• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Överger kontoret nu.
Trevlig helg alla:)
image.jpg

Vad jag vet så finns den, har som sagt vart in med den hos en urmakare och han såg inga tecken alls på att den skulle vara fake.
Det vore kul och lärorikt m du kunde öppna boetten och fotografera boettlock och verk, med boett-, kaliber- och verksnummer kan vi nysta vidare. Det är ditt val men jag tycker det vore bra att bringa klarhet när frågan väl väckts.

Det vore kul och lärorikt m du kunde öppna boetten och fotografera boettlock och verk, med boett-, kaliber- och verksnummer kan vi nysta vidare. Det är ditt val men jag tycker det vore bra att bringa klarhet när frågan väl väckts.

Klart att det ska fixas! Fick den häromdagen, så har därför inte orkat fippla med den själv utan gick raka vägen till en urmakare.
Har haft bilder på urverket från föregående ägare men dem verkar försvunnit från bildhosten.

Rejäla pjäser det där.
DSC_2673.jpg

Får väl citera Mr Ben Oliver....
"I'm a car guy, and I think of the MkIII like the Porsche 928. Just like the 911, Omega had a real classic in the Moonwatch, but in the late sixties they worried that it would soon be outdated. So, just like Porsche, they introduced possible replacements that were more fashionable, but didn't have the original's timeless appeal. So, just like the 928, the MkIII soon fell out of favour while the original has continued until now. But now these watches (and the 928!) look cool again, and have real period appeal"

Kaffet uppdrucket och dags att dra ut på klockjakt.

Enda rätta att min första riktiga post är här, med tanke på min klocklådas mögliga innehåll.
Men om ingen hindrar mig (typ erbjuder mig en vattentät sportdressig vintage i bra skick) kommer det att bli ändring idag när övertidspengarna blåses på nåt nytt över disk. LLD är farligt nära att inhandlas.
Välkommen! Och grattis till fin Seiko. Kul att se att du har tidtagningen igång när du fikar;)

Välkommen! Och grattis till fin Seiko. Kul att se att du har tidtagningen igång när du fikar;)
Klart att man måste ta tid på fikat. Annars sätts ju inga rekord.
Gillar din byline, instämmer till fullo. Mitt problem är att jag ännu inte nått fram till andra delen och förmått mig till att sälja någon klocka. ;)

Klart att man måste ta tid på fikat. Annars sätts ju inga rekord.
Gillar din byline, instämmer till fullo. Mitt problem är att jag ännu inte nått fram till andra delen och förmått mig till att sälja någon klocka. ;)

Nä och sitter man bara och fikar får man inga klockor köpta:) Har dock fegat ur på sistone och bryter mitt eget valspråk. Tvekat, fegat, sålt och bytt men inte köpt när tillfälle funnits. Kanske börjar bli sjuk eller nåt. Här är min 6139 som farsan haft sen 1970! Originallänk som din på ingång:)
seiko.jpg

Här är min 6139 som farsan haft sen 1970! Originallänk som din på ingång:)
Snyggt med blått. Och tungt med en klocka som gått i familjen sedan starten. Min råkar vara en årsklocka från -71 som min fru nosade upp. :)
Orginallänk är alltid ett plus, men i det här fallet tror jag många skulle avstå. Sladdrigaste och rassligaste länk jag någonsin träffat på. Funkar för mig eftersom jag för det mesta ändå kör bilhandlarstuket. Gillar inte när det sitter för tight.

Tillbaka
Topp