• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IWC lördag

8205E443-503A-4547-ADC1-C5F3E493669C.jpeg
Vilka visare!

Kul klocka, har kollat lite andra versioner av Calypso, ser ut att vara samma konstruktion på locket, har du haft upp den och vilket verktyg använde du då?
Har inte öppnat den än. Har inte verktyg, men om jag blir nyfiken kan jag ju ta till superlim och mutter. Skulle kunna vara bra om jag behöver fråga en urmakare om vederbörande vill ta sig an den. Förutsätter att det är ett FE-verk men helt säker är jag ju inte.

Har inte öppnat den än. Har inte verktyg, men om jag blir nyfiken kan jag ju ta till superlim och mutter. Skulle kunna vara bra om jag behöver fråga en urmakare om vederbörande vill ta sig an den. Förutsätter att det är ett FE-verk men helt säker är jag ju inte.
Tack för tipset. Kollade en gång till nu och det centrum för hålen ligger i skarven mellan boett och lock. Ser nästan ut som att man ska trycka ned för att släppa locket

Tillbaka
Topp