Diverdover
Silver
Vilka visare!IWC lördag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilka visare!IWC lördag
Kul klocka, har kollat lite andra versioner av Calypso, ser ut att vara samma konstruktion på locket, har du haft upp den och vilket verktyg använde du då?Ser ut som en fransk boett. Herma är trevliga. Här är min. Ligger oanvänd på grund av ett index som lossnat.
Grym spider dial på scuba duden!Bäst pang för pengen?
Har inte öppnat den än. Har inte verktyg, men om jag blir nyfiken kan jag ju ta till superlim och mutter. Skulle kunna vara bra om jag behöver fråga en urmakare om vederbörande vill ta sig an den. Förutsätter att det är ett FE-verk men helt säker är jag ju inte.Kul klocka, har kollat lite andra versioner av Calypso, ser ut att vara samma konstruktion på locket, har du haft upp den och vilket verktyg använde du då?
Är nog svårslaget!Bäst pang för pengen?
Wow is that 2990? Never seen a 2990 with sharp edgesSeamaster "Ranchero"
Ref. 2990-1 fra ca. 1959/60
Svårslagen pang ja. Den här köpte jag ny för 250 kr på Drottninggatan i Stockholm.Bäst pang för pengen?
Tack för tipset. Kollade en gång till nu och det centrum för hålen ligger i skarven mellan boett och lock. Ser nästan ut som att man ska trycka ned för att släppa locketHar inte öppnat den än. Har inte verktyg, men om jag blir nyfiken kan jag ju ta till superlim och mutter. Skulle kunna vara bra om jag behöver fråga en urmakare om vederbörande vill ta sig an den. Förutsätter att det är ett FE-verk men helt säker är jag ju inte.
Nä, tror du? Tycker det ser ut som på min, att skarven mellan delarna är en bit utanför hålen.Tack för tipset. Kollade en gång till nu och det centrum för hålen ligger i skarven mellan boett och lock. Ser nästan ut som att man ska trycka ned för att släppa locket
Den va kul! Grattis. Aldrig sett en m lumeplupp på bezeln.Svårslagen pang ja. Den här köpte jag ny för 250 kr på Drottninggatan i Stockholm.
Tror vi menar samma sak, men beskriver det på olika vis. Har inget behov av att öppna i dagsläget, mest nyfiken.Nä, tror du? Tycker det ser ut som på min, att skarven mellan delarna är en bit utanför hålen.
Den är läcker! Blev ju toppen med nya visarna. För visst är det @virrooo s gamla?Sandoz super compressor.
Stämmer bra, visarna är inte korrekta till sandozen men de sitter på andra super compressorer, men bätrbä än tidigare är detDen är läcker! Blev ju toppen med nya visarna. För visst är det @virrooo s gamla?
Vilka visare![/QUOT
+1