• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Pictor

Audemars
Ber om överseende med mitt snack om stor subbsek. Den är ju tidsenlig i volym. Blandar ihop begreppen. Cronometrarna var ju en relativt liten nich, och som man toppade med Connys, men trots det en mkt. ovanligt ur.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Blev tillslut ett till fynd idag :)
750kr
IMG_20170708_202647-01.jpeg
Alltså, på riktigt...?
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Alla mina loppisfynd är riktiga loppisfynd. I alla fall det med loppis. Om något är tveksamt i mitt fall är det heller "fynd" delen av ordet loppisfynd.
Lite av det roliga med loppisar är kombinationen av säljarens och köparen inkompetens..
Det normal är antigen skrot eller bra saker där säljaren vet vad det är och sätter priset efter det.
I tursamma fall tycker säljaren det är skrot men köparen ser värdet i objektet.
Optimalt loppiskänsla blir det först när säljaren inte vet vad hen säljer och jag inte vet vad jag köpt. :)

Gårdagens rund gav resultat i form att något jag saknar i "samlingen". En Avia Electronic.
Såg texten eletronic och swissonic på en tavla och kunde inte stå emot trotts att jag verkligen inte klarar av guldfärgade boetter.
Fin storlek, typ 38-40 mm och tickar på underbart stabilt med ett ESA 9154 verk så långt jag har hittat.

Som normalt rejält med smutts och inget band.
P1050343.JPG
P1050348.JPG


Efter rengöring var det att hitta lämpligt band.
I och med min aversion mot "guld" fanns det inte mycket passande i lådan...
P1050349.JPG


Dock fanns det en lösning.
Jag kom att tänka på matematikens regel om att minus*minus blir plus.
Jag dök då direkt när i "skämslådan" (alla har väl en?...) och försökte leta upp ett band jag aldrig kan tänka mig använda.
Kan det vara så att fult*fult blir snyggt på samma sett som minus*minus blir plus?

Ni får avgöra.
Fullt eller snyggt?
Hur mycket man måste man vara för att bära upp den, eller måste det en kvinna till?

P1050351.JPG
P1050352.JPG
P1050353.JPG
 
Senast ändrad:

Kropoth

Cartier
Alla mina loppisfynd är riktiga loppisfynd. I alla fall det med loppis. Om något är tveksamt i mitt fall är det heller "fynd" delen av ordet loppisfynd.
Lite av det roliga med loppisar är kombinationen av säljarens och köparen inkompetens..
Det normal är antigen skrot eller bra saker där säljaren vet vad det är och sätter priset efter det.
I tursamma fall tycker säljaren det är skrot men köparen ser värdet i objektet.
Optimalt loppiskänsla blir det först när säljaren inte vet vad hen säljer och jag inte vet vad jag köpt. :)

Gårdagens rund gav resultat i form att något jag saknar i "samlingen". En Avia Electronic.
Såg texten eletronic och swissonic på en tavla och kunde inte stå emot trotts att jag verkligen inte klarar av guldfärgade boetter.
Fin storlek, typ 38-40 mm och tickar på underbart stabilt med ett ESA 9154 verk så långt jag har hittat.

Som normalt rejält med smutts och inget band.
P1050343.JPG
P1050348.JPG


Efter rengöring var det att hitta lämpligt band.
I och med min aversion mot "guld" fanns det inte mycket passande i lådan...
P1050349.JPG


Dock fanns det en lösning.
Jag kom att tänka på matematikens regel om att minus*minus blir plus.
Jag dök då direkt när i "skämslådan" (alla har väl en?...) och försökte leta upp ett band jag aldrig kan tänka mig använda.
Kan det vara så att fult*fult blir snyggt på samma sett som minus*minus blir plus?

Ni får avgöra.
Fullt eller snyggt?
Hur mycket man måste man vara för att bära upp den, eller måste det en kvinna till?

P1050351.JPG
P1050352.JPG
P1050353.JPG
Snyggt!
 

Femitolv

Cartier
IMG_8130.JPG
Köpt igår OMEGA MEMOMASTER
I röran på Slottskogens Backluckeloppis eller vad det heter ( i Göteborg)!

Batteridrift vågade ej pruta för hårt gav 500kr. Rätt ok loppis iaf igår!

Köpte en tripp trapp stol utan bygel i bok 75 kr

Två gjutjärn cafe bord ( ingen skiva) för 175kr styck!

Tyvärr missade jag med 15 sekunder en cool Industrilampa (200kr blä)!!
Lite surt !!

Nyckeln som alltid för fynd att vara i tid
 

ConElPueblo

Panerai
Jeg prøver lige at følge med her - mener I at et Jumbo Chronometre kan være 20K værd? Er der noget meget specielt ved dette eksemplar?
 

