Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym idé! Jag har ett helt gäng 31mm Seikos från ca 1970. Har funderat på att göra ett speciellt band så jag kan bära två på samma.Intressant att de fått in så mycket i en sådan liten förpackning.
Funderar om man skall göra en mod och ha den som en GMT-funktion på en rem
Du har ingen liten tryckknapp (typen man använder en kulspetspenna för att trycka på) på den? Min Timex quartz har en sådan för att ställa datum, dag ställs med kronan. Dock inte samma modell som din.Hmm, jag kanske behåller mitt 50-kronorsfynd. Hade ju ingen quartz Timex tidigare. Håller tiden bra men växlar inte dag och datum som den ska, står bara och hackar när man vrider kronan. Kanske fel, kanske skit vid spakarna men klockan var iaf jättetrevlig och annars fint skick.
Nä, det mest knapplika är kronan. om den inte sitter på insidan förstås. Kronan har två lägen, utdragen - ställer visare. Och intryckt - vrid neråt reglerar datum. Uppåt, borde ha reglerat dag men det enda som händer är att datumet hackar lite. Dag växlar klockan 2, datumet inte alls.Du har ingen liten tryckknapp (typen man använder en kulspetspenna för att trycka på) på den? Min Timex quartz har en sådan för att ställa datum, dag ställs med kronan. Dock inte samma modell som din.
Gryym! Den där vill jag gärna se mer av med nytt glas och i dagsljus. grattis!Köpte denna idag hos en fransk antikhandlare. Ska byta glas och ev serva den så blir den nog kalas. Gillar den skarpt med tavelstrukturen.
Tack! Den ser rätt pissig ut med glaset men tavlan och visarna ser näst intill intakta ut. Återkommer när bytet är gjortGryym! Den där vill jag gärna se mer av med nytt glas och i dagsljus. grattis!
Sådär! Blev rättså trevligGryym! Den där vill jag gärna se mer av med nytt glas och i dagsljus. grattis!
Jäklar vad snygg den där är. Grym tavlaSådär! Blev rättså trevlig
Kul att du gillar den! Fastnade också för tavlan.Jäklar vad snygg den där är. Grym tavla
Vacker!Sådär! Blev rättså trevlig
Kul fynd. Rysk?Bland det gräsligaste jag sett så den fick naturligtvis följa med hem.
Den var verkligen helt fruktansvärd!Bland det gräsligaste jag sett så den fick naturligtvis följa med hem.
Ja den är rysk o ryslig.Kul fynd. Rysk?
Ett stycke oligark bling där chrandBland det gräsligaste jag sett så den fick naturligtvis följa med hem.
Supertrevlig kombination av intressant tavla och snygga visare samt luggar, grattis!Sådär! Blev rättså trevlig
Kul att du gillar den! Jag är jättenöjdSupertrevlig kombination av intressant tavla och snygga visare samt luggar, grattis!
Edit: inga dåliga index heller
Otroligt fin tycker jag! Är själv Angelusägare. Hur stor är den?Sådär! Blev rättså trevlig
Den är ganska nätt. Ca 32-33mm exkl. krona. 18mm mellan bandhornen.Otroligt fin tycker jag! Är själv Angelusägare. Hur stor är den?
Jag är också en tunnis. Tycker den är så välbalanserad liksom. En del små ur, mindre än detta då, ser man att det liksom är ett litet ur. Inte mycket jag faller för men den var något extra i mina ögon. Nice find , bara att gratulera!Den är ganska nätt. Ca 32-33mm exkl. krona. 18mm mellan bandhornen.
Passar mina flickunderarmar