Kung Midas
Basic
Fint fynd men blir lite osäker på namnet då... kastaDagens köp på en lokal loppis
20 spenar!
Lite roligt med ovanliga mekaniska vintage ur
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fint fynd men blir lite osäker på namnet då... kastaDagens köp på en lokal loppis
20 spenar!
Lite roligt med ovanliga mekaniska vintage ur
Fint fynd men blir lite osäker på namnet då... kasta
Vilken härlig polertrissa ! Fint fynd o snyggt paketerat.Dagens fynd!
Olika sorters bandstift, polermaskin och lite till.
80kr
Fyndade denna på en antikvitesbutik idag för nästan ingenting (15 kronor) och tänkte att det kunde bli en kul present till flickvännen efter lite rengöring och nytt band. Kan någon årtal på denna?
Här är tre rätt dåliga bilder. Fokuset är sådär på IPhone6...
(1767237, om inte det syns)
Eternan var riktigt snygg, säg till om du vill flippa denIdag har man fyndat!
En Eterna-Matic Centenaire 61 som har en hel del patina, den tickade igång omedelbart efter att jag plockade upp den och bad om att få följa med hem.
En manuell Yema som flickvännen fastnade för, även den tickade snällt igång.
Fyra helt oanvända reservoarpennor, fabrikat Heiko.
Summa summarum fick jag ge 270 riksdaler.
Ska! Lovar!Vilket FYND
Säg till om inte din flickvän vill ha den
Och här trodde jag att loppis i Haga var dyrt, det blir till att gå en runda nån gång. Var hittade du den?Loppis i Haga i Göteborg i lördags. 10 spänn.
Made in west-germany ?Loppis i Haga i Göteborg i lördags. 10 spänn.
Och här trodde jag att loppis i Haga var dyrt, det blir till att gå en runda nån gång. Var hittade du den?
Made in west-germany ?
Det är så f**king fränt, kudos en epok i Tysk historia !
Det är så f**king fränt, kudos en epok i Tysk historia !
Här är mina rövarbyten från sommarens loppmarknader! tre krigare blev det.
En Aetos med 17 stenar och incabloc. håller god tid.
En tissot seastar. ganska risig. Köpte den mest för att den såg så sorgsen ut där i plastlådan, bland alla repiga Ur och Penn-vrak. Vet någon om det är värt att lägga energi på den? lite rostiga delar i verket och endast timvisaren rör sig när man ställer om den.
Sist men inte minst, en världsmästare från Lisona. Aldrig hört talas om Lisona, men den håller tid efter lite ruckning och blir nog fin efter lite tavelsvabbning och plexipolering. Kanske har tappat sin sekund?
stretchlänken var intressant men lite stor på mig
50 spänn för det gänget är bra!Kom på posten idag, 50spenar
Lisona världsmästare
Atlantic duamatic champion
Precimax automatic
Och sen en Moretime inte lika rolig dock !
Kom på posten idag, 50spenar
Lisona världsmästare
Atlantic duamatic champion
Precimax automatic
Och sen en Moretime inte lika rolig dock !
ja alla funka utan atlanticen50 spänn för det gänget är bra!
Tickar de? Mitt hjärta började ticka för den Precimaxen!
690 stämmer bra de , de andra hade jag ingen aning om börjar redan ångra att jag gav bort den nu , men den fungerade inte tyvärr..Atlanticen tror jag har ett felsa 690 verk, lite kul då det är ett av dem första verken där rotorn drar upp klockan oavsett om den snurrar med eller motsols (varför det även står duo-matic på tavlan skulle jag gissa).
http://iwmagazine.com/2011/12/five-vintage-hearts/
Tja, hoppas den du gav bort den till blev glad iaf.690 stämmer bra de , de andra hade jag ingen aning om börjar redan ångra att jag gav bort den nu , men den fungerade inte tyvärr..
ja en kompis som är urmakare, han älskar atlantic så han blev rätt nöjdTja, hoppas den du gav bort den till blev glad iaf.
Här är min med likadan tavla men annan boett (saknar tyvärr sekundvisaren)
Gillar dressaren mycket, dykaren var väldigt ball med men dressarens tavla, boett och visare tillsammans är mumma i mina ögon!ja alla funka utan atlanticen
fräscha till den lite me nytt glas och armband hoppa även fram en annan gammal precimax i en gammal låda
får se om du gillar den med
690 stämmer bra de , de andra hade jag ingen aning om börjar redan ångra att jag gav bort den nu , men den fungerade inte tyvärr..