Jag skall hälsa henne det...Ja, om det är frugan som skall bära den är allt förlåtet!
//Stilpolisen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skall hälsa henne det...Ja, om det är frugan som skall bära den är allt förlåtet!
//Stilpolisen
Riktigt bra!Nytt band på C Connien. Hittat ett tunnt fint NOS Burberry's som jag tycker fungerar. Ordentligt tapered/avsmalnande som det skall vara på dessa modeller.
Fantastisk boett!Servade precis klar denna Mildia från slutet av 70-talet, en aldrig såld klocka med prislappen kvar på undersidan. Tror att den blev liggande då det finns ett fabrikationsfel på den och om ni tittar på minutvisaren så ser ni att lysmassan läckt ut på framsidan visaren. Jag tycker bara det är så grymt så jag lät det vara. Den satinpolerade finishen är nära på perfekt och klockan går riktigt fint.
Jag räknar med att en klocka som fått sig en service på Midsommarafton måste ha lyckan med sig.
Vilken pärla, läcker tavla och porrig 70 tals boettServade precis klar denna Mildia från slutet av 70-talet, en aldrig såld klocka med prislappen kvar på undersidan. Tror att den blev liggande då det finns ett fabrikationsfel på den och om ni tittar på minutvisaren så ser ni att lysmassan läckt ut på framsidan visaren. Jag tycker bara det är så grymt så jag lät det vara. Den satinpolerade finishen är nära på perfekt och klockan går riktigt fint.
Jag räknar med att en klocka som fått sig en service på Midsommarafton måste ha lyckan med sig.
Alltid lika kul att läsa dina inlägg, så jag ser fram emot den trådenFransk torpedbåtskronometer av J. Auricoste i Paris.
Låt er inte luras av det till synes okomplicerade urverket som bygger på ett råverk från LeCoultre (LeCoultre 21 RV), det döljer nämligen två hemligheter.
Urverket är utrustat med en så kallad Guillaume-balans med balansskruvar av platinum och guld, ofta benämnd balancier intégral eller Compensateur Guillaume, som är en typ av bimetallisk kompensationsbalans uppfunnen av Charles Édouard Guillaume, nobelpristagare i fysik. För att citera mig i ett tidigare inlägg om balanstypen:
Utöver detta så är det testat av det franska observatoriet i Besancon som en första klassens kronometer (denna testning varade i 44 dagar och var den svåraste testning ett normalstort fickur kunde utsättas för), vilket man kan se på huggormsstämpeln och placeringen av denna på verket. Testningen i Besancon var direkt utformad efter den på observatoriet i Geneve och således är klockan direkt jämförbar med de bästa kronometrarna av tillverkare såsom Patek och Vacheron, vilka testades i Geneve.
Jag har faktiskt flera franska torpedskronometrar av samma klass som denna. Om intresse finns så kan jag skriva en tråd om dem?
Skall lägga ut den till försäljning om några dagar för jag har redan en klocka som jag använder ju...Vilken pärla, läcker tavla och porrig 70 tals boett