• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

1675 utan kaffe.
df3e0e5de1f99a15c37fb68c119c2442.jpg

Kaffet uppdrucket och dags att dra ut på klockjakt.
Seiko-02313.jpg

Enda rätta att min första riktiga post är här, med tanke på min klocklådas mögliga innehåll.
Men om ingen hindrar mig (typ erbjuder mig en vattentät sportdressig vintage i bra skick) kommer det att bli ändring idag när övertidspengarna blåses på nåt nytt över disk. LLD är farligt nära att inhandlas.

Ska du inte köpa KMS' SuperCompressor istället och spara 10 lök? Så får du dessutom stanna kvar i vintagevärmen!
Tack!
Har funderat en hel del på den Super Compressorn och ett gäng andra gamla SC:s. Och det kommer att hamna en hos mig förr eller senare. Men vad jag är ute efter just nu är en garanterat vattentät slitvarg. (Slitvarg enligt mina mått. Släpar oftast inte omkring på betongblock och ankare till vardags.) Är inte inne på Rolex-spåret och vill hålla mig under 20'. Svepande sekund ett måste och ska funka både till kavaj badbrallor. LLD kommer närmst, även om jag egentligen är emot reissues. Men alla förslag välkomnas.

Tillbaka
Topp