• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Dagens val för att muntra upp att det är mer månad kvar än lönen är dimensionerad för!!!
image.jpg

Bulova accutron stämgaffel? De ska ha ett specialbatteri, eller en liten bricka som aggerar motstånd och sänker spänningen i ett vanligt batteri. Finns att hitta om man googlar. :)
Stämmer!
Går nu typ 30 sek för snabbt varje min haha bra gångavvikelsen..
"Säljer en Bulova , jätte fint skick? Gångavvikelsen: går 12h per dygn för snabbt . " nån som är sugen ^^
,Lät jobbigt :banghead: :)

Letar mer info väntar på svar på mer bakgrundsinformation hoppas kunna återkomma med mer information och helt säkert några fler bilder samtidigt. Tålamod så kommer det! Mvh

Så du menar att du kan inte ta fler bilder på klockan , pga att du letar bakgrundsinformation ?
Fattar inte riktigt problemet med att få fler bilder på klockan ....

Så du menar att du kan inte ta fler bilder på klockan , pga att du letar bakgrundsinformation ?
Fattar inte riktigt problemet med att få fler bilder på klockan ....
Tänkte jag skall slå två flugor i en smäll presentera lite mer information om å när jag fått svar samt samtidigt ta lite mer bilder. Så är min plan
Mvh

Utifrån att jag köpte den vid en utgallring av en äldre cool man samt att jag köpte den utan att veta vad det var. Lägger man till ett lågt pris så tycker
jag att det kvalificerar sig som loppisfynd !!
Mvh

@LongCon och @DrSbaitso (och andra eventuellt intresserade):

Den personliga proveniensen är som följer:
När jag var liten berättade min farfar ett par gånger om hur hans lillebror räddade två smågrabbar från att drunkna på femtiotalet. Lillebrodern kände jag också väl, vi bodde grannar så länge han levde, min gammelfarbror helt enkelt.
Farfar berättade att lillebrodern fick en medalj "eller nåt" för det här.

Härom veckan ville en släkting sälja lite grejer efter den här gubben, däribland denna Omegan, han fick tydligen en klocka (från Carnegiestiftelsen) och ingen medalj för sin insats.
Jag hade inte sålt den, men folk är ju olika. Klockan är given 1954, har dock inte öppnat den och kollat tillverkningsår. 36 mm, stort! Skicket är - som en äkta dressare ska vara - mer eller mindre perfekt. Originalglas och -krona. Låda från @ROB-1832

Jag har satt dit ett Omegaoriginalarmband, dock med fel spänne, så om någon har ett 14 mm i guld/guldigt liggande så PM:a. Är sugen på något tidstypiskt armband i guld, men vete fan vilket. X-länk är kanske mest tidstypiskt?

Nya bästa kompisarna:
image.jpeg

Ligger ett 14 mm guldigt Omegaspänne på Tradera nu , kan det vara intressant ? http://www.tradera.com/item/191506/258448060/omega-spanne-14-mm
christer

Hitta lite klockor och en Omega låda på Facebook loppis, summa 150kr.
Denna var roligast och enda som fotats:
IMG_20160522_103603.jpg

Men det tråkiga är att "hairspring" är kass,
Någon som vet var man hittar denna? Har tidigare köpt donator verk, men hitta inte till denna utan i USA och det var dyrt!
Bild på den:
IMG_20160522_104026.jpg

Och fakta om verket:
Longines, 10.68N verkar kallas 10L med.

Bilagor

• IMG_20160522_103603.jpg
    IMG_20160522_103603.jpg
    108 KB · Visningar: 39
Tillbaka
Topp