ConElPueblo

Panerai
Tjah, de jumboer i referens 2494/2657 jeg har set, har kostet en tredjedel. De var så også med den lidt mere almindelige cal. 354. Men er der noget specielt her? Er referencen markant anderledes? Synes ikke at standen er fantastisk. De ca. 6000 SEK virker helt i tråd med markedet, efter min mening.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tjah, de jumboer i referens 2494/2657 jeg har set, har kostet en tredjedel. De var så også med den lidt mere almindelige cal. 354. Men er der noget specielt her? Er referencen markant anderledes? Synes ikke at standen er fantastisk. De ca. 6000 SEK virker helt i tråd med markedet, efter min mening.
Länka gärna nästa gång så köper jag alla, har aldrig sett en kronometer så billigt.
 

ConElPueblo

Panerai
Det lykkedes.

http://www.ebay.com/itm/Very-Rare-Omega-Seamaster-Chronometer-354-Bumper-Jumbo-Case-2494-8-2657-SC-/282523836443?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&nma=true&si=ITUwFoqT4ACo11JsqhQQyt%2F3ia4%3D&orig_cvip=true&rt=nc

Det efterhånden klassiske "spanske" Jumbo Chronometre m. rødguldkappe. Det tredje af den slags, jeg har set, der er fra Spanien!

Tdn-dks Jumbo var mit tidligere, og købt til en lignende pris.

Grunden til at det er "klassisk spansk" er at vi er to på Omegaforums.net, der har haft et Jumbo Chronometer m. rødguldskappe - det her fra eBay er det tredje, jeg har set. De tre ure er inden for 9 serienumre af hinanden :)

Chris' Seamaster, der er i endnu bedre stand: https://omegaforums.net/threads/an-uncommon-seamaster-bumper.39381/

Jeg skal ikke tale om prisen her, men kan kun sige, at den understøtter min holdning til hvor meget den slags ure må koste ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det lykkedes.

http://www.ebay.com/itm/Very-Rare-Omega-Seamaster-Chronometer-354-Bumper-Jumbo-Case-2494-8-2657-SC-/282523836443?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&nma=true&si=ITUwFoqT4ACo11JsqhQQyt%2F3ia4%3D&orig_cvip=true&rt=nc

Det efterhånden klassiske "spanske" Jumbo Chronometre m. rødguldkappe. Det tredje af den slags, jeg har set, der er fra Spanien!

Tdn-dks Jumbo var mit tidligere, og købt til en lignende pris.
Där ser man, det var ett helt ok pris. Men gillar inte tavlan, måndagsexemplar eller ommålad? Sedan är den boetten bra mycket sämre än epsa i stål. När var annonsen ifrån?
 

ConElPueblo

Panerai
Där ser man, det var ett helt ok pris. Men gillar inte tavlan, måndagsexemplar eller ommålad? Sedan är den boetten bra mycket sämre än epsa i stål. När var annonsen ifrån?

Står det der ikke? Den er vist en månede gammel. Om du kan lide tavlen eller ej, bestemmer du selv - det er sådan, de ser ud :D
I mine øjne er standen lig den som der er vist ovenfor i stål, og Chris' eksemplar er meget, meget flot.

Men som sagt har jeg kendskab til tre (fire med den i stål!), der er blevet solgt til omkring 6.000 SEK, nu synes jeg det kunne være interessant at vide, hvor man kan få 20.000 SEK for et - bare hvis jeg nu skulle sælge et mere en gang :woot:
 

Husse

Patek
Alla mina loppisfynd är riktiga loppisfynd. I alla fall det med loppis. Om något är tveksamt i mitt fall är det heller "fynd" delen av ordet loppisfynd.
Lite av det roliga med loppisar är kombinationen av säljarens och köparen inkompetens..
Det normal är antigen skrot eller bra saker där säljaren vet vad det är och sätter priset efter det.
I tursamma fall tycker säljaren det är skrot men köparen ser värdet i objektet.
Optimalt loppiskänsla blir det först när säljaren inte vet vad hen säljer och jag inte vet vad jag köpt. :)

Gårdagens rund gav resultat i form att något jag saknar i "samlingen". En Avia Electronic.
Såg texten eletronic och swissonic på en tavla och kunde inte stå emot trotts att jag verkligen inte klarar av guldfärgade boetter.
Fin storlek, typ 38-40 mm och tickar på underbart stabilt med ett ESA 9154 verk så långt jag har hittat.

Som normalt rejält med smutts och inget band.
P1050343.JPG
P1050348.JPG


Efter rengöring var det att hitta lämpligt band.
I och med min aversion mot "guld" fanns det inte mycket passande i lådan...
P1050349.JPG


Dock fanns det en lösning.
Jag kom att tänka på matematikens regel om att minus*minus blir plus.
Jag dök då direkt när i "skämslådan" (alla har väl en?...) och försökte leta upp ett band jag aldrig kan tänka mig använda.
Kan det vara så att fult*fult blir snyggt på samma sett som minus*minus blir plus?

