• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Här är mina senaste fynd, allt till en kostnad utav 250 om man räknar med soppan till moppen, kan tillägga att PRECISen SVALAN, ZERIAM, RUHLAN och SENITAN är fullt fungerande handjagade små liv :)
20150819_073404.jpg

image.jpg
Var nära att slå till på en Longines guldpläterad Quartz för 25€ men plätteringen var bortnött och bakom var det inte stål, utan mässing eller dyl. Vågade inte köpa pga. Risken för franken då kronan var liten som tusan med. Glömde ta bild men har någon koll på vad boetten på dessa ska vara tillverkade i för material? Har möjlighet att gå tillbaka :)

Edit, en sån här

Köpte denna idag, verkar funka och vara Swiss made, det står även längst ner på tavlan .
Googlat men kan inte hitta något om märket, någon hade en bra sida, var det @eriksson850 ??

20150822_133931.jpg
20150822_133944.jpg
20150822_133938.jpg
Mikrolisk.de fick dock ingen träff där. Känns som att prp66 kan ha någon annan innebörd än att vara märke. Kanske något som betydde något för ägaren. Öppna boetten, så får vi se om det sitter något kul i. :)

Edit: om man får drömma, vore det ju kul om det är en förkortning för Product prototype 66 från något bra märke... :D

Mikrolisk.de fick dock ingen träff där. Känns som att prp66 kan ha någon annan innebörd än att vara märke. Kanske något som betydde något för ägaren. Öppna boetten, så får vi se om det sitter något kul i. :)

Edit: om man får drömma, vore det ju kul om det är en förkortning för Product prototype 66 från något bra märke... :D
Tack, jag är inte hemma nu men ska öppna o se
Såg att man kunde öppna glaset med en liten flik, är det vanligt boettlock tror du eller måstw man gå in via tavlan då?

Tycker set ser ut som att man kan öppna upp bakboetten. Kolla efter ett jack där du kan peta in en boettkniv.

Köpte denna idag, verkar funka och vara Swiss made, det står även längst ner på tavlan .

Googlat men kan inte hitta något om märket, någon hade en bra sida, var det @eriksson850 ??

20150822_133931.jpg
20150822_133944.jpg
20150822_133938.jpg

Caset är rätt likt den Universal Geneve jag köpte av @Warwian , samt den har även avsaknad av sekundvisare som i Universal Geneven.
https://klocksnack.se/threads/warwi...zenith-autosport-kvar-sista-prisbumpen.40915/
yzaZKet.jpg

mcrQqTb.jpg

GM8ghgc.jpg

PkxR9vQ.jpg

Googlade på Universal referensen 842109 och fick fram denna, ganska lika..
uv037a2.jpg

Senast ändrad:
Caset är rätt likt den Universal Geneve jag köpte av @Warwian , samt den har även avsaknad av sekundvisare som i Universal Geneven.
https://klocksnack.se/threads/warwi...zenith-autosport-kvar-sista-prisbumpen.40915/
yzaZKet.jpg

mcrQqTb.jpg

GM8ghgc.jpg

PkxR9vQ.jpg

Googlade på Universal referensen 842109 och fick fram denna, ganska lika..
uv037a2.jpg
Någon Universal Geneve är det dock sannolikt inte. Själva boettypen är inte ovanlig och klockor innehållandes tunna verk såsom Peseux 7001 ser ofta ut så.
Jag har själv ett flertal snarlika i samlingen, bland annat från Favre-Leuba!

Det där verket känner jag inte direkt igen, det ser ganska avskalat ut (är bryggorna polerade?) kan du ta en lite närmare/större bild?

@Warwian , @China vet ni vad det är?
Jag har en dressare från Certina med vad från mobilen ser ut som samma verk. Där har det givits namnet 408K, här är en bild från nätet:
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_99834V3.jpg

Jag vet faktiskt inte vem som gjort råverket, det kan vara en bryggvariant av Peseux 7000/7001, men det är svårt att se över telefonen.

Jag har en dressare från Certina med vad från mobilen ser ut som samma verk. Där har det givits namnet 408K, här är en bild från nätet:
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_99834V3.jpg

Jag vet faktiskt inte vem som gjort råverket, det kan vara en bryggvariant av Peseux 7000/7001, men det är svårt att se över telefonen.
Det är givetvis ett Peseux 7040 (alternativt 7060 beroende på höjd)!

Tillbaka
Topp