Vill du utveckla?Måste bara få det ur mig!
Vintage när det gäller klockor påminner inte sällan om Kejsarens nya kläder. Jämför med bilar...
![]()
![]()
Edit: nu kom det upp ngn form av förklaring antar jag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vill du utveckla?Måste bara få det ur mig!
Vintage när det gäller klockor påminner inte sällan om Kejsarens nya kläder. Jämför med bilar...
![]()
![]()
Det är verkligen sällan det är så. Bra skick går före. Det är därför det är så högt pris på "NOS". Men om du menar ommålad tavla med restaurerad så har man ju aktivt förstört klockan.Ja! Varför är slitna klockor (inte sällan i riktigt risigt skick) högre ansedda än de som är renoverade med originaldelar eller restaurerade med sina gamla delar, och i mycket bättre skick?
Smaken är som baken. Skulle aldrig komma på tanken att byta varken tavla eller visare på denna lilla goding från -41,men för att hålla den igång betalar jag vad det kostar! Turligt nog hittade jag detta forum där kunskapen och hjälpsamheten flödarBad Rolex
![]()
Good Rolex
![]()
Jag föredrar nog bad Rolex...Bad Rolex
![]()
Good Rolex
![]()
Det trevliga är att man inte måste förstå allting. Nytillverkat finns det nästintill oändligt av, men naturligt åldrat är en annan sak. Vill du ha nytt, köp nytt at ursprungstillverkaren och inte en fulrenoverad piratklocka. De flesta är överens ungefär vad gränsen går för patina och skadat men det är inte så viktigt. Vi gillar mer eller mindre unika objekt från en svunnen tid.Ja! Varför är slitna klockor (inte sällan i riktigt risigt skick) högre ansedda än de som är renoverade med originaldelar eller restaurerade med sina gamla delar, och i mycket bättre skick?
Precis vad vintage handlar om!
Hmm! Tycker du får vänta tre år med den där!1990 är väl vintage?!
![]()
Du har verkligen präntat in Doxa i mitt huvud... hade inga planer på en sån 2018, men planer ändras ju! TACK (tror jag)...Nyförvärv!
Doxa 300t Divingstar "marine nationale" från 80-talet!
![]()