så många i år, men de flesta har ju inga klockor.. och de som har så är det barn- eller Julaklockor som är trasiga.
Ja, jag har varit mycket på loppisar den senaste tiden, jag hittar en del klockor men inget i kvalitet med vad som hittas ovan. Gäller att springa runt mycket, du kommer väl gå på 10 skitloppisar för en bra, så har det varit för mig iaf. Som jag även nämnt tidigare så är det säljarna sälja som ställer ut och är där tidigt som springer runt och köper alla fina klockor som finns. Gäller att vara i tid.