• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens skor!

Skönt att få plocka fram Pembroken igen.

C44F67A9-1A11-4AEB-BB47-3A13498B3D8F.jpeg

Intressant skurna! Ser ut som de låtit "quartern" vara en aning större än normalt? Det ser väldigt prominent ut iaf, och tror jag gillar det.
Behöver ett bar bra chukkas i kalv... ugh. Svårt.
Jag vill hoppas på att de är skurna på det sättet, kan dock vara effekt av tight passform samt extra tjockstrumpa som gör att den ser lite mer öppen och större :oops:. Men visst går quarten lite längre ner än mycket man ser på nätet.
Vad heter lädret på dessa? Skitsnyggt, finns det i fler färger, är det Kemptons? :D
Då de var oanvända men begnande så jag har ingen vidare koll.. Men har inte hittat något på loakes hemsida med samma läder men hittade liknande(troligen samma) på CoC och där står det bara präglat kalv i burgundy, modellen är Pimlico iallafall om jag hittat rätt info iallafall :D

Senast ändrad:
Jag vill hoppas på att de är skurna på det sättet, kan dock vara effekt av tight passform samt extra tjockstrumpa som gör att den ser lite mer öppen och större :oops:. Har inga andra chukkas att jämnföra med men efter att ha kollat på bilder så förstår jag vad du menar iallafall.

Då de var oanvända men begnande så jag har ingen vidare koll.. Men har inte hittat något på loakes hemsida med samma läder men hittade liknande(troligen samma) på CoC och där står det bara präglat kalv i burgundy, modellen är Pimmlico iallafall om jag hittat rätt info iallafall :D
Japp, jag tror att det är dessa du fått fatt i. Snygga!

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-pimlico-chukka-boot-burgundy-calf.html

Jag skulle förvisso inte köpa något men kommer hem med 3 par skor plus en beställning för handmålade skor - jag är uppenbarligen en svag människa.

På bilden är en av nyinköpen:

Ett par Vass i F läst som finns i endast ett exemplar, gjorda av Laszlo Vass barnbarn.
D0606981-8F36-4482-A46D-7FCBFCC0F97E.jpeg

Jag skulle förvisso inte köpa något men kommer hem med 3 par skor plus en beställning för handmålade skor - jag är uppenbarligen en svag människa.
På bilden är en av nyinköpen:
Ett par Vass i F läst som finns i endast ett exemplar, gjorda av Laszlo Vass barnbarn.
D0606981-8F36-4482-A46D-7FCBFCC0F97E.jpeg
Först och främst: mycket trevliga skodon från Vass!:) Vad är det för läder/färg på det som inte är grainskinn? Supersnyggt!
För det andra: Det här med att vara en svag människa, är det inte det lite det som bygger hela detta forum?:D Personligen är jag j-vligt glad över att jag inte kunde medverka på Shoegazings Trunk. Känner jag mig själv rätt (och det gör jag tyvärr, alldeles för väl dessutom:p) hade jag också kommit hem med ett antal skor som jag egentligen inte visste att jag behövde (nu ska ni tolka just "behövde" väldigt, väldigt generöst), och framförallt inte har någon plats för!:rolleyes:

Tillbaka
Topp