• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Heuer Carrera, ref 371.253
AA113AF3-52B1-4DEE-9E8A-6916B364A3B6.jpeg

Quartz såklart!

På tal om NAS!
Jag skulle vilja se fler tillverkare våga gå lite utanför boxen när det gäller boettmaterial!
Gillar verkligen valet av silver! :)
Håller med! Jag var nära att hugga en likadan med svart tavla för ett tag sen. Ruggigt trevliga klockor, dessa! Billiga, dessutom. Denna betalade jag under 200 för och jag tror att den som jag missade gick för omkring 300-400.
NAS, förresten? Nice Av bara Satan?

Håller med! Jag var nära att hugga en likadan med svart tavla för ett tag sen. Ruggigt trevliga klockor, dessa! Billiga, dessutom. Denna betalade jag under 200 för och jag tror att den som jag missade gick för omkring 300-400.
NAS, förresten? Nice Av bara Satan?
New ANALOGUE Style!
@ANALOGUE har en fäbless för omögliga, riktigt fina tavlor!
Kul med bra priser på fint vintage, det är vi ju inte bortskämda med! :)
Måste nog hålla lite koll.

New ANALOGUE Style!
@ANALOGUE har en fäbless för omögliga, riktigt fina tavlor!
Kul med bra priser på fint vintage, det är vi ju inte bortskämda med! :)
Måste nog hålla lite koll.
Nu är det iofs egentligen Nos-Analogue-Skick som är grunden till förkortningen, som använts i en superliten grupp för att beskriva skick på vintageklockor, där NAS då alltså är väldigt bra skick, inte NOS men så nära som möjligt.
@Psykel

Haha nä inte riktigt. Min omega ovan är nas. Många av mina klockor är nas (men tex inte min nya Pointer Date), men blir ju lite konstigt för det är ju ett skick som beskriver min smak... klockan kan ha patina men inga ojämnheter, men visst är NAS och LNOS ofta nära varandra...
Men som sagt det är ingen allmänt vedertagen term och jag har inte haft någon intension att få den till det - har bara varit ett skämtsamt sätt att beskriva klockor i väldigt bra skick mellan mig, @BoEtt @virrooo @Fadershan och @Anders Forsberg. Tex, "kolla denna på Kaplans - NAS" eller "ligger en NAS-Tissot på Tratten"
:D

Senast ändrad:
Haha nä inte riktigt. Min omega ovan är nas. Många av mina klockor är nas (men tex inte min nya Pointer Date), men blir ju lite konstigt för det är ju ett skick som beskriver min smak... klockan kan ha patina men inga ojämnheter, men visst är NAS och LNOS ofta nära varandra...
Men som sagt det är ingen allmänt vedertagen term och jag har inte haft någon intension att få den till det - har bara varit ett skämtsamt sätt att beskriva klockor i väldigt bra skick mellan mig, @BoEtt @virrooo @Fadershan och @Anders Forsberg. Tex, "kolla denna på Kaplans - NAS"
Allt det där om att du skulle gå "international", ta patent och royalties för NAS var alltså inte på riktigt!!? ;) ;)

Men som sagt det är ingen allmänt vedertagen term och jag har inte haft någon intension att få den till det - har bara varit ett skämtsamt sätt att beskriva klockor i väldigt bra skick mellan mig, @BoEtt @virrooo @Fadershan och @Anders Forsberg. Tex, "kolla denna på Kaplans - NAS" eller "ligger en NAS-Tissot på Tratten"
Tycker att det är ett bra uttryck!
Lite ”Vi som vet, vi vet!” över det!
Dessutom så beskriver det en klocka jag också gillar!
Sen passar kombinationen NAS, bättre än NVS, NFS, NBS och NSS!
Det är bara @Anders Forsberg som kan ersätta...! :)

Tycker att det är ett bra uttryck!
Lite ”Vi som vet, vi vet!” över det!
Dessutom så beskriver det en klocka jag också gillar!
Sen passar kombinationen NAS, bättre än NVS, NFS, NBS och NSS!
Det är bara @Anders Forsberg som kan ersätta...! :)
Packar ihop några projekt för service och fix..
Enicar LNAS efter nytt glas, Lemania NAS, Tissot Antimagnetique - Inte NAS men kommer bli skiftet med bättre boett och nytt glas, då kanske LNAS, Pointer Date inte NAS ens efter den fått NOSvisare. Seamaster ehhhmmm :D Men närmare NAS efter tavelbyte.
IMG_20190508_093328.jpg

Tillbaka
Topp