Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Den där med den länken är riktigt fin!Semi-vintage
- Den där med den länken är riktigt fin!
Snygg med länk!Grabbens Dinotrux har ju god smak i alla fall...
Kanske en sista notering om denna. Notera 12 markeringen..Uren är fina, det är inte tal om annat. Att det är misspass på index och logotyp indikerar tydligt att det har "meckats" med uren. Föremål som inte ligger i linje har ögat som störst förmåga att upptäcka och det är underligt att de som arbetat med uren lämnar dessa med detta fel, lätt att upptäcka och som vi ser direkt vid en första anblick. På ur från fabrik har jag aldrig sett detta fel.
Vad vill du ha sagt med detta inlägg? Gråa tavlan ser annorlunda ut.Kanske en sista notering om denna. Notera 12 markeringen..
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=225645
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=225645
@Rozzy @Aurum @Per @Pauledward @ssp226 @Joakim C
Den skall vara bekräftat orörd av sonen den kom ut från Rolex. Kommer med papperFörväntas jag ändra åsikt? Jag är ganska så obrydd i ämnet men jag är fortfarande kvar på min gamla ståndpunkt. Vilken skillnad den nu kan tänkas göra.
Att 12 markeringen ligger lite snett på en påstod orörd klocka (av sonen till han som plockade ut den från AD 1972 enligt cert). Just att 12 markeringen var sne var det som fick alla att skrika ommålad?Vad vill du ha sagt med detta inlägg? Gråa tavlan ser annorlunda ut.
Nu påtalade jag väl fler saker?Den skall vara bekräftat orörd av sonen den kom ut från Rolex. Kommer med papper
Att 12 markeringen ligger lite snett på en påstod orörd klocka (av sonen till han som plockade ut den från AD 1972 enligt cert). Just att 12 markeringen var sne var det som fick alla att skrika ommålad?
Bättre bild behövs och tror vi alla lärt oss att man inte kan lita på vad tidigare ägare sagt. Din tavla kan fortfarande vara ok däremot, men är isf ett mycket ovanligt fel från Rolex.Den skall vara bekräftat orörd av sonen den kom ut från Rolex. Kommer med papper
Att 12 markeringen ligger lite snett på en påstod orörd klocka (av sonen till han som plockade ut den från AD 1972 enligt cert). Just att 12 markeringen var sne var det som fick alla att skrika ommålad?
Nu påtalade jag väl fler saker?
Kan du inte posta en bra bild på din rakt framifrån? Då kan vi försöka göra en ny bedömning. Eller så lever du bara med att vi inte gillar tavlan. Det är förmodligen enklast.
Som sagt. Placeringen på minutmarkeringarna är inget som Rolex skulle ha lyckats få så fel. Skalan är helt off och markeringarna är olika stora och pekar åt lite egna håll ibland. Den matta färgen är inget Rolex använt och - T SWISS T - ser jättefel ut. Tavlan är i mina ögon ommålad.
Med risk för en långkörare känns det som att vi inte kommer enas, trots att vi som ägt (och kollat den med lupp) klockan tycker den ser bra ut och hittar flertalet exempel på liknande ”imperfektioner”.
Ok du menar då att alla dessa är ommålade?Som sagt. Placeringen på minutmarkeringarna är inget som Rolex skulle ha lyckats få så fel. Skalan är helt off och markeringarna är olika stora och pekar åt lite egna håll ibland. Den matta färgen är inget Rolex använt och - T SWISS T - ser jättefel ut. Tavlan är i mina ögon ommålad.
Fullt möjligt. Din har så många tells så det är svårt att inte tro att den är ommålad. Du ser väl själv hur minutmarkeringarna är helt off?Ok du menar då att alla dessa är ommålade?
Hur tycker du att minutskalan ser ut? Precis och exakt? Kolla till exempel 16, 29, 31. Är markeringarna på samma avstånd från indexen om du tänker dig en cirkel runt hela tavlan? På bild så ser markeringarna tex ut att vara närmare mitten vid kl4 än tex kl10.
Nu skiljer det ca 20 ganska så viktiga år utvecklingsmässigt men ett problem med gamla klockor från 50-talet är att de väldigt ofta också är ommålade.På vissa Rolextavlor och modeller från början av 50-talet verkar det vara mer regel än undantag att någon eller flera minutmarkeringar ligger off de jag sett. Man använde även matt lack då efter vad jag snappat upp och bytte till en mindre matt i mitten av 50-talet nån gång.
Nu är den här senare så den vet jag inget om men alla (äldre) Rolex verkar inte ha superfinish direkt på tavlan. Är dock inte särskilt kunnig på Rolex måste jag säga.