• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Nytt litet fynd !

P1030319.JPG

Kan ju bara instämma i hyllningskören. Riktigt najs Omega!

Fan, blir nog till att man inte tackar nej till att dra till bymarknaden nästa gång svärmor frågar... Kan ju hitta något i smålandsträsket...

Jadu de vet jag inte , de är inte lätt att öppna dem heller då de är ihop limmat med tavlan
Troligtvis manuell. Det sitter skruvar på baksidan, sedan behövs t.ex. en visaravdragare för att plocka bort kronan (split stem). Inget lim mellan boett och tavla, dock brukar packningen många gånger klibba fast. Bänd lite så borde glaset lossna.

Troligtvis manuell. Det sitter skruvar på baksidan, sedan behövs t.ex. en visaravdragare för att plocka bort kronan (split stem). Inget lim mellan boett och tavla, dock brukar packningen många gånger klibba fast. Bänd lite så borde glaset lossna.
Stämmer bra de,
Men vågar nog inte ge mig på de :)
Får Lämna över de till min urmakare på måndag !

Jag har köpt två T&C, den ena manuell och den andra automatisk. Den automatiska har en något högre "lock" på baksidan men det tror jag bara man ser om man har båda varianterna bredvid sig. Lycka till med klockan! :)

Hej. Loppis säsongen känns slut ute på landet. Men jag hamnade på antik/samlarmarknad. Klockor fanns det en del av. Gamla Omega som kändes lite dyra. En hel del annan vintage som var lite dyr alt. tråkig. Nåt måste köpas tänkte jag, och slog till på två st.En Tissot Visodate från tidigt sextiotal och så denna. Mortima SuperDatomatic.En klump med två vridningar. Jag gick på känsla. Gjorde jag bort mig??
20151031_152010.jpg

Hej. Loppis säsongen känns slut ute på landet. Men jag hamnade på antik/samlarmarknad. Klockor fanns det en del av. Gamla Omega som kändes lite dyra. En hel del annan vintage som var lite dyr alt. tråkig. Nåt måste köpas tänkte jag, och slog till på två st.En Tissot Visodate från tidigt sextiotal och så denna. Mortima SuperDatomatic.En klump med två vridningar. Jag gick på känsla. Gjorde jag bort mig??
20151031_152010.jpg
Tuff, WaterProof 100%!

20151031_152010.jpg
Mortiman är ju grym. Skulle gärna fyndat den!

20151031_152010.jpg

Beror ju på prislappen?;)

Riktigt cool är den i alla fall!

Jim

Tillbaka
Topp