• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Skindivern i sin fulla prakt får äran att hjälpa mig hålla ordning på dagens timmar!
image.jpg

En gammal kronograf idag...
Lemania 105 Antichoc Antimagnetic
Något sliten förgyllning på luggarna men allt funkar som det skall!

Skickat från min iPhone.

Läcker! Du har uppenbarligen god smak! Du överväger inte att lägga ett nytt guldlager på den? Skall enligt uppgift kosta ungefär 500 kr. Det kan den vara värd kan jag tycka.

Läcker! Du har uppenbarligen god smak! Du överväger inte att lägga ett nytt guldlager på den? Skall enligt uppgift kosta ungefär 500 kr. Det kan den vara värd kan jag tycka.
Tack, detsamma, och tack för tipset!
Jo, jag har funderat på att lägga ett nytt lager, det skulle ju inte störa, patinan finns ju där ändå... Skulle det inte kosta men än 500 kr så är det ju en baggis. Har däremot inte koll på var. Känner du till någon som kan göra detta?

Tack, detsamma, och tack för tipset!
Jo, jag har funderat på att lägga ett nytt lager, det skulle ju inte störa, patinan finns ju där ändå... Skulle det inte kosta men än 500 kr så är det ju en baggis. Har däremot inte koll på var. Känner du till någon som kan göra detta?

Nej, tyvärr. Förmodligen krävs det att du lämnar in boetten löst, men gå och hör med de lokala guldsmederna. Inte helt ovanligt att man belägger smycken.

Smyger in en paketöppning. Bara för er och hela vägen från Indonesien.
bild 1.JPG

Lite bucklig...
bild 3.JPG

Men va gör väl det när det blir så här stiligt på ovansidan:
bild 2.JPG

Projekt, "Rädda Gummos Dreffa Silverknight" går vidare. Ändlänkar till BOR, 17,5mm breda men djupa sökes.

Nej, tyvärr. Förmodligen krävs det att du lämnar in boetten löst, men gå och hör med de lokala guldsmederna. Inte helt ovanligt att man belägger smycken.
Tack, låter inte helt orimligt. Får väl gå till en duktig guldsmed till att börja med då så får vi se vad han tycker! Återkopplar till detta ämne när Lemanian fått nya guldkläder, blir väl ett inlägg i någon renoveringstråd framöver.

Nygammal favorit!
Efter evigheter på länk, mesh och otaliga straps och natos tog jag mig samman och skaffade ett original svart Racingband till min gamla Speedy. Nu ser den ut som den gjorde när jag såg den första gången, våren 1970. Då på pappas handled.
Oj va nöjd jag är! Vill knappt ta av mig den.

2a18fc6291c3792fb5f8620bb245f55e.jpg
2298823bd0bbf7ba4d740e5df428240c.jpg

Tillbaka
Topp