• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

"Plötsligt händer det". Detta var första loppisen som jag var på som jag specifikt letade efter klockor.
Nu var det iofs endast en loppisbutik bredvid alla loppisbord som ens hade en klock-låda... :meh: och i den fanns fem-sex klockor, alla andra quartz som kostade kring 30kr.
Nu är du fast. Nu kommer du vara ute varje helg och leta :)

Någon som vet var man kan hitta armband till denna klocka (och min Gruen)?
Har försökt googla och leta på ebay men hittar inget.. eller vad man riktigt ska söka på.

Snackade med en av urmakarna här vars kund hittat en Speedmaster (ingen aning om ref) på en secondhand i närheten. Jag var på samma ställe antagligen någon timma efter bara.
Har fyndat både Zenith och Atira i guldplätering tidigare som fått säljas/bytas mot annat jag vill ha, dock besöks det en hel del loppisar varje månad :)

Käften din horderer! Köper du en jävla klocka till så åker jag ner och skjuter dig i låret med mitt luftgevär...

edit:
För er som blir rädda och oroliga! Det är inte synd om @MacRulez4ever , han är van vid hårda tag och det är inte synd om honom det minsta!

Haha , det enda jag menar att folk som hittar bra klockor på loppis har tur. En annan plockar bra klockor till bra pris med skill lite överallt , mer spänning då ;)

Det där verket känner jag inte direkt igen, det ser ganska avskalat ut (är bryggorna polerade?) kan du ta en lite närmare/större bild

@Warwian , @China vet ni vad det är?

Kan se ett P där inne i någon form av logo följt av ett nr kan bara se 040 kan ev vara 7040.
Står även 17 jewel swiss made.
20150826_190850.jpg

"Plötsligt händer det". Detta var första loppisen som jag var på som jag specifikt letade efter klockor.
Nu var det iofs endast en loppisbutik bredvid alla loppisbord som ens hade en klock-låda... :meh: och i den fanns fem-sex klockor, alla andra quartz som kostade kring 30kr.
Roliga för din del är att gamla damur är det i särklass lättaste att hitta på loppisar. De flesta av oss hoppar nog affärerna för att de är svårsålda/inte är värda särskilt mycket, trots att många är fina :)

Tänkte bara säga att loppisen på Rådhustorget, Heldingborg inte bjöd på någonting förutom en fake IWC, Fake Cartier (tror jag) och någon halvtaskig Tissot.

Tillbaka
Topp