• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

DB15

Panerai
Pledge Member
Haha! Tror jag måste snart lämna tråden på grund av frustration! 200 spän för en tissot kronograf och 20 för en flagship! Inte alls avensjuk! ;)
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Inte helt passande tråden men tänkte fråga om någon kan rekommendera någon bra loppis i Göteborgs området.
Tack på förhand
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Loppisfyndade lite idag.
Två klockboxar

En Certina

SAM_5093.JPG
SAM_5094.JPG
SAM_5095.JPG


Sedan den här andra lite mer intressanta.
Vet inte om det är en box för en klocka eller något annat smycke?

SAM_5087.JPG
SAM_5088.JPG
SAM_5090.JPG
SAM_5091.JPG


Kul att Certinaboxen var dubbelt så dyr som AP´n ;)
 

MariaE

Panerai
Råkade få med mig denna från Mattmar loppis.. Är svag för röd så den fick följa med. 10 kr kändes överkomligt.
Nån som kan berätta vad det är jag fiskat upp? Årtal? Är det värt (vet inte vad det kostar) att skicka in den på batteribyte och en service? Just nu är den stilla.

20150226_181019.jpg
20150226_181034.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Råkade få med mig denna från Mattmar loppis.. Är svag för röd så den fick följa med. 10 kr kändes överkomligt.
Nån som kan berätta vad det är jag fiskat upp? Årtal? Är det värt (vet inte vad det kostar) att skicka in den på batteribyte och en service? Just nu är den stilla.

20150226_181019.jpg
20150226_181034.jpg


Cool klocka! Dock utan större värde :) (någon hundralapp kanske)
Kul med Timex electric då det borde vara ett electromekaniskt verk, dvs den har balanshjul men drivs av ett batteri istället för fjäder. Den här tekniken användes bara under något årtionde, så ur ett horologiskt historieperspektiv är det intressant.
Helt klart värd 10:- och ett batteri ska du kosta på den.

Det syns lite dåligt på bilden, men oftast brukar det stå nummer under kl 6 på tavlan som kan berätta var den är tillverkad (Ofta England eller Taiwan) och vilket år den är från. Jag skulle gissa på 70-tal med tanke på designen.

Edit: Hoppas du inte är nickelallergiker, boetten är inte tillverkad i stål utan i någon kromad basmetall vilken innehåller mer nickel än stål.
 
Topp