• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Roffe

Panerai
2-Faktor
Sådär! Blev rättså trevlig :)
20170615_172042.jpg
20170615_172047.jpg
Sälja den till mig? ;)
 

Rolfen

Rolex
Skulle nog bli en jäkligt liten tråd om man skulle hårdra det och bara skriva om rena loppisar. Naturligtvis platsar även köp från ställen dit folk skänker (typ Erikshjälpen) och så kallade hyllbutiker. Men tråden har utvecklats till en slags allmän fyndtråd och det har ju helt klart sin charm det med. En favorittråd även om den ibland framkallar äcklig avundsjuka i mig som sällan hittar något av värde på loppis.
 
Spännande tankar om huruvida vissa saker hör hemma här. Jag känner mig väl semiskyldig som postade precis innan ämnet blossade upp.

I mitt fall shoppades det på en urbutiks konkursutförsäljning, en urbutiksloppis? ;)

Skulle jag personligen dra en gräns tänker jag mig att det ska vara ett köp som sker fysiskt på en loppis-ish, om det sen är en faktiskt loppis, en antikhandlare, en auktion eller som i mitt fall en konkursutförsäljning spelar mindre roll. Man ska vara fysiskt där och gräva efter fynd.

Sen kan man ju fråga sig om inte den egentliga frågan är om tråden ska döpas om? Förslag? Kanske "Den stora "köp som görs i fysiska butiker som typ liknar en loppis"-tråden"?
 
Topp