Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Magnifik!Fick tag på denna idag
![]()
![]()
![]()
![]()
Rätt batteri?Nån som vet om de går att rucka dessa?
De som spökar ?Rätt batteri?
Dagens val för att muntra upp att det är mer månad kvar än lönen är dimensionerad för!!!![]()
Bulova accutron stämgaffel? De ska ha ett specialbatteri, eller en liten bricka som aggerar motstånd och sänker spänningen i ett vanligt batteri. Finns att hitta om man googlar.De som spökar ?
@eriksson850
Prata nått om de där .. Greppa aldrig de efter ett par pilsner !
Vad ska de vara ?
Stämmer!Bulova accutron stämgaffel? De ska ha ett specialbatteri, eller en liten bricka som aggerar motstånd och sänker spänningen i ett vanligt batteri. Finns att hitta om man googlar.![]()
Letar mer info väntar på svar på mer bakgrundsinformation hoppas kunna återkomma med mer information och helt säkert några fler bilder samtidigt. Tålamod så kommer det! MvhSåååååå vad hände med din Lemania prototyp ??
Ja, det är inte rätt. Tror det är bäst att du plockar ur batteriet innan verket tar skada och går sönder.Stämmer!
Går nu typ 30 sek för snabbt varje min haha bra gångavvikelsen
,Lät jobbigt![]()
![]()
Okej snyggt tack , får kika på nätet !Ja, det är inte rätt. Tror det är bäst att du plockar ur batteriet innan verket tar skada och går sönder.
Letar mer info väntar på svar på mer bakgrundsinformation hoppas kunna återkomma med mer information och helt säkert några fler bilder samtidigt. Tålamod så kommer det! Mvh
Man behöver inte förstå allt men man kan respektera folks val ändå.Så du menar att du kan inte ta fler bilder på klockan , pga att du letar bakgrundsinformation ?
Fattar inte riktigt problemet med att få fler bilder på klockan ....
Haha jo iof , men det beror på hur seriös en person är ocksåMan behöver inte förstå allt men man kan respektera folks val ändå.
Står ju sen tidigare att den ligger i bankfack, kanske är en bidragande faktorHaha jo iof , men det beror på hur seriös en person är också
njaee , det blir säkert fint med den Lemanian =)Står ju sen tidigare att den ligger i bankfack, kanske är en bidragande faktor![]()
Tänkte jag skall slå två flugor i en smäll presentera lite mer information om å när jag fått svar samt samtidigt ta lite mer bilder. Så är min planSå du menar att du kan inte ta fler bilder på klockan , pga att du letar bakgrundsinformation ?
Fattar inte riktigt problemet med att få fler bilder på klockan ....
Vettetusan om jag skulle bära den. Kul var den iaf! Kan du bjuda på lite fler bilder?
Letar mer info väntar på svar på mer bakgrundsinformation hoppas kunna återkomma med mer information och helt säkert några fler bilder samtidigt. Tålamod så kommer det! Mvh
@LongCon och @DrSbaitso (och andra eventuellt intresserade):
Den personliga proveniensen är som följer:
När jag var liten berättade min farfar ett par gånger om hur hans lillebror räddade två smågrabbar från att drunkna på femtiotalet. Lillebrodern kände jag också väl, vi bodde grannar så länge han levde, min gammelfarbror helt enkelt.
Farfar berättade att lillebrodern fick en medalj "eller nåt" för det här.
Härom veckan ville en släkting sälja lite grejer efter den här gubben, däribland denna Omegan, han fick tydligen en klocka (från Carnegiestiftelsen) och ingen medalj för sin insats.
Jag hade inte sålt den, men folk är ju olika. Klockan är given 1954, har dock inte öppnat den och kollat tillverkningsår. 36 mm, stort! Skicket är - som en äkta dressare ska vara - mer eller mindre perfekt. Originalglas och -krona. Låda från @ROB-1832
Jag har satt dit ett Omegaoriginalarmband, dock med fel spänne, så om någon har ett 14 mm i guld/guldigt liggande så PM:a. Är sugen på något tidstypiskt armband i guld, men vete fan vilket. X-länk är kanske mest tidstypiskt?
Nya bästa kompisarna:
![]()
GPn kan bli riktigt fin! Ser ut att finnas mycket gottgott i flexbandet.50kr för klockor och 20kr för glasögon!
![]()
50kr för klockor och 20kr för glasögon!
![]()