• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Fadershan

Patek
200pix fraktat!
IMG_20170629_181503.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kan tillägga att det satt ett fungerande Felsa 4007 automatic 25 juvelers verk i den vilket inte var kattskit iaf! :) Tavlan var fin oxå bara boetten och avsaknaden av bezel som var skräp.
Bra köp, tavla och verk är nog säkert värda 200-400:- om man orkar ligga ute med annons på ebay en längre tid. Länken ser väldigt trevlig ut, några märkningar?
 

Fadershan

Patek
Bra köp, tavla och verk är nog säkert värda 200-400:- om man orkar ligga ute med annons på ebay en längre tid. Länken ser väldigt trevlig ut, några märkningar?
Tack! Jag är bara löjligt förtjust i klockrelaterade ting och är sämst på att sälja. Köpte denna för länken och reservdelarna.. mest länken som var fantastiskt skön, ingen märkning alls utan är helt anonym. Har fått 4st bad i ULT nu för den var riktigt grisig :)
img_20170630_235759-jpg.570054
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack! Jag är bara löjligt förtjust i klockrelaterade ting och är sämst på att sälja. Köpte denna för länken och reservdelarna.. mest länken som var fantastiskt skön, ingen märkning alls utan är helt anonym. Har fått 4st bad i ULT nu för den var riktigt grisig :)
img_20170630_235759-jpg.570054
Bra köp, jag betalade nyss 550:- för en bor som inte var lika trevlig modell som din (iofs nos och raka ändlänkar).
 

Psykel

Patek
Inget loppisfynd, men loppispris. 2000:- för alltihopa. Finns några godbitar jag ska försöka få ordning på som blir kul att ha.

Någon som ser något särskilt kul eller kan berätta mer om någon?
Certina DS är ju fantastiska klockor! Kan du fixa bättre bilder på dom? Gärna även baksida! I fint skick brukar sånna gå för 1000-2000 kr styck. Den med 12-3-6-9 index kan vara tidig dessutom.
Eternan såg väldigt trevlig ut också. Mått på den? Vad är det för klocka allra längst upp? Ser ut att kunna vara en Tissot Antimagnetique.
 
Certina DS är ju fantastiska klockor! Kan du fixa bättre bilder på dom? Gärna även baksida! I fint skick brukar sånna gå för 1000-2000 kr styck. Den med 12-3-6-9 index kan vara tidig dessutom.
Eternan såg väldigt trevlig ut också. Mått på den? Vad är det för klocka allra längst upp? Ser ut att kunna vara en Tissot Antimagnetique.

Försöke ta lite mer inzoomade bilder, men fick nog inte med alla. Ska försöka nu direkt, så kanske jag kan lägga upp ett album på imgur eller något.

Tack för svar föressten :) Alltid kul att få veta mer.
 

Psykel

Patek
Försöke ta lite mer inzoomade bilder, men fick nog inte med alla. Ska försöka nu direkt, så kanske jag kan lägga upp ett album på imgur eller något.

Tack för svar föressten :) Alltid kul att få veta mer.
Jag är helsåld på små sportur som Eternan och den misstänkta Tissoten längst upp! Schysst fyndat! Även om många klockor inte är nåt att hänga i granen så tror jag nog att bara DS:arna är värda vad du betalade.
Men ja, kör gärna lite mer individuella bilder eller iallafall på ett par i taget, så man kan se ordentligt! :D
 
Inget loppisfynd, men loppispris. 2000:- för alltihopa. Finns några godbitar jag ska försöka få ordning på som blir kul att ha.
Någon som ser något särskilt kul eller kan berätta mer om någon?

Sådär. Kanske inte riktigt så bra bilder som jag hade önskat, man är ju ingen mästerfotograf. Det är i var fall mer bilder och lite närmare på en del, inga baksidor än tyvärr.
http://imgur.com/a/xIRSF
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Sådär. Kanske inte riktigt så bra bilder som jag hade önskat, man är ju ingen mästerfotograf. Det är i var fall mer bilder och lite närmare på en del, inga baksidor än tyvärr.
http://imgur.com/a/xIRSF
Helt klart ett fynd!

Varför inte använda funktionen för bilder som finns här på forumet. Man kan även välja att visa bilderna i full storlek i den funktionen.
 
Gryma! En DS2:a också, nice! Dom brukar ligga ungefär i samma prisklass som klassiska DS:en. Dock ser den där ut att blivit spritpens-PVD:ad. :D
Kan du ta mått på Eternan?
Hur sjukt de än kan låta hittar jag inget att mäta med hemma, får se var sambon har gömt sådan när hon är hemma. Jag skulle dock tro att den är 28-32mm någonstans, men kunde man väl kanske gissat sig till från bilderna.
 

Psykel

Patek
Hur sjukt de än kan låta hittar jag inget att mäta med hemma, får se var sambon har gömt sådan när hon är hemma. Jag skulle dock tro att den är 28-32mm någonstans, men kunde man väl kanske gissat sig till från bilderna.
Perfekt storlek alltså! Jag kan rekommendera Julas skjutmått i plast för 20kr (tvåpack dessutom). Då kan man mäta ordentlig utan att riskera repor!
Hur som helst så förhandspaxar jag den ifall den avyttras i framtiden! :D
 

Eiffel

Breitling
Vet ej om denna hör hemma här! Men denna fick följa med hem. Gillade tavlan, men har noll koll på den annars, några som kan fylla i?
 

Bilagor

  • 52E94EEB-1910-4BC6-9A67-284A9FD46338 (1).JPG
    52E94EEB-1910-4BC6-9A67-284A9FD46338 (1).JPG
    144.2 KB · Visningar: 147
  • 0354FD83-9206-4177-BD23-0DD74A9E25FA.JPG
    0354FD83-9206-4177-BD23-0DD74A9E25FA.JPG
    139.4 KB · Visningar: 130
Topp