Urtur
Basic
Vad kan en sådan liten sak tinga för pris? Någon?Bra fynd oavsett om det är damstorlek eller ej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad kan en sådan liten sak tinga för pris? Någon?Bra fynd oavsett om det är damstorlek eller ej.
Någon hundralapp borde du kunna få för den om den inte är ett vrak.Vad kan en sådan liten sak tinga för pris? Någon?
Någon hundralapp borde du kunna få för den om den inte är ett vrak.
Tror tyvärr inte en damklocka ger mer än max 500 kr även om det är en UG.Handlar nog om mer än någon hundralapp Snyggt fynd!
Mikrolisk.de fick dock ingen träff där. Känns som att prp66 kan ha någon annan innebörd än att vara märke. Kanske något som betydde något för ägaren. Öppna boetten, så får vi se om det sitter något kul i.Köpte denna idag, verkar funka och vara Swiss made, det står även längst ner på tavlan .
Googlat men kan inte hitta något om märket, någon hade en bra sida, var det @eriksson850 ??
Tack, jag är inte hemma nu men ska öppna o seMikrolisk.de fick dock ingen träff där. Känns som att prp66 kan ha någon annan innebörd än att vara märke. Kanske något som betydde något för ägaren. Öppna boetten, så får vi se om det sitter något kul i.
Edit: om man får drömma, vore det ju kul om det är en förkortning för Product prototype 66 från något bra märke...
Tycker set ser ut som att man kan öppna upp bakboetten. Kolla efter ett jack där du kan peta in en boettkniv.
Snabba dig, är nyfiken !Ska leta lite
Ska kolla ikväll om jag hittar något jack, jag kollade lite innan men såg inget.Snabba dig, är nyfiken !
Köpte denna idag, verkar funka och vara Swiss made, det står även längst ner på tavlan .
Googlat men kan inte hitta något om märket, någon hade en bra sida, var det @eriksson850 ??
Någon Universal Geneve är det dock sannolikt inte. Själva boettypen är inte ovanlig och klockor innehållandes tunna verk såsom Peseux 7001 ser ofta ut så.Caset är rätt likt den Universal Geneve jag köpte av @Warwian , samt den har även avsaknad av sekundvisare som i Universal Geneven.
https://klocksnack.se/threads/warwi...zenith-autosport-kvar-sista-prisbumpen.40915/
Googlade på Universal referensen 842109 och fick fram denna, ganska lika..
Någon Universal Geneve är det dock sannolikt inte. Själva boettypen är inte ovanlig och klockor innehållandes tunna verk såsom Peseux 7001 ser ofta ut så.
Jag har själv ett flertal snarlika i samlingen, bland annat från Favre-Leuba!
Här är ett exempel på en annan ganska lik klocka:Där ser man, reagerade på att boetten nästan var snarlik
Det som tyvärr också talar mot att det skulle vara en klocka av bättre fabrikat, är att den är tillverkad i skräpmetall.
Vad betalade du för hela kalaset om man får fråga?Inte loppis fynd men ändå fynd!
Snabba dig, är nyfiken !
Så nu var den öppen, ser inte så spännande ut, i boettlocket står det PR583LDet som tyvärr också talar mot att det skulle vara en klocka av bättre fabrikat, är att den är tillverkad i skräpmetall.
Så nu var den öppen, ser inte så spännande ut, i boettlocket står det PR583L
Jag har en dressare från Certina med vad från mobilen ser ut som samma verk. Där har det givits namnet 408K, här är en bild från nätet:
Det är givetvis ett Peseux 7040 (alternativt 7060 beroende på höjd)!Jag har en dressare från Certina med vad från mobilen ser ut som samma verk. Där har det givits namnet 408K, här är en bild från nätet:
Jag vet faktiskt inte vem som gjort råverket, det kan vara en bryggvariant av Peseux 7000/7001, men det är svårt att se över telefonen.
Riktigt coolt band, kan det vara original?
Hittade denna på loppis idag."Fungerar" var det enda de visste om den. 200 kr var dock billigt!
Riktigt coolt band, kan det vara original?