• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Monarch idag. Funderar på om jag ska engagera mig i att lyfta denna med ett annat band. Racing med röda stygn kanske?
IMG_0726.JPG

Hög horologisk nivå på denna Jean Perret. 4,8mm tunn i 18K boett. Inuti ett automatiskt Frederic Piguet cal 71. Jag har inte vågat öppna klockan som går perfekt (35 stenar, Glucydur etc), men det är samma om Blancpain, Vacheron Constantin och Audemars Piguet använder i sina klockor eller som på bilden nedan innuti en Breguet.

IMG_1673.JPG
IMG_1669.JPG

Grym chrono! Jag hade kört på ett brunt hålat racing strap med bruna eller vita stygn.
Tackar! Ett valjoux 7734 i den, som verkar behöva en genomgång då den saktar sig något när den ligger i lådan. På handleden så håller den tiden som man kan förvänta sig, så jag hoppas att den kanske bara behöver lite extra kärlek...

Du har nog rätt i att vita eller bruna stygn är en bra idé, lätt hänt att det blir fel nyans av rött på stygnen gentemot visarna.

Tillbaka
Topp