• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Psykel

Patek
Intressant att de fått in så mycket i en sådan liten förpackning.
Funderar om man skall göra en mod och ha den som en GMT-funktion på en rem :)
Grym idé! Jag har ett helt gäng 31mm Seikos från ca 1970. Har funderat på att göra ett speciellt band så jag kan bära två på samma.
 

MAK

Friends of KS
Får passa på att posta även i denna tråden. Lite Revue Sport inskaffad. Hela 29mm utan krona.
IMG_0238.JPG
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
PSX_20170607_205428.jpg
Hmm, jag kanske behåller mitt 50-kronorsfynd. Hade ju ingen quartz Timex tidigare. Håller tiden bra men växlar inte dag och datum som den ska, står bara och hackar när man vrider kronan. Kanske fel, kanske skit vid spakarna men klockan var iaf jättetrevlig och annars fint skick.
 

Rolfen

Rolex
PSX_20170607_205428.jpg
Hmm, jag kanske behåller mitt 50-kronorsfynd. Hade ju ingen quartz Timex tidigare. Håller tiden bra men växlar inte dag och datum som den ska, står bara och hackar när man vrider kronan. Kanske fel, kanske skit vid spakarna men klockan var iaf jättetrevlig och annars fint skick.
Du har ingen liten tryckknapp (typen man använder en kulspetspenna för att trycka på) på den? Min Timex quartz har en sådan för att ställa datum, dag ställs med kronan. Dock inte samma modell som din.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Du har ingen liten tryckknapp (typen man använder en kulspetspenna för att trycka på) på den? Min Timex quartz har en sådan för att ställa datum, dag ställs med kronan. Dock inte samma modell som din.
Nä, det mest knapplika är kronan. :facepalm: om den inte sitter på insidan förstås. Kronan har två lägen, utdragen - ställer visare. Och intryckt - vrid neråt reglerar datum. Uppåt, borde ha reglerat dag men det enda som händer är att datumet hackar lite. Dag växlar klockan 2, datumet inte alls.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Ett för mig okänd märke på lokala loppisen, Sekel
Trevligt med "sub second". Swiss made och all stainless är bra. 70-tals design så det räcker.
Smutsig och repigt glas som normalt och skumt monterad band.
IMAG2751.jpg
IMAG2752.jpg


På bordet för koll och rengöring.
Någon som vet vilket verk det är?
IMAG2758.jpg


Snabbpolering av glaset.
Först Autosol och nagelfil, sen finpolering med display polish
IMAG2762.jpg


Klar på armen med nytt läder från gömmorna
IMAG2777.jpg
 

ignatz

Breitling
Den är ganska nätt. Ca 32-33mm exkl. krona. 18mm mellan bandhornen.
Passar mina flickunderarmar :)
Jag är också en tunnis. Tycker den är så välbalanserad liksom. En del små ur, mindre än detta då, ser man att det liksom är ett litet ur. Inte mycket jag faller för men den var något extra i mina ögon. Nice find :) , bara att gratulera!
 
Topp