Ni får avgöra.
Fullt eller snyggt?
Hur mycket man måste man vara för att bära upp den, eller måste det en kvinna till?

P1050351.JPG
P1050352.JPG
P1050353.JPG
Hur cool som hellst!
Kan tänka mig den ALLA dar i veckan!
Använd, snälla!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Står det der ikke? Den er vist en månede gammel. Om du kan lide tavlen eller ej, bestemmer du selv - det er sådan, de ser ud :D
I mine øjne er standen lig den som der er vist ovenfor i stål, og Chris' eksemplar er meget, meget flot.

Men som sagt har jeg kendskab til tre (fire med den i stål!), der er blevet solgt til omkring 6.000 SEK, nu synes jeg det kunne være interessant at vide, hvor man kan få 20.000 SEK for et - bare hvis jeg nu skulle sælge et mere en gang :woot:
Nej, det står inte på min telefon. Den har ett klart sämre tryck än den andra du länkar till, men sitter som sagt på telefonen så det får jag återkomma till.

Men ingen annan är gladare än jag om man kan få en kronometerklassad jumbo i stål för 6000 kr. Hur många har du till salu? Sedan tror jag inte det var ett konsensus om att den är värd 20'. Jag skrev 2-3ggr det nämnda priset.
 

ConElPueblo

Panerai
angående Omegorna

tror det är två olika verk i klockorna tror stål har en rg regulator

Der er to "familier" af Omega Bumper urværk, hvor dem med rg regulator er mere eftertragtede (cal 343 og 352 mener jeg??) end dem uden (bl.a. cal 354). Der er vist ikke nogen forskel i præcision på de to... Men rg ER bare flottere!
 

ConElPueblo

Panerai
Min upplevelse är att rg regulatorer är dyrare

Helt enig. De er også sjældnere, i hvert fald når man sammenligner centralsekund-versionerne!

Men ingen annan är gladare än jag om man kan få en kronometerklassad jumbo i stål för 6000 kr. Hur många har du till salu? Sedan tror jag inte det var ett konsensus om att den är värd 20'. Jag skrev 2-3ggr det nämnda priset.

Det er jo sandt :)

Jeg skal nok give besked, hvis jeg sælger et - men først tror jeg, at jeg vil prøve at få 10-12K for det et andet sted ;)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag vet inte om de kostar 20K, det var ett antagande med frågetecken ;)

Anser själv att en ärlig chronometre helt i stål med index i vitmetall, hårkors och allmänt trevlig tavla är avsevärt mer åtråvärd än de ConElPueblo länkar till. Chris klocka var oerhört fin men föredrar själv helstål. Jag skulle gärna se exempel på likadana klockor som Sfbio fyndat som sålt för 6K i närtid. Har någon en till salu för det priset så skicka gärna ett pm. För 6K tar jag gärna en chronometre även om den inte är i helstål, speciellt om den har "honey comb" i perfekt skick.

Ni som har koll får gärna länka till någon tråd eller auktion som behandlar den version som Sfbio köpte.

Edit. Att det är en tidig version utan "Seamaster" är också trevligt...
 

ConElPueblo

Panerai
Jag vet inte om de kostar 20K, det var ett antagande med frågetecken ;)

Anser själv att en ärlig chronometre helt i stål med index i vitmetall, hårkors och allmänt trevlig tavla är avsevärt mer åtråvärd än de ConElPueblo länkar till. Chris klocka var oerhört fin men föredrar själv helstål. Jag skulle gärna se exempel på likadana klockor som Sfbio fyndat som sålt för 6K i närtid. Har någon en till salu för det priset så skicka gärna ett pm. För 6K tar jag gärna en chronometre även om den inte är i helstål, speciellt om den har "honey comb" i perfekt skick.

Ni som har koll får gärna länka till någon tråd eller auktion som behandlar den version som Sfbio köpte.

Edit. Att det är en tidig version utan "Seamaster" är också trevligt...

Jeg er enig i det meste, dog vil jeg antage at uret ville være mere værd, hvis der stod Seamaster på tavlen - alt andet lige. Jeg foretrækker også klart tavlen på de to med tekstur, jeg länkar til - jeg synes at det er skidt for det samlede udtryk, at 3-6-9-12 markørerne er mindre end de andre som på det af stål. Og de facetterede markører i rødguldsfinish er VILDT flotte. Lige så det står klart, så synes jeg helt klart også at salgsprisen for Sbios ur er rigtigt god for køberen :)


Visa regulatorn då!

Bare den polerede mainspring barrel... Lækkert! :hungry:
 

DJvisare

Breitling
Vilken härlig tråd! Jag letar på efter mina egna fynd men än har jag inte funnit något i närheten av era magiska fynd! Grattis
 
Topp